{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste foder?
  • #1   3. aug 2012 St. Hippolyt naturmüsli. Kun det. Og hø naturligvis smiley

  • #2   3. aug 2012 Mine får pillefoder fra DLG/Land og Fritid, og det fungerer super fint smiley

  • #3   3. aug 2012 Min konkurrence pony får 2 gange dagligt - Dodson&Horrell Lecuremix og lucerne, det virker rigtig godt og hun går med fin energi og fungere rigtig godt på det smiley

  • #4   3. aug 2012 Der er ikke meget havre i jeres foder? smiley

  • #5   3. aug 2012 Tror det kommer an på hesten, hvad der er det bedste for den. Der er forskel på hvad de forskellige heste fungerer bedst på smiley

    Men mine to får græs, hø, wrap som grovfoder. I krybben får den gamle Fase III fra D&H, Slobber Mash fra Havens, ekstra vitaminer fra Equsana.
    Den unge får lucerne og vitaminer og mineraler fra Equsana samt slobber mash fra Havens smiley



  • #6   3. aug 2012 Havre er bandlyst hos mig.

  • #7   3. aug 2012 min unghest er på muhldorfers 5-korns havrefri. der blir hun dækket ind med vitaminer og kræsen som hun er så lige det her gufer hun i sig dog tilsætter jeg nag fiberpiller til hende pga hun mangler huld.

  • #8   3. aug 2012 Min får coolmix, vitaminer og mineraler, lucerne, roepiller og ALT det wrap han kan spise både på fold og i boxen.... Holder mig så langt fra havre som muligt smiley

  • #9   3. aug 2012 Min konkurrence spring hest foder plan lyder følgende:

    En basis foder fra St Hyppolyt - Struktur Energetikum.
    Præsentations foder fra St Hyppolyt - SuperCondition.
    St Hyppolyt Hippolinol olie.
    Mineraltilskud fra St Hyppolyt - Gemüse-Kräuter-Mineralien og Hvidløg.
    Alfa Oil Lucerne.

    Han fodres 3 gange dagligt, og denne foder plan er eksemplarisk for min hest. Han har en tilpas foderstand, er ikke for energisk, men har lysten og viljen til at arbejde.

    + HØ over middagstid.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #10   3. aug 2012 Grovfoder er alt det der ikke kommer i krybben groft sagt å det bedste grovfoder er wrap eller hø af en god kvalitet og de mængder hesten kan tåle det.

    krybbemad er individuelt og der må man tage udgangspunkt i den enkelte hest og jo mere man går ind i det jo sværere er det at vælge men et godt konc. Vitamin og mineral produkt plus wrap/hø i rigelige mængder så går man ikke helt galt i byen.


  • #11   3. aug 2012 Tusind tak for jeres indlæg det er interessant at læse om hvor forskelligt folk fodre.
    Men alle ser dog ud til at være enige i at wrap og græs skal de have smiley
    Jeg ville også foretrække wrap frem for hø .

    Havde en låne hest der havde været forfangen som ikke måtte få havre.
    Men kan ikke se hvad det har med det at gøre?
    Udover der er en del stivelse i havren?
    Men giver havre også meget energi?

    Jeg rider en "ung" hest på 6 år. han er vallak og i fin stand, men utrolig energisk og har svært ved ligesom at få ham kørt træt . .
    han bliver fodret med 1 mål havre blandetmed noget tilskuds foder.


Kommentér på:
Bedste foder?

Annonce