{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - longering
  • #1   5. okt 2012 Min gør det der på dage hvor han har ondt (længere forklaring).
    Hvis han ikke går let og simpelt ud på volten ved jeg at der måske er en smule av.. Hvis han endnu værre begynder at stoppe op og svinge bagparten ud, så ved jeg at det gør rigtig ondt og så får han fri.

    Fejler din hest noget?


  • #2   5. okt 2012 nej hun fejler intet

  • #3   5. okt 2012 Som Katrine skriver kan den have ondt. Men jeg har selv en unghest, som også har gjort det for at prøve mig af. Og der var ikke andet gøre end at skifte volten igen til han forstod at jeg bestemte. smiley

  • #4   5. okt 2012 Jaa har jeg også prøvet men hun gør dette på begge volter


  • #5   5. okt 2012 Har prøvet det samme.. min 3års vil Gerner på den ene voldte, men ikke på den anden. Så har måtte starte forfra med indlærning på den ene voldte. Hun stoppede også op og små stejlede og bukkede og løb den anden vej . Så det har været helt forfra ..også ikke give op

  • #6   5. okt 2012 Har du ændret noget ift. din måde at longere, din holdning eller noget andet? Når hesten vender sig ind mod en, er det ofte pga. misforståelse smiley

  • #7   5. okt 2012 Min slog fra og meget markant pga ondt. Så hvis det kommer pludselig, ville jeg stærkt overveje om der kan sidde noget låsning. Som gør hun føler smerte og derfor ikke vil samarbejde. Og ja at presse hvis hun har ondt, kan give nogle dårlige oplevelser for hesten og dig.

    Har dit kropssprog ændret sig har du pludselig fået ny jakke? Kan have noget at sige. Og ja husk din position med skuldrene mod hesten.

    Kan også være hun prøver dig af, og så det. Vigtigt at stå fast. Omvendt hvis det kommet fra den ene dag til den anden, ville jeg mest tro på en skade låsning.

    Hvis det kommet snigende med hesten møver sig mere og mere ind på dig, så tror jeg det er adfærd og skal trænes væk.


Kommentér på:
HJÆLP - longering

Annonce