{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Jeg tror min hest er jaloux? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ja, som overskriften siger, Jeg tror min hest er jaloux.
I går havde jeg en ven med ude i stalden og jeg skulle skifte dækken på min pony, til vinterdækken. Først stikker hun af, så tager jeg hende ind i boksen igen, men bagefter sparker hun mig, da jeg ville tage stråpperne af under maven på hende.
Efter sparket undersøgte jeg steder ved hendes mave, men det generet hende ikke at jeg pillede hende ved maven.

Så jeg tænker om hun kan være jaloux på min ven? da vi gik lidt og tjattede til hinanden.
Hun har før gjort noget lignede, med mine gamle eks kærester, hvor hun har forsøgt at bide dem eller trampe dem ned. Og normalt ligner det slet ikke min at gøre sådan nogle ting.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg tror min hest er jaloux?
  • #2   17. dec 2012 Jeg ved bare ikke om jeg vil mene det samme som du skriver.
    Der er folk som siger til mig at den muligvis føler sig overset og en lille smule jaloux, da hun normalt aldrig gør sådan noget.


  • #3   17. dec 2012 En hest kan godt være jaloux, min gamle part gik på bagbenene hvis man ikke sagde Hej til ham først eller hvis du giver de andre heste foder :-).

  • #5   17. dec 2012 En hest kan godt blive jaloux jo smiley min pony gik til "angreb" på sin yndlings foldkammerat da jeg gik fra hende for at skulle op på hendes ven.. med blottede tænder og ørene helt ned i nakken smiley og hun elskede den pony

  • #6   17. dec 2012 men tror dog ikke at din hest "straffer" dig for at give din ven opmærksomhed, mon ikke den havde en dårlig dag eller at der er noget der gør ondt? behøver ikke være alvorligt, men den kan jo have et blåt mærke eller lign. det behøver jo ikke være på maven smiley
    men at hun bliver sur på dine venner ville jeg personligt se som at hun ser dem som konkurrenter smiley


  • #7   17. dec 2012 Jeg kan ik sige at det nødvendigvis er Jalousi, men jeg ved at hvis hesten tror den står i rangen over din ven dvs. den mener den burde komme først med hensyn til alt, ligesom med artsfæller på folden eks. med mad eller op på fold, eller ind i stald, så mener jeg at din hest kan finde på at gøre ting som hey jeg bestemmer jeg er den øverste i rangen og burde bestemme/komme først. Men det bare mærkelig at den gør det hos dig så, nu i dit aktuelle eks., pga. så afprøver hun jo dig og mener hun bestemmer over dig. Så måske sku du lige til at minde hende om at det stadigvæk er dig der er øverst i rangen. Det er jo hestens natura at afprøve, sådan har det altid været sådan er flokdyr de har alle deres plads i flokken og du må jo så vise hende hvor hendes plads i "jeres flok" er smiley

    Nå men håber det kan bruges til noget, det jeg skrev ellers bare ignorer det smiley


  • #13   17. dec 2012 Jeg er sikker på at en hest, ihvertfald nogle godt kan være jaloux!
    - For Romeo bliver ALTID møg sur når jeg eller min mor står og snakker med de andre heste i stalden, der i blandt min pony :-).
    Og han har på et tidspunkt jagtet en lille pony igennem et hegn fordi min mor stod og gav hende en godbid ;-).


Kommentér på:
Jeg tror min hest er jaloux?

Annonce