{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Sadel til lange ben :) {{forumTopicSubject}}

Stunt skal have en ny dressursadel, da jeg virkelig ikke sidder godt i den nuværende.. Jeg er 175 høj, og har meget lange ben - lidt for lange til ponydrengen smiley Men jeg vil høre om i kender/kan anbefale en sadel som passer godt til lange ben? Dvs lange knæstøtter. Ser også gerne meget knæstøtte.. Den skal føres i 16", og helst ikke meget over 10-12 tusinde fra ny smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til lange ben :)
  • #1   24. sep 2012 Hvad med en windsor elite? Er selv 172 cm høj og den er super god og dejlig:) Ved dog ikke hvad koster fra ny da jeg købte min brugt:)

    Eller en kentaur Athen:) Den er også super dejlig og ride i smiley


  • #2   24. sep 2012 Hvordan er støtten i eliten? Har kigget en smule på den smiley
    Og lige en tilføjelse: Sadlen skal helst have udskifteligt kopfjern smiley


  • #3   24. sep 2012 Med udskiftelig Kopjern? Hmm.. Har du prøvet Bates isabell werth så? Den er meget alsidig og både jeg med korte ben og min part med lange sidder godt i denne, jeg foretrækker dog at have den monteret med små støtter, men der bestemmer man jo selv med ris ras.

    Pt har jeg en trainers mariel også med udskiftelig Kopjern, denne vil jeg dog ikke anbefalde til lange ben.

    Men jeg synes du skal tage et kig på globus crinle, prestige især doge og deres pony model jeg ikke kan huske navnet på. Begge skal dog skiftes bom hos sadelmager, ellers udvides som de nu gør.

    Windsor kan ikke ændres i bommen overhovedet, men en god sadel.


  • #4   24. sep 2012 Jeg vil anbefale Wintec Isabel Werth smiley
    Jeg er selv 183 cm høj, og har sværget til den sadel i flere år.


  • #5   24. sep 2012 Kan se du er fra Nordsjælland.

    Kontakt Fagsadelmageren.dk - der kan du få syet din sadel på mål som du gerne vil ha den og samtidig få noget der passer din hest perfekt.
    Hun bor ved Hillerød.

    Det er billigere end at gå ud og købe en ny Windsor


  • #6   24. sep 2012 Jeg sidder super godt i min Windsor Elite, er 174 med lange ben.. smiley

  • #7   24. sep 2012 Jeg må også tilslutte mig koret af tilfredse langbenede brugere af Isabell Werth. Synes den er rigtig god og er virkelig tilfreds med støtten, specielt fordi den kan flyttes så den kommer til at passe lige som man ønsker. Er selv 187 cm høj, med laaaange ben. smiley

  • #8   24. sep 2012 Har redet lidt i en Isabell werth, men synes jeg sidder alt for låst fast smiley

    Sofia J: Sjovt du nævner Trainers Mariel, har nemlig fået den sadel anbefalet af en sadelmager smiley

    Tak til alle, vil lige tage et kig på de sadler i har nævnt smiley


Kommentér på:
Sadel til lange ben :)

Annonce