{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.374 visninger | Oprettet:

Bates Caprilli VS Bates Isabell Werth {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal have mig en dressur sadel, og har besluttet mig for at det skal være en af de ovenstående.

Har faktisk købt Caprilli, men har fået et godt tilbud på en Isabell Werth.

Så vil gerne høre nogle meninger om hvilken en der er bedst.

Behøver ikke høre om andre, da her besluttet mig for en af dem, men er bare virkelig i tvivl.

Der er tale om brugte sadler, og Isabell Werth sadlen er den i skrumpelæder.


PFT /Jannie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bates Caprilli VS Bates Isabell Werth
  • #1   14. nov 2012 Det kommer an på om du gerne vil sidde fast og ikke vil have så meget bevægelighed eller om du gerne vil have lidt mere frihed i sædet..

    Caprillien er ikke så dyb som Werthen, så du er ikke så låst - eller du får ikke så meget støtte, som man også kan vælge at formulere det smiley

    Jeg har selv en Caprilli og er rigtig glad for den, men jeg sætter også pris på ikke så dybe sadler..


  • #2   14. nov 2012 Hmmm. Den sadel der passer din hest må være den optimale og ikke efter hvad rytter bestemmer sig for og hvad der er et godt tilbud.
    Der er en verden til forskel på liggefalden og pasformen på hesten, på de 2 sadler du nævner.
    Har selv haft dem begge og de passede så absolut IKKE på den samme hest.

    Så den sadel der er tilpasset´hesten.


  • #3   14. nov 2012 MLC - Det lyder meget logisk. Nu prøver jeg Caprillien imorgen, og ser hvordan den er. Har en konstofsadel nu, og den sidder man jo ret meget fast i, så tror nu egentligt at jeg vil blive rigtig glad for Caprilli sadlen. Synes bare det er så rart at høre hvad folk har af erfaringer:)

    Team Hjortkjær - Er udemærket klar over den skal passe hesten. Men nu her jeg en hest der passer de fleste sadler, så det kan jeg ikke bruge til så meget desværre.


  • #4   14. nov 2012 Isabellen er en smule smallere i sædet for større komfort, stigeremsholderne trukket længere tilbage for korrekt opstilling og dybere sæde og større bæreflade på puderne.
    Caprillien er som tidligere skrevet med knap så dybt sæde og alm komfort.

    Har haft begge men er vendt tilbage til Isabellen og har nu nr 3 af denne smiley


  • #5   14. nov 2012 Jannie H

    I al min tid med heste har jeg aldrig mødt en hest der kan passe de fleste sadler.
    Men pøj pøj med det.


  • #6   14. nov 2012 Jeg vil nu stærkt anbefale at du får en professionel til at hjælpe dig med det! Det lyder uansvarligt når du bruger sætningen "en hest der kan passe de fleste sadler", da det kommer an på bomvide, model og meget andet.. Ja, det koster penge, men det er godt givet ud i sidste ende, istedet for at ende op med en hest med dårlig ryg.. Just saying smiley

  • #7   14. nov 2012 Tanja - Åhh altså, nu er det 50/50, gør det jo SÅ meget nemmere, hahah...:)
    Kan du måske forklare mig lidt hvordan det skumpelæder fungerer for dig? Har nemlig ikke prøvet sådan noget før:)


    Team H - Da de begge er med Cair og udskifteligt Kopfjern, er de jo en del mere flexible end mange andre sadler, hvilket er med den baggrund jeg mener hun passer de fleste. I hvert fald dem der har denne egenskab. Så det var vel forkert formuleret af mig, men nu også underordnet for det spørgsmål jeg rent faktisk stiller i dette enme!


  • #8   14. nov 2012 Jannie H

    Udskiftelig kopfjerne er fint til at justere bredden fortil ja og cair er er super ift. trykfordeling. Men det gør bestemt ikke at de kan tilpasses alle heste. Langt fra.
    Må erklære mig enig med Stald Rahbek R.

    Men ja det er bare min holdning og erfaring.


  • #9   14. nov 2012 Åh startede med en skrumpelæder, så fik jeg en med glat og det gik ikke den er for mere sart, så købte mig en skrumpelæder igen smiley
    Har også haft problemer med den blev for høj i bag og de hjalp ikke at skifte kopfjern, så er det jo så heldigt at der er lavet "kiler" i forskellige størrelser der ligges ind under luftpuderne og BUM så lå den fint igen smiley
    Kan klart kun anbefale isabellen i skrumpelæder smiley


  • #10   14. nov 2012 jeg har en caprilli, og jeg er meget glad for den, har prøvet at ride i en isabell werth, den er selfølgelig også meget god, men det kommer nok lidt an på, hvor dybt sæde og hvor store knæpuder du vil have:)

  • #11   14. nov 2012 Nu har jeg jo aldrig sagt at jeg ikke har tænkt få yderligere hjælp eller professionelle til at være inde over.

    Jeg er udelukkende ude efter at høre gode og dårlige ting om hver sadel, og ud fra det beslutte hvilken en jeg vil have.

    Hvad det så end resulterer i efterfølgede af evt. justeringer, må jo komme til den tid. Så venligst lad være med at kalde mig uansvarlig ud fra få linjers tekst, og en feljformuleling. Så hellere bare lad være med at blande jer i debatten, hvis i ikke kan bidrage med relavant input. Tak!


Kommentér på:
Bates Caprilli VS Bates Isabell Werth

Annonce