{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Er hun kræsen? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik den 8. April 2012 et smukt lille føl foræret.
Hun var en totalt overraskelse, og ejeren ville ikke bøvle med den, da han ikke vidste hvad faren var for en race.
Efter ½ år på Rømø, hvor hun passede sig selv med sin mor og flokken kom hun hjem til os for ca. en måned siden.

Jeg besluttede at jeg selv ville købe/skaffe hendes foder (altså korn/piller/müsli)
Jeg fik en sæk Equsana Pleasure skænket af en meget rar kolega, som ikke skulle bruge den.
Men følle nægtede simpelthen at spise det! Også hvis vi blandede det op med piller, hun sorterede det simpelthen fra hinanden så Pleasuren lå tilbage i krybben.

Nu er hun så begyndt ikke at ville spise sine piller, dog spiser hun hvis jeg blander det op med Equsana Fiberlux..

Er hun kræsen, eller er det normalt for føl/ungheste?
Har i en ide til hvad jeg kunne købe til hende?
Helst Equsana / Hippo eller Kraft (da det er det jeg kan skaffe gennem mit arbejde) - men hvis du har andre så byd gerne ind! smiley

- På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hun kræsen?
  • #2   1. dec 2012 den skal hav føl/plag foder efter min menning... sådan nogen små nogen skal hav noget andet end en voksen hest...!!

  • #3   1. dec 2012 Stald Højager: Hvorfor så bitter? Jeg spørger jo for at få vejledning og hjælp, ikke for at få skæld ud..

  • #4   1. dec 2012 jeg skælder dig nu heller ikke ud, jeg fortæller dig bare min menning om at man skal huske at sådan nogen små føl/plager har brug for andre ting end en voksen hest...!! jeg beklager da hvis du forstod min besked som skæld ud...!!

  • #5   1. dec 2012 Dine udråbstegn er ikke ligefrem positive.. Og hun får jo også ekstra mineraler...
    - Da det er min første egen hest, vi jeg jo gøre det så godt jeg kan, derfor spørger jeg om du kan anbefale noget? smiley


  • #6   1. dec 2012 Hør her:) alle heste piger vil det allerbedste for deres hest i rent kærlighed og de køber det ene dyre foder efter det andet.. Der er kommet mange meninger om hvad man må give og hvad man ikke må give.. Så måtte man ikke give roer, så blev det ind igen at bruge roer til at tage sandt og andet skidt ud af tarmene, så måtte man ikke bruge havre, så blev det smart med det sorte havre og nu mener nogle man ikke må bruge det igen.. Ved du hvad? Alt det kan forvirre mere end det gavner og ærligt kan jeg godt forstå at vores heste engang imellem ikke synes det er hyggeligt med vores kærlighedsfoder til dem smiley har selv en kræsen hoppe og ved du hvad den vil have og den ikke mister interessen for? - noget så gammeldags som Mollerup mølle hestefoder.. Et gammelt og solidt meget brugt rideskole foder mærke til de sølle 90kr for 20 kg.. Nu har den spist det i et helt år hvor den gang på gang er blevet træt af de fansie foder jeg kunne stille op med for at den blev ved med at holde interessen for sit foder.. Så mit råd er køb det som rideskolerne bruger:) og er du bare for der ikke er nok i det så smæk en vitamin og mineral sten op i boksen.. Rører den ikke sten ligesom min ikke gør:)-får den det den har brug for

  • #7   1. dec 2012 Ninna: Ja nemlig! Jeg har bare ingen anelse om hvad sådan en unghest skal have som en ''in''.. Hos os har de altid fået voksenfoder, og det er de skam ikke døde af ! smiley Men da hun ikke vil have det som de andre får, søger jeg råd smiley
    Men det vil jeg da helt klart prøve! smiley
    - Hvor kan man købe det henne? Eller læse lidt om det?


  • #9   1. dec 2012 Og er du bange for at den ikke får vitaminer osv skulle der have stået:)

  • #10   1. dec 2012 Jeg ville sige et fuldfoder der er beregnet til føl/plager...!! der findes utrolig mange så det er bare at se hvilken et hun bedst kan lide...!! Det er ikke dyre at foder sin hest med kvaliltet foder hvis man bare kigger så for. Jeg foder en hest på 500kg for 300kr om mrd, min plag for 150kr. om mdr. og min pony for 100kr. om mrd....!! Og så vil jeg sige at du skal giv så meget hø som overhovedet muligt, mine heste lever af hø/wrap og for kun krybbefoder for at få vitaminer m.m og energi....!!

  • #12   1. dec 2012 Nadja: Ja Start up kunne være en god mulighed, har selv overvejet den, men hvis jeg kan finde et lidt billigere foder, ville det være dejligt smiley

    Ninna: Hehe, havde slet ikke set at du havde tastet forkert smiley


  • #13   1. dec 2012 Stald Højager: Hvilket foder får din plag? smiley

  • #14   1. dec 2012 Jeg bor i Nordjylland og der er der en gammel mand der sælger det:) ved det faktisk ikke hvor man ellers kan købe det:) men prøv at Google mollerup mølle hestefoder så tror jeg der kommer noget:)

  • #15   1. dec 2012 Og når hun har det med ikke at ville spise sit foder, er det ikke det fedeste at købe 20 kilo for at smide det ud! smiley

  • #16   1. dec 2012 Nej jeg kender det alt for godt.. Eller også spiser den en sæk af det foder man har købt og man tænker jubii så fandt jeg endeligt foderet, sikke et vidunder !(: og man fiser ned for at købe til hele vinteren også vil hesten kun spise en halv sæk mere også kan man give resten væk og gå på foder jagt igen og høre på den ene ekspert efter den næste

  • #17   1. dec 2012 Ninna: Nemlig! Har prøvet flere forksllige.. Men det eneste hun egentlig vil spise er Fiberlux, men kan hun leve af det? Med hø og snart wrap (vi skal liiige finde en maskine der kan løfte det) ved siden af..?
    http://equsana.dk/produkter/fiberlux


  • #18   1. dec 2012 Stald Højager: Desuden, så er der et HAV af ungheste foder... Vil du sige at jeg skal købe alt dette? http://equsana.dk/sortiment/avls-og-ungheste

  • #19   1. dec 2012 Ja der er det i hun har brug for.. Men ved ikke med dosering?
    Ok skal jeg være ærlig ville jeg prøve at høre dem af.. For jeg ville selv hvis jeg havde en lille årig sige 3 kg dagligt ligesom en hoppe i fol men så kan jeg se den skal have havre ved siden af.. Også bliver jeg sgu itvilv om den ikke lige får for meget foder til dens lille mave:)


  • #20   1. dec 2012 Nej du skal ikke købe alle de produkter!(:


  • #21   1. dec 2012 Ninna: Det har jeg skam heller ikke penge til smiley

  • #22   1. dec 2012 Af det du linker til ville jeg prøve start up da det er til føl 5-12 mrd

    Min plag for derby zurth det er foder til plag 1-3år.


Kommentér på:
Er hun kræsen?

Annonce