{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elastiske tøjler ??
  • #2   2. aug 2012 Okay.. Synes udmiddelbart det lyder som et godt tiltag smiley


  • #5   2. aug 2012 Jeg ville også gerne afprøve dem smiley Havde aldrig hørt om det...

  • #6   2. aug 2012 Tak. Er det det samme som en jagttøjle ?

  • #7   2. aug 2012 Der er også dem her.. (link fjernet)

  • #8   2. aug 2012 det kommer vel an på hvad man mener med elastiske tøjler. De skal ikke være helt bløde tænker jeg, men med noget hårdt gummi eller sådan noget, så det bare gør hånden endnu blødere for hestens mund. Ser det ikke som noget der skal rette op på fejl :S

  • #9   2. aug 2012 Det er da lige før, at de erværd at afprøve! smiley
    Kunne godt forestille mig at de kunne hjælpe på min meget følsomme hest, så trækket i munden, når han endelig går ud og suger tillidsfuldt, er lettere (-;


  • #10   2. aug 2012 En elastisk tøjle ville da være træls at ride med. Man ville få meget sværere ved at fjerne presset på det rette tidspunkt og hvis man kun rider med dem for at hesten ikke skal have ondt i munden - så kan man da bare ride med løsere tøjler! smiley

  • #11   2. aug 2012 Hvis det er vigtigt for en, at man nemt kan gøre tøjlen længere eller kortere for at følge hestens hoveds placering, så kan man bare holde ligeså let omkring tøjlen, så man kan "krabbe" sig op eller ned ad tøjlen, når man har brug for det. smiley

  • #12   2. aug 2012 Hæhæhæ. smiley

  • #13   2. aug 2012 Ane
    Du kan desværre ikke skære alle heste og måden de rides på over ens kam (-;
    Nogle heste er f.eks. bare meget følsomme af natur, og bare det at du tænker på at samle tøjlen op, eller bare sætter hænderne op foran dig med tøjlen i hånden, vil de krybe ind bag lod. Slipper du tøjlen helt og strækker hænderne frem for at få den frem med næsen, så smider du (pænt sagt) hele lortet, også kommer den da aldrig frem med næsen til en jævt sug - der er bare nogle heste der stille og roligt skal lægges længere og længere ud i næsen (-:

    Men ellers, så synes jeg din holdning er ganske god!


  • #14   2. aug 2012 Altså hvis hesten kryber ind bag lod, når der tages den mindste smule i tøjlen, så gør den det fordi den har lært det. Den har simpelthen fundet ud af, at hvis de tager mulen ind, forsvinder presset. smiley Og sådan er det med alle heste. Det er simpel indlæring. smiley

    Helt rigtigt at hesten meget gerne selv skal søge en god, blød kontakt. Det kan man opnå ved selv at tilbyde den der lækre, bløde kontakt. Man holder simpelthen selv kontakten. Det gør man altså lige i starten indtil hesten virker tilpas og virker til at kunne lide det og have vænnet sig til det. Så kan man gøre tøjlen længere og forhåbentlig vil hesten så strække sig med for at opnå den bløde kontakt igen. smiley Helt uden elastikker xD

    Det kan godt være, at vi faktisk er af samme holdning? Jeg er i hvert fald ikke direkte uenig. smiley


  • #15   2. aug 2012 Ja både og, vil jeg sige. Hvis vi tager eksemplet med min hest, så er det en blanding af hans bygning af hals og nakke, og det, som han lærte da han var helt baby.
    Det har taget et år at få ham frem til hånden, og den mindste smule bevægelse i hånden får ham til at slippe alt, hvilket gør ham rigtig svær.

    Jeg ved udemærket godt hvordan jeg skal ride min hest ud til det sug, han skal have, så det behøver du slet ikke belære mig om (-; Nogle heste er bare meget mere følsomme end hvad godt er.

    Det er vi nok d: Jeg mener i hvert fald ikke at tøjlen skal bruges som dække af problemer med en hård mund/ en hest der ikke acceptere bidet (og rytterens nok hårde hånd), men jeg tror samtidig også på, at ved en hest som er ultra følsom, kan tøjlen være en hjælp, eftersom presset fra bidet, når hesten suger frem, vil alt andet lige, være lettere, eftersom tøjlen kan give efter. Desuden ville de meget små (ubevidste) nyk, der kunne forekomme, virke endnu mindre.


  • #16   2. aug 2012 Det var nu ikke tanken at belære nogen. smiley

    Jeg synes da bare, at du skal afprøve de tøjler alt det du vil. Fortæl gerne, hvordan de virker. smiley


  • #17   2. aug 2012 Helt enig Katrine..



Kommentér på:
Elastiske tøjler ??

Annonce