{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Aflivning af verdens bedste pony :( {{forumTopicSubject}}

For 7 måneder siden kom jeg ud til Dandy, sadlede ham op og kunne ikke mærke noget i skridt men da jeg begyndte at trave synes jeg han gik underligt. Jeg hoppede af og tog ham i longen. Han haltede på højre forben, jeg prøvede at mærke ham og han var varm i forhold til det andet. Torsdag tog jeg derud igen og han haltede stadig så vi ringede til dyrlægen og fik hende ud fredag morgen. Hun sagde så at hun kunne se han haltede og at han var varm. Så han skulle til scanning om en uge for at se hvad der var galt.
Da den uge var gået tog vi til scanning og på scanningen viste det sig så at han havde lavet en skade i sit støttebånd. Det var heldigvis ikke så slem en skade så han skulle "kun" stå i 4 uger. Efter de 4 uger tog vi til scanning igen og jeg regnede virkelig med at han var klar til genoptræning. Han blev scannet og der var ingen bedring... Derfor besluttede vi os for at give ham en behandling som hedder "Shokway" (En slags ultralyd som sender bølger ind i senen)
Det var rigtig dyrt men det er jo også dyrt at have en skadet hest man ikke kan bruge til noget... Han skulle have det 3 gange i alt. Den 3 og sidste gang vi kom derhen tjekkede min dyrlæge ham lige i longen og prøvede at mærke på ham. Han haltede kun lidt på højre volte og han var langt fra lige så øm som første gang. Nu var der kun 2 uger igen. Efter de 2 uger kom vi så igen og han var så stadig halt... Derfor fik han en til behandling som hedder PRD. Hvor de tager noget af deres ejet blod ud og blander det med et eller andet og så putter det ind igen. Han skulle så stå 3 uger mere. Og vi tog ham til scanning igen og igen og igen.. Det forsatte og da vi var ved 6 måneder prøvede vi at skifte dyrlæge..
Han sagde så at vi skulle vente en måned mere og hvis han ikke havde rykket sig meget, var det kronisk..
Det var så idag, og det viste sig så at være kronisk og derfor skal han aflives smiley
Jeg kommer aldrig til at ride min dejlige pony igen....
Jeg er helt knust smiley

Og vi har fået afvide at Dandy er den eneste pony i historien der ikke har helet efter en støttebåndskade..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af verdens bedste pony :(
Kommentér på:
Aflivning af verdens bedste pony :(

Annonce