{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Salg af hest på afbetaling?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har to skønne heste til salg her på siden smiley

Jeg har fået en del henvendelser på dem, hvor folk gerne vil købe dem på afbetaling. Det må jeg så takke nej til, da jeg ikke tør risikerer denne sats, som jeg vil mene det er. Du ved jo ikke om du får de sidste penge mm.

Har andre oplevet ligende, og hvordan tackler I det?

Glædelig jul til jer alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af hest på afbetaling??
  • #1   20. dec 2012 Ved min veninde sælger på afbetaling, hun får det skrevet på kontrakt også beholder hun ejercerfikatet indtil hesten er betalt ud.

  • #2   20. dec 2012 Hej..
    Har solgt et par heste på afbetaling, MEGET udført kontrakt og INGEN udleværring af ejersatifikat, før sidste betaling.. Havde jævnligt opsyn imens betalingen kom i hus- hesten måtte IKKE forlade add, hvor de havde skrevet under på, hvor den skulle stå, med mindre med dette var aftalt...

    Har KUN (7-9-13) haft GOD erfaring smiley


  • #3   20. dec 2012 Jeg har købt på afbetaling.. den ene stod hos sælger indtil den var betalt samt at jeg self betalte opstaldning.. Den anden fik jeg hjem og betalte så et beløb om mdr'en.. Det har gået fint smiley

  • #4   20. dec 2012 Jeg har både køb og solgt på afbetaling og har aldrig stødt på problemer med det. Sælger beholder ejercertifikat indtil det hele er betalt, og man laver en udførlig kontakt over det.

  • #6   20. dec 2012 jeg har heller ikk haft problemer med det

  • #7   20. dec 2012 Jeg kan sagtens forstå dig.
    Det er jo nogle ret små beløb hestene er sat til salg for, så det skulle være muligt at låne pengene i banken. Hvis ikke det er muligt, har man sikkert heller ikke råd til at holde hest alligevel.

    Jeg ville heller ikke sælge på afbetaling


  • #8   20. dec 2012 Tak for jeres svar smiley

    IDA: det er også min holdning, begge mine heste er ikke dyre, og det koster jo ikke kun at købe heste, det koster hver mdr med opstaldning, undervisning mm. Udover smed, dyrlæge mm.


  • #9   20. dec 2012 Jeg har også både købe og solgt på afbetaling. Hvis der er den rette kemi mellem køber og sælger er jeg ikke nervøs. Og som de andre skriver så behold for guds skyld ejerskiftecertificat til hesten er betalt smiley

  • #10   20. dec 2012 Lige præcis Camilla smiley

    Men kune gå med til afbetaling, hvis hesten stod opstaldet hos mig, indtil hesten var betalt fuldt ud.


  • #12   20. dec 2012 Vi har betalt smed og dyrlæge selvom vi har afbetalt.. Det har der ikke været problemer i..

  • #13   20. dec 2012 Jeg mener også, at hvis man beslutterman sig for at købe en hest/pony, så sparer man op til man har pengene. Du køber jo heller ingen bil eller ligende, hvis du ikke har pengene, med mindre du kan låne pengene i banken smiley

  • #14   20. dec 2012 Jeg synes det er fair nok at folk siger nej til afbetaling, men er nu glad for jeg har fået lov at gøre det, så jeg spare renterne og samtidig hurtigere er ude af gælden igen.. Men self skal man også kunne snakke godt sammen med dem man laver sådan en aftale med..

  • #15   20. dec 2012 jeg har købt heste på afbetaling smiley

    Ejer beholdte ejercertifikat og jeg fik passet med hesten, og lagde dobbel ydelse ved hentning af hesten og derefter d 1 i hver månede, hvis ikke det blev overholdt, kunne ejer hente hesten og mine penge var tabt...

    Men sørg for a have en 3. part til a skrive under på kontrakten så der er et vidne smiley


  • #16   20. dec 2012 Jeg har selv en hest jeg er ved og købe på afbetaling... Og er glad ved den ordning ellers havde jeg aldrig fået den... Elsker den hest og sælger har ejercativakatet til alle penge er betalt... Samt så har jeg prøvet for og afbetale og har været glad de gange for det har været muligt smiley

  • #17   20. dec 2012 Er glad for, at I har haft en god oplevelse, som både købere og sælger smiley

  • #18   20. dec 2012 afbetaling er heller ikke stilen jeg ville køre.. kender faktisk en der blev snydt på konto.. hesten skulle betales over 2 omgange.. den sidste rate blev aldrig betalt også stod hun til en retsag på flere år, hvem gider det??

    og omvendt gad jeg personligt ikke betale tusindvis af kroner ind på en konto hvor jeg ikke følte hesten var min og ejersativakat og hest var hjemme i min stald..

    har det lidt som nogle andre har skrevet.. kan man ikke betale og spare op til hesten man vil have skal man lade være med at købe hest.. endten betaler man prisen eller også kan man ligeså godt lade være med at kigge på den..

    afbetalinger imellem 2 private er dømt til at gå galt.. og har man ikke pengene til andet end afbetaling bør man gå ned i sin bankrådgiver og spørge om hun synes det er en god idé for en økonomisk at lave til lån.. siger han/hun nej så har man nok ikke råd til det man håbede alligevel og hvorfor så kigge på en alt for dyr hest som man ikke har råd til


  • #19   20. dec 2012 Har ikke selv hverken købt eller solgt på afbetaling; men vil heller ikke gøre det. Der er ingen sikkerhed, heller ikke selvom der er skrevet kontrakt på "ditten og datten". Hvis der går noget galt, så er det hele vejen igennem retssystemet og det er dyrt- og langvarigt. Kender f.eks. til en som havde solgt på afbetaling, hvor køber et par måndeder senere ville bytte hesten væk til anden hest, inden de havde betalt ud! Der stod jo ikke noget om "bytte" i aftalen:-(



  • #20   20. dec 2012 Nej det er rigtig, også derfor jeg er afholder af det. Du kan selvfølgelig være heldig, at køberen til din hest, er til at stole på og overholder sine aftaler, MEN det omvendte forekommer bare alt for tit. Har hørt flere, hvor det gik godt, men også en del, hvor det er gået knap så godt smiley øv.

    Men tiden er måske ikke, at skulle sælge sine heste på. Men jeg venter gerne på den rette ejer, som kan betale smiley


  • #21   20. dec 2012 Jeg tør ikke løbe risikoen. Jeg har selv en hest til salg, og har valgt at skrive i annoncen, at hesten ikke sælges på afbetaling. Det ville dog være i orden, hvis hesten blev stående her til den var betalt, men jeg ville aldrig udlevere hesten, før den var betalt.

  • #22   20. dec 2012 Jeg har gjort det samme Jeanne, tør ikke risikere andet smiley

  • #23   20. dec 2012 Altså jeg er af den holdning, at hvis man vil handle med mig, så er det kontant bataling, så må man i banken og låne, ingen afbetaling hos mig, så kan man lige så godt afbetale i banken, hvis man ikke kan finde pengene.. jeg tør ikke og vil ikke være med til afbetaling

  • #24   20. dec 2012 Enig Mitte

  • #26   20. dec 2012 Men man skal sørme passe på smiley

  • #27   20. dec 2012 Jeg har før købt på afbetaling. Faktisk et par gange. Jeg har simplhen ikke råd til at smide 50000kr på en gang. Men derfor betyder det ikke hesten ikke får den pleje den skal have. Smed foder dyrlæge. Men jeg ville aldrig låne penge i banken til at betale hesten. Så ejer banken min hest, ellers tak. Stoler ikke en skid på dem. Men jeg har skrevet kontrakt på det. Fået passet men tidl. ejer beholder cirfikatet til alle penge er betalet, Da jeg jo ikke er ude på at snyde. Men jeg har alle gangene betalet hesten ud før tid. Jeg har været utrolig heldig at komme til lidt penge og vil osse mene jeg er meget ærlig ved at sige, lad os få det ud af verden istedet for at smide pengene ud af vinduet. smiley

    Men jeg ville ikke ture sælge en hest på afbetaling. Tænk hvis de fortrud og jeg fik hesten hjem i dårlig stand og redet helt forkert. Der er mange ting der kan gå galt. Så jeg er nok lidt dobblemoralsk. men jeg tør ikke sælge på afbetaling. Men jeg er lykkelig over jeg har fået muligheden med mine


  • #28   20. dec 2012 jeg er nu også af den holdning, at hvis man ikke kan trække 10- 15000 til at købe for, så har man ikke råd til at have hest, en dyrlæge regning kan nemt løbe op i 5-10000 kr...

  • #29   20. dec 2012 Det er nemlig det Bettina smiley

  • #30   20. dec 2012 Kommer jo an på prisen af hesten.:D men der er jo forskel på 5-10000kr eller 50000.

  • #31   20. dec 2012 Helt sikkert, der er en stor forskel på 5000 og 50.000 kr. Men hvis du fx køber en bil til flere penge, end du kan trække ud af en mdr udgift, så går man heller ikke til sælger om man kan afdrage på bilen, men man går i sin bank, eller sparer op smiley

    Eller er jeg helt galt på den??


  • #32   20. dec 2012 jeg har ikke selv prøvet nogen af delene, men har en veninde der solgte på afbetaling, det var en hest til 45 tusind. de lavede også en super kontrakt, hvor der stod hun kunne hente den hvis afdrag ikke blev overholdt. der gik desværre ikke mange mdr før køber ikke overholdt aftalen. køber nåede at afdrage 15 tusind, men så stoppede det. min veninde forsøgte at være fleksibel, men aftalerne blev brudt gang på gang, så hun endte med at hente hesten hjem igen, og beholdte naturligvis de 15 tusind, hesten blev heldigvis hurtig solgt til prisen derefter smiley

  • #33   20. dec 2012 Rigtig øv for din veninde Heidi smiley

  • #34   20. dec 2012 jeg har selv købt på afbetaling for mange år siden, men de kom til mig og spurgte om jeg ikke ville købe, en pony jeg havde lånt af et stutteri jeg havde arbejdet på. Og jow men det måtte være over nogle gange, Og det var fint, men jeg ville ikke selv sælge tipå afbetaling, med mindre at jeg kendte personen rigtigt godt, simpelhen fordi jeg mener at man hurtig kan have pænt mange penge lagt til side, hvis man ligger alt det til side som man ellers ville have brugt på en hest. Jeg selv bruger nok omkring 4k hvis ikke mere, pr mdr. så det vil da hurtig blive til nogle penge

  • #35   20. dec 2012 Som ade fleste andre siger det koster mange tusind at have hest. Så kan man ikke spare 10-15.000 op inden man kigger hest er der noget galt i min verden det 3-4 måneder uden hest man lægger penge til side her. Og igen kan man lægge det til side, så jeg sikker på banken også kan låne en pengene uden problemer, og hvad det en skrev så ejer banken hesten! Øh nej ikke medmindre den blir købt som at de har pant i hesten. Og nu kan de fleste få en kassekredit på 25- + der skal banken altså ikke have pant i noget. Dog tjener de jo på renterne. Men kan man afdrage de på 2-3 måneder er der jo ikke mange renter på.

    Forstår ikke folk tør. Medmindre det mellem folk man kender og familie der kan det jo så stadig gå galt jo. Og nej selev hvis man kan hesten hjem, så vil det jo aldrig være samme hest, den har nu mere bagage, muligt fejlredet stresset over flyning og meget mere. For ikke at sige hvordan vil man mentalt have det med at tage hesten hjem igen og stå med den i hænderne og igen sætte til salg.

    Nej solgt er solgt i min verden. Og samme den anden vej, køber jeg så betaler jeg. Lån er hvad banker er til for.


  • #36   20. dec 2012 tjaa, hun fik da 15000 tusind og en reddet hest ud af det smiley synes næsten det var mere synd for køber at miste så mange penge, men det var jo købers egen skyld smiley

  • #37   20. dec 2012 Ja, det var købernes egen skyld smiley

  • #38   1. jan 2013 ingen penge = INGEN hest

  • #39   1. jan 2013 Så rigtig smiley

  • #40   1. jan 2013 Jeg har købt Rosa på afbetaling uden problemer og hun er betalt og det hele nu..

    jeg har ingen problemer med det


  • #41   1. jan 2013
    Hvis jeg stod og havde sparet 15-20.000kr op og kiggede på heste i den prisklasse, men så faldt for en til 40.000kr så ville det da være super dejligt med afbetaling så hesten ikke ville blive solgt til en anden :o)

    Ligesom man i min verden ej heller låner penge i banken til ens hobby og til sjov. Dvs. rejser, møbler, fritidsinteresser mm.

    Dyrlægeregninger kan jeg se meningen i, så skulle det være en kassekredit men ikke et lån.


  • #42   1. jan 2013 Nej, det har du måske ikke som købere, men som sælger kan det virkelig skabe problemer, hvis købere ikke overholder sine aftaler om afbetaling.

  • #43   1. jan 2013 Camilla L: klart du som køber ikke har nogen problemer med det - problemerne opstår for SÆLGER, når køber ikke overholder betalingerne smiley

Kommentér på:
Salg af hest på afbetaling??

Annonce