{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Stor bule efter spark på folden {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Min hest har, efter at blive sparket, fået en stor bule på bagparten. Den er på størrelse med en hestehov, hård rundt i kanten og VILDT blød i midten. længere nede er der en skramme, nærmest formet som en hestesko. Whimsi var meget lidt uren, men jeg kunne godt tænke mig at hvide hvad det er der kan være sket i kroppen på hende, og hvad jeg kan gøre for at hævelsen falder.

Mange hilsner Mille og Whimsical Lady


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor bule efter spark på folden
  • #1   29. aug 2012 det er nok en vaske samling hun har pådraget sig efter sparket :)..

  • #2   29. aug 2012 Hvad skal jeg gøre ved det? smiley

  • #3   29. aug 2012 Ikke rigtig noget. Bevægelse, så der kommer gang i kroppen. Ellers er det bare tid.


  • #4   29. aug 2012 ja som pernille siger, lade den være, det er en hævelse hun har fået med væske den skal nok selv forsvinde ellers ring og spørg din dyrlæge smiley

  • #5   29. aug 2012 Min pony fik en ligninde bule efter spark. Dyrlægen var ude og tømme den for blod og væske, og det skulle smørres hver dag i en uges tid.

  • #6   29. aug 2012 Okay, jeg tror jeg giver det et par dage, og så ringer jeg til dyrlægen. jeg skulle have hende til handelsundersøgelse imorgen, men der kommer vel anmærkning på hvis hun er uren. jeg kan smide et billede op om lidt smiley

  • #9   29. aug 2012 Gør som Camilla skriver, men lav evt en grød af sæbespåner, det gjorde jeg og det hjalp smiley


  • #10   29. aug 2012 Okay super! mange tak! Jeg prøver med det lunkne vand og sæbespåner smiley

  • #12   29. aug 2012 det kunne godt ligne en væske-/blodansamling...

    min dreng fik det sidste sommer, på størrelse med en håndbold, der blev ordineret trækture i skridt og masser af fold så musklen går i gang med at arbejde det væk..

    men jeg blev frarådet at massere på det..


  • #13   29. aug 2012 hmm.. hvad gør jeg så?

  • #14   29. aug 2012 Du kan se billeder af den min havde, den blev tømt 2 gange uden held, smurt med alverdens ting, masseret osv jo mere jeg prøvede jo større blev den )o: så efter en tur på sommergræs, hvor der ikke blev pillet ved den i halvanden mdr er den væk (o:

    Fik scannet ledet for en sikkerheds skyld at der ikke sad noget det og generede, dyrlægen gjorde det kun fordi jeg ville være sikker, men han syntes det var lidt overflødigt da det sad under ledet (o:

    Så dyrlæge ud og kigge for at være sikker på det ikke er sket andre ting (o: og så bare lad som om den ikke er der.

    Min startede med boksro, hvilket ikke hjalp, så bare fold i dagtimerne det har taget ca 4 mdr før den var helt væk, har dog måtte ride hende lidt imens så lang tid hun ikke virkede generet (o:


  • #15   29. aug 2012 lader bulen være :)..

    hvis vi får noget i hovedet, f.eks. noget der falder ned fra et skab, eller en bold lige i panden, kan vi jo også få en bule - altså en væskeansamling..
    den gør man jo heller ikke noget ved :)..

    min dreng var halt de første par skridt, til området der var "skadet" lige som var varmt, så var han heller ikke øm mere..
    Jeg fik dyrlægen til lige at kigge på den, da jeg havde dyrlæge ude til den anden alligevel, og synes bulen voksede, og der sagde han at hesten bare skulle skridtes så området blev holdt i gang, og så ville kroppen selv arbejde det væk..
    min brugte et par uger, så kunne man stort set ikke ane den, men stadig mærke den smiley


  • #16   29. aug 2012 Men den er ikke hård ligesom en bule som vi får.. Men okay. smiley

  • #17   29. aug 2012 nej for den ligger jo oven på (eller under) blødt væv på din hest :)..

    min pointe var egentlig bare, at vi jo heller ikke gør noget ved de væskeansamlinger vi får :)..

    er du meget utålmodig kan du evt købe en tube Hirudoid på apoteket, det er noget creme til Åreknuder og blodansamlinger, brugte det engang til min første hest da hun havde lavet en meget slem forvridning af det ene forknæ, for at fjerne hævelsen smiley
    man smører det bare lige oven på det hævede område, intet masseren, og så trækker det ind gennem huden og arbejder hævelsen væk smiley


  • #18   29. aug 2012 Okay, så en masse trækture, eller skridt?

  • #19   29. aug 2012 vi trak Marti de første par dage, og så kom han ellers så meget på fold som muligt smiley

    da den var faldet i størrelse, og han ikke længere var øm de første par skridt, begyndte vi med at skridte ham nogle dage, og langsomt lægge lidt travarbejde ind :)...


  • #20   29. aug 2012 Okay, altså hun er ikke HALT, slet slet ikke i skridten, men hun træder bare ikke 100% igennem når hun traver. Det er så lidt at jeg ikke kan mærke det, men nu får hun en uge til at starte med, så min underviser kan kigge på hende igen. smiley

Kommentér på:
Stor bule efter spark på folden

Annonce