{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.083 visninger | Oprettet:

Skifte bund i Variant {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen, som har erfaring med bundskift i en Variant 2001H og hvad det hare kostet.

Jeg har flere steder læst mig til at man selv kan skifte den, men at det er et kæmpe arbejde, da Variant-trailere skal skilles helt ad for at kunne få skiftet bund. I nogle trailere kan man derimod nøjes med at pille rampen af og så trække bunden ud og sætte en ny i. Hvad er jeres erfaring med denne type Variant-trailer?

Jeg har ringet rundt til forskellige virksomheder, som kan lave det, men det kommer til at koste i hvert fald 8.000 kr, hvilket jo er helt vildt!

Hvis vi skal fikse det selv, vil jeg bare være sikker på at det bliver lavet 100% som det skal laves, så derfor vil jeg rigtig gerne høre, hvad I har af erfaringer smiley

Vh. Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte bund i Variant
  • #1   7. aug 2012 Jeg skal selv til at skifte/renovere bund i min trailer, som dog ikke er en variant. Min løsning bliver at ligge en aluminium dørkplade ovenpå den gamle støbefinér. Ovenpå ligger der så en gummimåtte. Så er man fri for at tænke på at skulle skifte bund en anden gang.

  • #2   7. aug 2012 Problemet er så bare at man fremmer forådnelsen i træbunden, da der skabes fugt mellem de to plader + den kommer ikke til at ligge på de rigtige støttepunkter. Det tror jeg ikke er det bedste :S

    En aluminium dørkplade, hvordan skærer du den til?


  • #3   7. aug 2012 Vi skal også til at skifte bund og sider i vores... samlet for en bund, en stor side og en lille side kommer det til at koste 2500kr. og så laver vi det selv... Du skal hav alle sider af for at kunne få bunden ud... For os gør det ikke så meget da nogen af siderne jo alligevel skal skiftes...

  • #4   7. aug 2012 Det kommer natuligvis an på hvor dårlig den gamle bund er, men ved at ligge dørkplade ovenpå og fuge i siden undgår du jo netop at der kommer mere fugt ned på træbunden, og derfor vil den kun få fugt nedefra.
    Den skæres til med en vinkelsliber.

    En ny plade af støbefinér vil jo også have begrænset levetid, da den rådner med tiden - det gør aluminium ikke.
    Så hvis din bund ikke er smaskrådden, men fx har lidt råd i siderne kan jeg ikke se det dårlige i løsningen med dørkpladen.


  • Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   12. nov 2014 Nogle der kender et sted man kan købe en Alu dørkplade billigt ? smiley

Kommentér på:
Skifte bund i Variant

Annonce