{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Efterskole med hest ;) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg, jeg skal på efterskole her efter 9, næste år.
Jeg leder efter en efterskole som har disse krav!

Man SKAL kunne tage hestelinje.

Skal have undervisning og teori og alt det der omkring heste.
Man skal kunne lære alt omkring heste og udvikle sig.


Det skal ikke være helt vildt dyrt.

Det skal helst ligge på sjælland. Men kan også godt ligge på fyn og jylland. Men tæt på broen fra fyn til jylland. Hvis det skal være i Jylland.

Håber i kender nogle gode nogen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole med hest ;)
  • #1   18. sep 2012 www.ranumefterskole.dk

    Lang væk.
    Men de bedste 2 år i mit liv smiley


  • #2   18. sep 2012 Helt klart Tronsøskolen smiley

  • #4   18. sep 2012 Vil nu også sige Ranum.. Helt klart et besøg værd ihverfald!! Virkelig! Har ikke selv gået der, men skal højest sandsynligt, og det er VIRKELIG en fantastisk skole! smiley

  • #5   18. sep 2012 http://oehav.dk/

    jeg går der nu, man lære rigtig meget om heste en super efterskole:)


  • #6   18. sep 2012 Tronsø er desværre for dyr :/. Ellers havde jeg snuppet den smiley

  • #7   18. sep 2012 Aalestrup naturefterskole smiley

    ligger godt nok i nord/ midtjylland, men en meget seriøs hestelinje, med en masse muligheder og gode kontakter smiley rigtig dygtig dressur underviser! mega dygtige lærere også!!
    stort set hver linjefags time starter med teori i form at et foredrag/ powerpoint præsentation, vi har f.eks. lige haft en masse om foder, men vi skal også ind imellem lave noget løsspring og lign.


  • #8   18. sep 2012 Ladelund efterskole smiley

  • #9   19. sep 2012 jeg ville vælge Øhavtesefterskole

  • #10   19. sep 2012 Lundby efterskole

  • #11   19. sep 2012 Ranums ridelinje er desværre ikke den bedste...
    skolen tager det ikke specielt seriøst, udover vores hestemand IB smiley
    Stalden hvor hestene står er et fantastisk sted, og man får super undervisning!

    men det trækker rigtig meget ned at forstanderen ikke tager ridepigerne seriøse, hvilket mange af de andre lære egentlig heller ikke gør :-(.


  • #12   19. sep 2012 Jeg gik selv på Ranum sidste år!
    Selve skolen er FANTASTISK!
    du danner så mange nye venskaber, og at man rejser så meget som vi gør - det er et kæmpe plus! Man møder nye steder i verden man ikke ville have haft mulighed for ellers.
    Nepal turen har printet et kæmpe indtryk på de folk der var der i 2. periode. Jeg selv var 'kun' i Norge, men hold da fast et fællesskab vi Norgefolk fik smiley

    250 (300 som der er i år) er rigtig mange mennesker, men stiller du et billede af alle eleverne fra sidste år foran mig kan jeg nævne alle navne, for der er ikke en jeg ikke har snakket med :-).

    det bedste år i mit liv, selvom ridelinjen ikke blev taget så seriøst..


  • #13   19. sep 2012 Til Helene: Har man tid nok til at ride osv? Hvor lang tid kan man være i stalden om dagen? Kunne godt mærke skolen ikke tog ridelinjen meget seriøst, men selve skolen er helt fantastisk!! smiley

  • #14   19. sep 2012 Ida & Chanel: Jeg havde det jo som profilfag, så jeg tog i stalden kl. 14, og var tit først hjemme kl. 20-20.30, så skal man bare huske at sige i køkkenet at man ikke er hjemme til aftensmad, for så har de mad klar til en når man kommer hjem :-).
    men, vores hold (11/12) er vidst de første der har været så meget ude i stalden, for det virkede ret nyt for dem at vi aldrig var hjemme til aftensmad. Dog er det ikke noget jeg vil anbefale, altså ikke at være hjemme til aftensmad - for det er der du er sammen med din kontaktgruppe! smiley
    Nu havde jeg HELDIGVIS et rigtig godt forhold til min kontaktgruppe, så jeg var ikke udenfor selvom jeg kun var der til middagsmad og når vi havde kontaktgruppetid.
    De savnede mig ihvertfald til aftensmaden :-D.
    men hvis man ikke har det, så synes jeg det er vigtigt at være der til aftensmaden!


  • #15   19. sep 2012 Min roomie, var ikke specielt glad for sin kontaktgruppe, så hun brugte hesten som undskyldning for ikke at være til måltiderne - og så er det bare ikke sjovt længere smiley

  • #16   19. sep 2012 Jeg gik på Ranum 08/09, her var der stor forskel på ridepigerne. Nogle var vant til at hesten blev passet for dem og derfor tog de kun ud for at ride dem.
    Jeg vil dog erkende at jeg brugte gerne 4 timer eller mere hos hesten hver dag. Selvom vi havde hver sit mål og syn på hesten, havde vi et virkelig godt team. Selvom ikke alle deltog i springundervisning, tog alle med derud, hvor vi spiste aftensmad sammen i rytterstuen. smiley Det var super hyggeligt..
    Selve skolen og menneskerne der på var gode til at opbygge en god stemning.
    Ja, forstanderen tager det ikke mega seriøst omkring os hestepiger, men jeg fik opbakning og støtte fra mange af lærerne. Det handler vel om at komme rigtigt ind på folk?
    Jeg fik da tit lov af nogle af lærerne til at blive i stalden i lang om aftenen, men det er ikke fordi jeg er speciel, jeg ville bare min hest mere end andre og det var der nogen som støttede mig i.


  • #17   19. sep 2012 jeg ville nu ikke vælge tronsø. om den er dyr eller ej.
    jeg går der lige pt på hestelinien. og må sige at deres informationer er overdrevet.
    hvis du ikke lige står med en højt klasseret dressur eller spring hest, så er det intet værd. jeg overvejer direkte at droppe ud på grundlag af at:
    -det er stortset kun snopper på hestelinien.
    -du får ikke særlig meget hjælp hvis du ikke har en top hest.
    -hestene står i dyb strøelse so direkte er usundt for hesten. mukkent halm. svampe i boksene osv.
    -de får kun pille foder og havre. og du skal have en særlig erklæring før din hest kan få andet foder.

    tja måske er jeg ikke den bedste til at anbefale skoler. men jeg vil bare fotælle om min oplevelse af tronsøskolen


  • #18   19. sep 2012 Jeg vil gerne på en efterskole som tager ridningen og undervisningen seriøst. Da jeg er meget seriøs omkring min ridning og hvordan jeg bliver undervist og er i stalden. Jeg kan godt fjolle lidt. Men det skal tages seriøs, da jeg er et meget seriøst menneske omkring hestene.

  • #19   19. sep 2012 Nicoline Rosbak: Vi måtte også gerne være i stalden hele aftenen hvis vi ville, vi skulle bare være hjemme inden kl. 21 :-).
    Jeg havde et fint forhold til lærerne, men der var bare nogen som ikke tog os seriøst når vi var ridepiger.


  • #20   19. sep 2012 Helene: Sådan er det desværre også i resten af verden, det er ikke kun på efterskoler man ikke tager os ridepiger seriøst. Men hey, verden er fuld af underlige mennesker, som ikke forstår at vi brænder for at bruge tid sammen med et dyr? smiley

    Til emnets ejer:
    Jeg håber du finder den perfekte efterskole, men se på nogle og nettet, tag ud og besøg dem. Skriv nogle noter ned om stedet og sammenlign dem med hinanden, det gjorde jeg. Jeg fandt det sted hvor jeg fik det bedst og min hest fik et godt opstaldningssted. Undervisning sagde ikke mig så meget, men jeg er mere et tur menneske smiley Held og lykke! smiley


  • #21   19. sep 2012 Nicoline: Ja det du ret i, men dem ude i verden er lettere at undgå end lærerne på en efterskole ;-)!

  • #22   19. sep 2012 Tak :).

    Jeg vil gerne komme et sted hen som hvor trænerne og menneskerne tager ridningen og hestene seriøst. Jeg er ikke et menneske som går og fjoller rundt i stalden. Jeg vil gerne have et sted hvor jeg kan rigtig uddanne mig hos dygtige træner!. Hvor det ikke er det dyreste sted og hvor hestene har det godt.

    Det er sådan en efterskole jeg leder efter smiley


  • #23   19. sep 2012 Vestbirk efterskole, der skal jeg selv ud, dog uden hest smiley - men der er ridelinje smiley

  • #24   19. sep 2012 Kan man have hest med?, det er vigtigt smiley

Kommentér på:
Efterskole med hest ;)

Annonce