{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Sadel H*llevede... -.-'' {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er simpelthen ved at få grå hår i hovedbunden. Sådan lige cirka.

Jeg har en hest, der er meget bred, meget flad, og uden noget som helst sadelleje - han er bred pga. rygmuskler, så jeg ser det det som et positivt problem.. men stadigvæk et problem

ALT har en tendens på denne hest til at ligge i bagvægt.
Han har tidligere haft en JC Saphir dressur. Kasseret af den årsag at den bare lå i bagvægt.

Han går pt. med en Supreme (forhandles af Brian Rützou) - købt brugt på på anbefaling af min sadelmager Kit Hansen. Og den har kostet mig en hel del selv brugt 8.000 - det er en dyr sadel.

MEN nu har jeg så opdaget at han så åbenbart også er ved at vokse ud af en Supreme. Den er Fit 3.
Den er nemlig begyndt at tippe i bagvægt - og jeg har foreløbig lagt en pad under den til vi lige finder en mere holdbar løsning.

Kan en Supreme ændres i bommen?
Jeg befinder mig skide godt i den sadel - bortset fra at den er ca. forfærdelig at springe i.

I spring passer han en Santa Cruz Celine i bred udgave.
Jeg har ET krav til min sadel: Den skal passe hesten og være til at ride dressur i.

Så er jeg sådan set ligeglad med resten. Jeg kan ride i meget. Og jeg finder mig i rigtig rigtig meget så længe hesten kan passe sadlen.

Så hvilke sadler fås i størrelse BRED?
Jeg har naturligvis tænkt mig at stille Kit nøjagtig samme spørgsmål på mandag.... og beder lige en stille bøn til at hun kan fylde nok i den bagtil til at den ikke længere går i bagvægt. Men jeg er da nok godt nok ikke sikker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel H*llevede... -.-''
  • #2   6. okt 2012 altså vores fjodrhest er samme figur hen kan kun bruge wintec med hvid kopfjern i.

  • #3   6. okt 2012 Føler rigtig meget med dig jeg har lige været igennem det h..... det var frygtelig
    Aner intet om hvad der passer din hest
    Min kom i en Trainers kombi
    jeg var kræsen i start med det gik væk efter 10 sadel prøvninger
    Jeg håber ikke jeg får det problem igen
    VH og held fra
    Annette


  • #4   6. okt 2012 Wintec dur ikke - det er prøvet.
    Vi havde en Bates Innova med CAIR på ham for nogle år siden

    Den lå bare ikke.. den lå og svævede flere cm over ryggen på hesten.
    Trainers er et godt bud.
    Min sadelmager har snakket om Trainers Europa til ham i spring. Men det er jo ikke en dressur sadel -.-''

    Frygter lidt der ikke fås så meget - og at vi skal ud at lave en Jeremy Rudge eller sådan et eller andet ligeså dyrt til ham -.-''


  • #5   6. okt 2012 Kender det alt for godt!
    Har bare det omvendte problem. Min hest er meget smal, men også kort og så er han svaj pga få rygmuskler. Kan intet finde, da alt ligger med vægten i bag. Vi taler om at sadlens dybeste punkt er alt for langt tilbage. Jeg har givet ham vokse pause nu, da han kun er 3 og droppet alt der hedder sadel det næste halve år i håb om at han bliver mere lige.
    Ved ikke lige hvilken sadel der vil være et hit til din hest men tænker også trainers eller en bred passier? Eventuelt en hubertus.


  • #6   6. okt 2012 supremen kan udvides både ind og ud smiley

    så mandag ringer du da bare til brian og får ham ud igen smiley


  • #7   6. okt 2012 Fantastisk.
    Det er jo så ikke Brian... men Kit Hansen

    Men så må vi lige sende den over til Brian..
    Det var da godt nok de nyheder jeg havde håbet på smiley - TAK!


Kommentér på:
Sadel H*llevede... -.-''

Annonce