{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Mærkelig og aggresiv opførsel {{forumTopicSubject}}

Hej søde HG.
Nu skriver jeg lige for min veninde (Emma) som har haft lidt problemer med sin part.

Emma har haft part på en skøn fjordhest i 2½ år. Hesten er rideskolepony.
I starten af november faldte/styrtede han med en anden rytter. Derefter var der intet og da timen var slut red Emma ham, sprang ham og der var intet. Derefter var han halt.
Han fik så lov at stå i noget tid hvorefter han kom tilbage til undervisning. De 2 undervisere vi har snakket med siger at han har opført sig lidt surt siden da.
I onsdags blev det så helt slemt. Han sparkede ud efter alle der red bag eller ved siden af ham. Han blev redet i 2 timer hvor i den første time var der en der røg af fordi han sparkede. Det var pigen på den anden pony der røg af.
I 2 time sparkede han efter min pony, som bestemt ikke var tæt på. Derefter var der intet med ham.
Idag skulle Emma ud og hygge med ham. De rider så i hallen, skridter varm og der er indtil videre ingen problemer. Da hun så begynder at trave på ham begynder han at sparke ud efter hendes ben og bukker.
Da de gallopere stikker han hovedet helt ned og bukker. Emma vælger så at hoppe af og prøver at få ham til at trave fra jorden af. Her lægger han ørene flat ned og bidder ud efter hende. Han vender røven og sparker efter hende.

I al den tid hun og jeg har kendt ham har han aldrig opført sig sådan.
Når han går som rideskolepony er det max. 2 timer om dagen 3 gange om ugen. Torsdag-Søndag bliver han max redet 3 timer i alt.

Vi har selvfølgelig den idé at det skyldes smerter, og imorgen skriver hun til formanden og forklarer ham det hele.

Jeg vælger ikke at svare så meget på spørgsmål. Det lader jeg Emma gøre.

Kh de to Banevangs-piger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig og aggresiv opførsel
  • #1   23. dec 2012 Det lyder godt nok sært, måske skulle en dyrlæge lige ud og kigge på ham, men i har nok ret med at det er smerte, men der er også mange rideskole hesten der ændre adfærd fordi de ikke synes det er rart.
    De bliver så tit ødelagt! smiley

    Men håber på at vi får af vide hvad der er galt smiley


  • #2   23. dec 2012 Vil osse sige med 99,9% sikkerhed at hesten har smerter et sted. Dyrlæge på og få den smertefri inden mere ridning, ellers risikerer i bare at den i sidste ende aldrig blir en god ridehest igen smiley

  • #3   23. dec 2012 Det er også det vi mener, men lige for at være på den sikre side:-)
    Jeg hiver fat i vores formand som det første i morgen tidlig:-)


  • #4   10. jan 2013 *Opdatering*
    Prins har haft juleferie hele julen, og hende der lovede og komme og kigge på hende har ikke været her:-( Ridelærene siger han går ok lige i øjeblikket, men han virker stadig lidt sur (hvilke ikke ligner ham) så nu holder jeg øje med ham og bliver der det mindste, bliver hun ringet op med det samme og så forlanger jeg hun kommer den pågældende dag:-)


  • #5   10. jan 2013 Få en fysioterapeaut til og gå ham igennem - der er helt sikkert noget der har låst sig og gør ondt! En dyrlæge kan ikke gå ham igennem på samme måde.

    At han er sur er tegn nok på, at han ikke fungerer!


  • #6   10. jan 2013 Horsemind: det er bare rigtig svært og få sin vilje igennem dernede, jeg er jo trods alt "kun" 15 år og ved ikke hvad jeg snakker om... de har nu lovet at dyrlægen i første omgang kommer og kigger på ham:-)

Kommentér på:
Mærkelig og aggresiv opførsel

Annonce