{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Udlån af hest, oftest personer over 18' hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger lidt sig selv.
Jeg er lidt på udkig efter en hest jeg kan låne når jeg kommer hjem fra efterskole næste år.
Når jeg så kigger annoncer igennem er det oftest personer over 18 år man søger, hvorfor det?
Jeg er godt klar over at man skal være ansvarsbevidst og så videre, men en 16 årig kan vel også være ansvarsbevidst?
Er der nogen god grund til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest, oftest personer over 18' hvorfor?
  • #1   11. nov 2012 Tror bare dete r for at være på den sikre side, både sikker på at låner ved hvad hun laver, og sikker på at personen er seriøs omkring "handlen"

  • #3   11. nov 2012 Folk over atten er åbenbart mere ansvarsfulde.. selvom jeg ikke rigtig forstår hvorfor yngre ikke kan klare det ^^, for selvfølgelig kan de det.. Hvis de har tænkt sig at tage det ansvar seriøst.

  • #4   11. nov 2012 igen, fordi man ikk kan skrive "lovligt" under på noget før du er over 18... så en låne aftale med en under 18 er juridisk ikk gældene...



  • #5   11. nov 2012 Tror også mest det handler om at være myndig, kunne skrive kontrakt og derfor juridisk stå til ansvar

  • #6   11. nov 2012 Ja, jeg vil da sige, at en 16 årig kan være ansvarlig, men igen, det er ikke juridisk gældende, som Wedes palomino siger smiley

    Selv ville jeg f.eks. ikke udlåne en pony til en på f.eks. 11 eller 10 (intet ondt ment), for jeg ville til dels ikke tro, at de kunne være ansvarlige nok. Og ja, forældrestøtte ville være et KLART krav, så snart det var en person under 18. Rytteren skulle være en person der var dygtig, og ikke bare skulle låne noget for at ride når det lige passede, men fordi man VILLE noget med ridningen så. Specielt hvis ponyen jo er rigtig dygtig.
    Ville f.eks. ALDRIG udlåne en pony til en person (dette ligegyldig alder), der var dårligere end mig til at ride, og virkeligt ikke vidste hvad personen lavede. Kan ikke selv se nogen grund til at udlåne en pony, til en person på et lavere niveau end en selv.

    Men ja, folk mener jo, at en der er 18 er mere ansvarlig, og kan tage konsekvenserne af sine handlinger. Kan godt se, at det nok er mere "ansvarligt" at udlåne en pony/hest til en person der er myndig, da det jo ellers ikke er juridisk gældende. Og en på 18 er som sagt myndig, og har skrevet under på en kontrakt (hvis der er sådan en), og står derfor selv som låner, og ikke ens forældre.


  • #7   11. nov 2012 Okay, tak for svar allesammen smiley
    MEN, kan man tillade sig at spørge, når der står en aldersgrænse, om det evt. kan lade sig gøre at udlåne til en yngre?
    eller?


  • #8   11. nov 2012 only god.
    du skal da bestemt ikk tage det som en selvfølge at det er forældrene der skriver under... (har oplevet dette, at 2 tænker aftalen er mellem dem, dog ikk mig)
    og er det ikk det er og bliver det ikk juridisk gældende...

    tror derfor folk skriver det i annoncen, så er de sikret mod de piger/drenge under 18 der ik har snakket det igennem med deres forældre...


  • #9   11. nov 2012 Hvad mener man med forældre opbakning, er det en der har forældre der har fuldstændig styr på ridningen og evt selv rider eller er det at man har forældre der står bag en og selvf. godt vil hjælpe, men ikke nødvendigvis har forstand på heste?

  • #10   11. nov 2012 ja, kan du godt, hvis du gør det i sammenråd med dine forældre smiley ellers spilder man udlåners tid..

  • #11   11. nov 2012 jeg vil mene du kan godt tillade dig at spørge hvis dine forældre er med, eller skal du lade din mor spørge, da jeg lånte en pony ud var alt kontakt med moderen, det var også hende der stod med ansvaret hvis det skete noget

  • #12   11. nov 2012 Ja, du kan godt tillade dig at spørge, men hvis de f.eks. søger en der kan ride LA dressur, og MB spring, og søger en på 18, men du er 16, men måske rider MB spring og MA dressur, kan du jo godt spørge, men måske regne med et nej, hvis de ligger meget vægt på alderen. Og efter min mening også kun hvis du har fuld forældreopbakning.

    Men hvis du ikke lever op til nogle af kravene, ville jeg sige, at du bare spilder din og deres tid.


  • #13   11. nov 2012 Selvfølgelig kan forældre skrive under, men med mindre de selv er "heste mennesker" så har de måske ikke helt styr på hvad der foregår i hverdagen

  • #14   11. nov 2012 jeg personlig ville fortrække hestekyndige forældre da en hest så derved kan opstaldes et sted og evt folk prøver at belære forældrene / barn og som måske slet ikk er i overens stemmelse med udlåneres interesse

  • #15   11. nov 2012 Jeg vil mene fuld forældre opbakning er at de tager ansvar og sikre at tingene er i orden og har sat sig bare lidt ind i tingene, det er klart et plus hvis de selv rider eller har redet men ikke et must

  • #16   11. nov 2012 Okay, mine forældre er enige i og vil også med ud og se hesten.. Jeg har selv lånte hende jeg har nu, inden jeg købte hende og dette er gået fint smiley
    Min far kører mig til privat undervisning og han er da også lidt interesseret i heste, men har ikke som sådan "forstand på dem"
    Jeg har ikke råd til at købe en stor hest og kunne derfor godt tænke mig at lære at ride stor hest og komme et godt stykke med den. Jeg vil elske at tage den med til stævne! Men sybes det er svært at finde en der udlåner til en 16 årig smiley


  • #17   11. nov 2012 Med forældreopbakning menes, at forældrene skal være inde over. De behøver jo ikke ligefrem være landsryttere eller noget, men de skal da vide noget om ridning og nok vigtigst efter min mening - INTERESSERE SIG, OG VÆRE ENGAGEREDE I SPORTEN, OG SELF. VÆRE ANSVARLIGE.

    Det er meget vigtigt, at de tager ansvar for, hvordan ponyen behandles, da det er dem der er de myndige. Menes self. ikke som, at de skal godkende alt hvad der skal ske, men hvis der sker ponyen noget, skal de tage ansvaret, dog skal låner selv tage meget ansvar også.


Kommentér på:
Udlån af hest, oftest personer over 18' hvorfor?

Annonce