{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Dyreværns loven - Så defus? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har ofte undret mig over hvem det præcist er der er den "endeligt sigende" magt når det gælder dyrværns loven, da jeg syntes at det aller første punkt er meget defus..

"Dyr må ikke lide unødig overlast".

Men hvem diffinere dette? Er det politiet?
Hvad nu hvis jeg syntes det er overlast at... Strigle sin hest? Og en anden mener at det slet ikke er overlast at piske sin hest flere gange imens han rider...

Har ofte undret mig over hvem der endeligt bestemmer hvad overlast er? For det er der vel delte meninger om?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyreværns loven - Så defus?
  • #1   9. sep 2012 Unødig overlast synes jeg ligger ret meget i ordet.
    Det er ikke unødig overlast at smække hesten en på hovedet fordi den er ved at trampe dig ned (så kan man mene hvad man vil om at slå på heste!)
    Det er ikke unødig overlast at smække den en med pisken for at få den fremad (for det er et fremad signal - selvom nogen så bare ikke fatter hvordan man installerer og bruger det).
    Det er ikke unødig overlast at slå den for at få den i trailer.

    Det ER unødig overlast at tæske den efter en mislykket rundte på springbanen da det er en tåbelig straf som hesten ikke forstår eller lærer af.
    Samme gælder alle andre situationer hvor slaget er ubegrundet og blot skyldes menneskets dårlige temperament og ubehjælpeligt manglende viden.

    Det er også unødig overlast at gallopere 1 time på en halt hest, da vi i dag ikke har brug for dette men gør det som en hobby.

    Ved ikke om det giver mening for andre end mig det her :b Men i mit hoved er der et ok skel og det er jo så politiet, dyreværnet og endelig domstole der skal afgøre dette.


  • #2   9. sep 2012 Jo sådan lidt xD
    Men så er det jo igen, hvad nu hvis en anden så mener det ER unødig overlast at slå den for at få den i en trailer når man kan bruge andre metoder? xD

    Det er ikke selve metoderne der irritere mig, det er bare at det er sådan... Ja en sætning der ikke rigtigt siger noget specifikt, men ved ikke om det bare er mig xD


  • #3   9. sep 2012 Forstår godt hvad du mener. Altså hvem er det der bestemmer?
    Men der er hesten stadig så meget et brugsdyr (og et DYR) at man gerne må slå dem hvis det er for at gavne en sag (fx som straf eller fordi de er til fare for nogen)... hvilket egentlig også er fair nok! Selvom det da ville være lækkert hvis ALLE opdragede deres heste så perfekt at ingen nogensinde ville være nødt til at løfte hånden mod dem. Tvivler bare på at det kommer til at ske! Og så skal loven ikke forhindre mig i at klappe til en anden persons hest hvis den er ved at æde mig :b min egen hest kan jeg heldigvis opdrage så jeg slipper for voldelige episoder.


  • #4   9. sep 2012 politiet og retten har altid det sidste ord i dyreværnssager.
    Det kan sagtens blive dømt at en hest har lidt unødigt overlast under en strigle tur, hvis der er tale om en hest der aldrig har været i menneskekontakt f.eks.
    Politiet og retten afgøre altid om der er tale om mishandling eller misrøgt også selvom hesten måske har en ejer der kender den utrolig godt på alle punkter


  • #5   9. sep 2012 Hestens værn virker af l*rt til.. De sidder vel bare på deres flade r*v og drikker kaffe.

    Har vist dem gentagne video klip på en rideskole, hvor hesten bliver flået så voldsomt i munden, at den knækker sammen i nakken, og begynder at hive efter vejret. Den bløder også fra munden, og hun bruger pisk & spore på samme tid for at holde den tilbage, eller for at samle den. Lidt svært at se, da alt opmærksomheden ryger hen til tøjlerne som ikke er rolige et øjeblik.

    De gør ikke en skid. Desværre. Kan bare sige det sådan at andre også har anmeldt personen, men der er intet sket, de har ikke engang været ude for at kigge.


  • #7   9. sep 2012 Kijofreg: Mine eksempler var bare et forsøg på at forklare hvad unødig betyder. Men som skrevet forstår jeg godt hvis det ikke giver mening for andre smiley

  • #8   10. sep 2012 politiet og dommerne i retten har de sidste ord, hvad angår loven, og om den er brudt eller ej smiley

Kommentér på:
Dyreværns loven - Så defus?

Annonce