{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Martingal/fortøj?
  • #1   26. sep 2012 Martingal, forhindrer hesten i at slå med hovedet/tag hovedet op, og har samtidig sværere ved at løbe fra hjælperne, fortøj sidder fast på sadlen og forhindrer at sadlen ryger tilbage smiley

    De fleste foretrækker vidst et "kombineret" martingal m. fortøj smiley


  • #2   26. sep 2012 Min hest slår med hovedet og forsøger at rejse sig altså at stejle :S
    Så burde jeg putte en martingal på ham ?


  • #3   26. sep 2012 Martingal: http://www.kieffer.net/media/thumbs/w/4/martingal_belinda_.045e504b.png
    så hesten ikke trækker hovedet op, ignorere hjælper og løber.


    Fortøj: http://www.mustang.dk/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/0/60007.jpg

    så sadlen ikke glider frem

    fotøj og martingal sammen: (link fjernet)

    et miks af de fortøjet og martingalen smiley


  • #4   26. sep 2012 jep, en martingal ville hjælpe der smiley

  • #5   26. sep 2012 Altså, jeg vil helst bruge fortøj da det også virker som en martingal(;
    Og så er den sat fast til sadlen og det er lidt behaligere end martingalen som "fylder" rundt om halsen på hesten(-:


  • #6   26. sep 2012 fortøj kan du da ikke bruge som martingal? den sidder ikke "fast" i tøjlen jo? =)

  • #7   26. sep 2012 Men ja Natascha&Zobaldia <3, der ville en martingal, hjælpe dig smiley

  • #8   26. sep 2012 en martingal kan både være effektiv og skadelig. Jasmin har sine dage hvor hun bare er RIGTIG meget sur på martingalen, og så er hun bare mere slem, så må vi tage den af, andre dage er den bare totalt hjælpelig smiley

    Så du må prøve dig frem, men først og fremmest vil jeg finde problemet til hvorfor krikken stejler.


  • #9   26. sep 2012 Martingal er noget møg, i mine øjne :). Hvis hesten slår med hovedet eller andet, så er der sikkert noget galt, eller den forstår ikke hvad man vil have den til, måske fordi den er irriteret (om sommeren fx).

    Jeg ville aldrig selv putte martingal på min hest, men det er jo bare min mening :). Jeg ser ikke martingal osv som et hjælpemiddel, men som et tvangsmiddel.
    Igen, min mening, så ingen hate tak :)!


  • #10   26. sep 2012 Han har ikke været redet i 3 år smiley
    Tidligere ejer orkede ham ikke. og så snart han begyndte at lave balade hoppede hun af ham og smed ham i boksen.
    Så tror problemet bunder i at han har lært at gør han sådan så slipper han.
    Og det går jo ikke.
    Han er en go hest men utrolig kvik .
    Og har brugt det på en helt forkert måde smiley


  • #11   26. sep 2012 Hvis han gør det fordi han TROR han kan slippe, så driver du bare på og rider, rider, rider! Han skal IKKE vinde, for så stopper det aldrig. Hvis du så ender i sandet, så er det bare op på hesten og videre igen.

    Min part har en vane med at stoppe op, og så NÆGTER!!!! hun at gå. Her hjælper det først at være venlig og sige, hvis du gør sådan her med det samme, så får vi ikke en diskussion. Virker det ikke, skal jeg give kommandoen noget tydeligere, og fortsætter sådan til hun går. Når hun så gør det rigtige, så er det selvfølgelig flinkeflinkeflinke og ros til skyerne :).


  • #12   26. sep 2012 Ja jeg kæmper også med ham smiley
    Han begyndte førs at prøve at stejle igår da han så en anden pony gøre det.
    Ellers har der kun være bukke spring også han kastede med hovedet.
    Men har fået afvide at han fr har stejlet meget.
    Og ingen ville ride ham til sidst. smiley
    Jeg har en rygskade efter en ride ulykke hvor jeg blev kastet af så det med at falde af ser jeg helst ikke sker smiley
    Og gør alt der står i min magt for ikke at tage en til tur.
    Men det gør at når han egyndr at hoppe spænder jeg fordi jeg bliver nervøs selvom jeg er fuldt ud klar over at det er det værste man kan gøre fordi det stresser hesten osv.
    Og prøver at slappe af men frygten sidder der for hvad nu hvis det endte med at blive rigtig alvorligt denne gang.
    Skal lige siges jeg kun har haft ham en måned.


  • #13   26. sep 2012 Hæhæ, det med at falde af var også bare et eksempel :). Har selv lige været skadet, brud i albuen efter et fald på opvarmningsbanen, ja tak :P. Heldigvis ikke noget der giver varige mén :).

    Jeg kender det alt for godt. Frygten sidder også stadig i mig hvis jeg kan mærke Hash vil stikke af, men så er der ikke andet at gøre end bare holde hovedet koldt.

    Hvis du kun har haft en måned, vil jeg næsten tro han prøver dig af :). Synes det er godt at du tager kampen op med ham, for ellers finder han jo bare ud af du også finder dig i alle hans spillopper!
    Tror bestemt ikke han gør det for at være ond mod dig, men som du selv skriver, han har fundet ud af han kan bruge det som 'undskyldning' til at slippe ;).

    Hvis jeg var dig, ville jeg vende den anden kind til, og ride videre. Til sidst finder han ud af at det ikke hjælper, og så stopper han sikkert :).


  • #14   27. sep 2012 Jo et fortøj kombineret med en martingal(;

  • #15   27. sep 2012 Ville forsøge med et fortøj m/martingal, da det ligger bedre på hesten..

    Men Fortøj og martingal kan OVERHOVEDET ikke sammenlignes, men kan kombineres..

    Fortøj holder kun sadlen.
    Martingal sidder på tøjlerne..

    Men det er ikke sikkert en martingal gør den ikke stejler, for den gør kun at hesten ikke kan slå hovedet op og se på stjerner..


  • #16   27. sep 2012 Tror ikke en martingal vil afhjælpe at hesten stejler, den hindre kun hesten i at kaste hovedet tilbage.
    Husk en martingal skal være så lang at den kan nå op til hestens hoved, ellers er der ingen effekt - kun at den hiver tøjlen ned og der derved konstant er pres i hestens mund. Ser alt for mange der rider med for korte martingaler.


  • #18   27. sep 2012 Jeg ville stoppe med at ride, få undersøgt sadel bid hovedtøj, og hvis dewt passer få fat i en kiopraktor og evt en massør så du kan udlukke det pga smærte han gør det

  • #19   27. sep 2012 Han har ikke ondt i ryggen. tjekker jeg hver gang inden jeg ligger sadlen på smiley
    Og har selv kø
    bt hovedtøj inklusiv bid og det passer super smiley
    Han beklager sig heller ikke over det på nogen måde.
    Har redet en hest der havde ondt i ryggen så derfor kan jeg godt udelukke det er det.


Kommentér på:
Martingal/fortøj?

Annonce