{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frieser vs Haflinger?
  • #1   5. jan 2013 Af de Friesere jeg har set, kan de være meget tændte og temperamentsfulde. smiley Men alle Friesere er ikke sådan, så du skal bare finde den rigtige hest med det rigtige temperament. Alle er jo forskellige.

    Min 4½ års Oldenborger er utrolig cool i hovedet, virkelig meget ! smiley


  • #2   5. jan 2013 Tak smiley

  • #3   5. jan 2013 Jeg har både redet på frisere og Haflinger, og de er lige så forskellige som to DV heste heller ikke ligner hinanden smiley
    Har bare holdt mig til Haflingeren smiley


  • #4   5. jan 2013 Jeg vil nok mene, at hvis du leder efter noget der er nede på jorden, så er chancen for og finde dette nok noget større blandt haflingere/fjordheste end ved Frieserne, men der findes også meget rolige Friesere, der er bare længere imellem dem...

  • #5   5. jan 2013 Jeg har trænet friesere i 10 år snart.. Og jeg er fuldstændig solgt.. Jeg har hørt mange fordomme om at de skulle være sindssyge og besværlige, - men har aldrig oplevet det med vores.. De er utroligt skønne og dejlige, - super temperament uden nøkker og farlige tendenser, - gode som dagen er lang, og utroligt lyttende til alle dine signaler.. Men har set enkelte, som har nogle totalt hysteriske.. Så ja, - det kan være meget forskelligt..
    Grundlæggende er de fleste dog rigtig skønne.. De puster sig op og ser flotte ud, når de skal gå show, men "slukker" og står og sover, så snart de er kommet ud af manegen smiley Og de fleste er altså rigtig fornuftige i hovedet, hvis de kommer fra et godt sted.. Men der vil selvfølgelig altid være nogen, som skiller sig ud, - du kan jo også finde rolige arabere, eller hysteriske jyder smiley

    Tag ud og kig, - prøv en masse, og se om du kan fungere med deres temperament, og så finder du med garanti én som passer..


  • #6   5. jan 2013 Jeg er så heldig, at eje en skøn frieserdreng:) Han er god som dagen er lang, og har samtidig den rette fremdrift og glæde når man rider.
    Frieseren er helt klart en hesterace, som jeg kan anbefale. Men som de andre siger, er det meget forskelligt fra hest til hest:) Prøv dig frem - jeg er ihvertfald meget lykkelig for min basse.


  • #7   5. jan 2013 Altså jeg kender en super dejlig frieser, min venindes kommende pony, og har har virkelig hjernen&hjertet det rette sted.. dog kender jeg så 3 MEGET godmodige haflingere, men jeg ville klart vælge en haflinger, da de er mine ynglings race, heh smiley

  • #9   5. jan 2013 Jeg har selv en dejlig frieser hingst han er noget af det nemmeste..
    Jeg kan trække ham ud sammen med hopperne og har ikke noget på ham til at holde ham han går ved mig side som en lille hund der kender sin plads smiley

    Jeg fortrakker frieser. men vil sige at haflinger er da smukke og kan gøres til lige så dejlige heste som andre lige som frieser..
    Men der er bare noget over en rigtig Zoro hest smiley


  • #10   5. jan 2013 Jeg rider et par frieser og det er begge mega rolige og lige så søde som dagen er lang på bane men den ene er mere frisk i naturen men det er ikke så galt

    Jeg sys klart du skal vælge en frieser de er så smukke:)
    Det er min ynglings race smiley


Kommentér på:
Frieser vs Haflinger?

Annonce