{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hackamore - Korrekt placeret?
  • #1   12. dec 2012 Ja det ville jeg mene
    smiley


  • #2   12. dec 2012 Så længe den ikke sidder på det bløde område... Den skal sidde på det hårde.

  • #3   12. dec 2012 Det ser rigtig ud, du skal bare holde øje med kindstykkerne når du rider, det er sjældent at denne hackamore vil blive siddende korrekt i brug nemlig... smiley

  • #4   12. dec 2012 4-5 fingre fra næseboret uden at røre knoglen på kinden, så sidder den korrekt smiley men din ser nu ud til at sidde korrekt

  • #5   12. dec 2012 Hvor stramt skal den spændes ind? på billedet kan jeg få et par fingrer ind under, men synes den forreste del, "flyver lidt" men den er også helt ny, så tænker den nok vil forme sig lidt, når den bliver brugt, eller hvad?

    Har flere billeder, men mit internet er voldsomt langsomt idag, så kan ikke få dem ind :s

    Jeanette H, hvad er grunden til det?


  • #6   12. dec 2012
    Hvor stramt den skal spændes, kommer an på hvor hård du vil havde den skal være :o)


  • #8   12. dec 2012 Jannie: Godt spørgsmål, men mange og jeg selv inklusiv, får problemer med at kindstykkerne ryger ind i øjnene på hesten, når der tages i tøjlerne, så vær obs.. ligeledes med om selve stængerne gokker ind i hestens mundvige, det er også ofte et problem, så længe tøjlerne er løse smiley

    Næsedelen skal sidde som ved et alm engelsk næsebånd, 2-3 fingre fra kindbenet...


  • #9   12. dec 2012 Super, jamen synes nu også, men min sunde fornuft at den så fin ud, gør altid ret meget ud af at undersøge, når jeg skal prøve noget nyt. Jamen, så vil jeg da springe ud i det:)

    Men Ida, kan du forklare lidt omkring det med kæde vs uden kæde, for synes det varrierer meget, hvad folk foretrækker. Men smart det med næsebånd. Så det det jo i hvert fald nemt at lave det om:) Dog blev jeg anbefalet at købe med kæde, men kan faktisk ikke helt huske hvorfor :s Er det bare en smagsag eller hvad?


  • #10   12. dec 2012 Havde ikke set der er kæde på... Det burde forbydes... Det gør meget! ondt på hesten... Jeg ville bestemt skifte kæden ud med en strop fra et kombineret næsebånd.. smiley

  • #11   12. dec 2012 Jeanette: Det er ikke rigtigt det du siger. Næsebåndsdelen skal sidde 4-5 fingre over næseboret og metallet ca 2 fingre fra kindbenet Hvis du sætter næsebåndet to fingre under kindbenet, så vil stængerne ligge direkte på kindbenet og lave nogen rigtig grimme gnavsår.

  • #12   12. dec 2012
    Havde en med kæde på, eller den var lånt, men fordi min var spændt så var den ikke særligt hård. Spænder man "kæden" til så skal man ikke have en med kæde på nej, så er en med en rem på bedre nok da presset så er en del større når man har fat.


  • #13   12. dec 2012 Team Grafik: Ikke hvis du sætter den 2-3 fingre UNDER kindbenet... Jo hvis du har små tynde barbiefingre og går efter 2 fingre, for så vil den sidde for højt oppe... smiley
    Men nu var det også mere hvor selve næsebåndet skulle sidde på næseryggen jeg hentydede til, det skal sidde som et alm engelsk næsebånd for ikke at lukke for ilttilførslen og komme ned på bløddelen smiley
    Og hvis denne korrekte placering af næsebåndet gør at stængerne rager på kindbenet, så er det fordi det er den forfærdelige alm soft hackamore, der er tæt på umulig at få til at sidde 100% korrekt hele vejen rundt i brug smiley


  • #14   13. dec 2012 rider med en med kæde, MEN der er gele kædebeskytter på:-)

  • #15   13. dec 2012 Jeanette: Hvis du først måler fra næsebåndet så vil metallet røre kindbenet, meget muligt at det ikke vil det med en alm soft hackamore, men med f.eks en S hackamore vil det ligge direkte på kindbenet. Og derved vil hackamoren sidde for højt - og når den gør dette så får i problemer med at kindstykkerne ryger i øjet på hesten.
    Reglen hedder at en hackamore skal placeres som et hannoveransk-næsebånd, altså 4-5 fingre over næseboret.


  • #18   13. dec 2012 Team Grafik: Du mener ikke et hannoveransk næsebånd vel? smiley

  • #19   13. dec 2012 Jo den skal placeres som et hannoveransk, netop 4-5 fingre over næseboret. Der ligger den på næseryggen uden at kunne blokere for luftindtaget.
    Over halvdelen af alle hestemennesker sætter et hannoveransk-næsebånd alt for lavt. Når det sidder 4-5 fingre over næseboret er det på højde med et alm engelsk næsebånd.
    Men at sætte en hackamore's næsebånd kun to fingre for knoglen er forkert, der skal være to fingre ned til buen på stangen - det giver vel 3 ned til næsebåndet.


  • #20   13. dec 2012 Hvordan ville i ellers placere sådan en hackamore som denne hvis næsebåndet skulle sidde 2 fingre fra kindbenet? Stakkels hest siger jeg bare
    (link fjernet)


  • #21   13. dec 2012 Team Grafik: Vi er jo sådan set enige i din første besked-det giver vel 3 fingre ned til næsebåndet... Og kan da sagtens se hvad du mener med det billede du så linker til, den model kan du jo ikke rigtig ændre så meget på i henhold til placering.. Men som udgangspunkt, skal en hackamorens næsebånd sidde som på et engelsk.. Og er du sød at finde et billede til mig hvor et hannoveransk sidder korrekt ifølge dig? Skal lige se om jeg er med på hvad du mener smiley

  • #22   13. dec 2012 I et hannoveransk skal som skrevet 4-5 fingre over næseboret smiley
    http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/280171-sne_billeder - første billed af den brune viser ret godt hvor højt oppe et hannoveransk bør sidde.

    Men hav i mente at en hackamore er dobbel så bred over næseryggen, derfor ser det ud som om en korrekt placeret hackamore sidder højre oppe.


  • #23   13. dec 2012 Hahahahaha nu ved jeg hvorfor det går galt Team Grafik... Det er ikke et hannoveransk næsebånd du snakker om, det der er på billede 2-3 er et ganske alm kombineret næsebånd... Et hannoveransk ser sådan her ud smiley

    (link fjernet)


  • #24   13. dec 2012 På billedet sidder det hannoveranske-næsebånd kun 4 fingre over næseboret og senere satte jeg det et halvt hul op så det derved sat 5 fingre fra næseboret. Grafik har meget store næsebor og de stopper faktisk længere oppe end på alm heste.

  • #25   13. dec 2012 Jeanette: sagde billed 1 af den brune. Du skal ikke kigge på palomionen
    Det er billed 8 i albumet


  • #26   13. dec 2012 Ej nej nej nej nu er jeg da helt galt på den, du skrev jo den brune hest *LOL*
    Undskyld..... Er syg og lidt forvirret smiley


  • #27   13. dec 2012 Det er okay smiley

  • #28   13. dec 2012 Men vi er enige om hvor et hannoveransk bør sidde.... smiley

  • #29   13. dec 2012 Det var da altid noget smiley så er vi enlig nok enige generalt. Jeg har bare lært det med at den skal sidde som et hannoveransk fordi den med de 3 fingre fra kindbenet kun gælder for en alm soft hackamore.
    I distance bruger man 1000 forskellige former for hackamore og det kan man ikke bruge 3 fingre fra kindbenet, derved er det lettere at sige 4-5 fingre fra næseboret afhængig af næseryggen smiley


  • #30   13. dec 2012 Nej lige præcis, jeg havde nok også min mening udfra den alm soft hackamore, som 90% bruger i DK smiley

  • #31   13. dec 2012 Jeanette: jep, men det er fordi mange ikke kender de andre, tag f.eks S-hackamoren, det er en videreudvikling af soft. Ja den ser hård og voldsom ud, men den er faktisk ligeså blid hvis ikke blidere end soft. Derudover har man med denne hackamore fået fjernet problemet med at kingstykkerne på trensen ryger i øjet på hesten.

  • #32   13. dec 2012 Helt enig, jeg er også pjattet med S hackamoren, netop fordi den er mere brugervenlig end alm soft hackamoren... smiley
    Og overvejer også at købe en, næste år, afhængigt af hvor godt blomsten virker hos min plag smiley


  • #33   13. dec 2012 Jeg skal også have købt en S så snart jeg får penge på kontoen igen.
    Min hest Marko fungere slet ikke på den alm eller blomsten.


  • #34   13. dec 2012 Spændende, så må du lige give et pip om hvordan det fungerer med S istedet for de andre smiley
    Jeg vil jo gerne opnå at kunne ride mine heste i cordeo, men da jeg også er spring/jagt rytter af hjerte og vil starte stævner, må jeg jo finde tilladte midler at ride med smiley
    Så det bliver en fantastisk blanding af cordeo, sidepull og hackamores, der skal prøves af i løbet af de næste år smiley


  • #35   13. dec 2012 Jeg ville også elske at ride mine heste bidløst, men de danske regler siger man skal ride med hackamore i distance. Og jeg træner meget dressur bruger jeg så også bid, kunne aldrig finde på at ride dressur med hackamore nemlig.

  • #36   13. dec 2012 Præcis, derfor jeg skal have fundet/lavet en sidepull jeg syntes er pæn, men som også er funktionel, da dressur i hackamore er lidt så som så... Kender heldigvis nogen som laver sådanne ting smiley
    Jeg har ikke planer om at starte dressurstævner, så heldigvis kan jeg helt komme udenom biddet smiley


  • #37   13. dec 2012 Jeg rider dressurstævner om vinteren for at mine stadig kan bruge hjernen. Arabere er nød til at blive udfordret ellers bliver de indebrændte og tossede. Så kam desværre ikke undværer bidet, desuden starter jeg også altid ud med bid til distance, vil være 120% sikker på jeg kan styre kræet smiley

  • #38   13. dec 2012 Hehe ja har selv haft araber i sin tid, men også engelske fuldblods og travere, så kender det med at de gerne vil lave noget hele året... Der vil jeg så bare holde mig til lange ture og spring i ridehus smiley
    Jeg vil også starte de første stævner på hackamore, som er ligeså effektivt en nødbremse som et bid, hvis træningen er foregået korrekt smiley
    Dog skulle vi have så meget styr på det med at ride, at det ikke bliver nødvendigt med en nødbremse, men man skal aldrig sige aldrig smiley


  • #39   13. dec 2012 Spring er også lidt anderledes end en masse start med 15 vågne heste som bare vil afsted.
    Grafik som ellers kan rides i grime og er yderst velredet, han glemmer alt til distance de første 20km. Der gælder det kun om at løbe smiley glemmer aldrig da jeg havde glemt mit bid der hjemme, det kostede mig en grim hjernerystelse. Hehe


  • #40   13. dec 2012 Hahahaha.... Ja det er lidt andre forhold til et distancestævne smiley
    Så ved du da at tjeklisten skal tjekkes inden man kører hjemmefra! smiley


  • #41   13. dec 2012 Jep det lærte jeg på den hårde måde smiley gennem går den gerne to gange

Kommentér på:
Hackamore - Korrekt placeret?

Annonce