{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Meget mærgelige dækkenstørrelse {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger på dette dækken:
http://abrideudstyr.dk/shop/premiere-vinterdaekken-3610p.html

og ser så de meget underlige størrelser. 131, 139, 147, 155, 163

Hvad betyder det størrelser? Hvis min hest normalt bruger 145, betyder det så at hun skal have 147 i de her størrelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget mærgelige dækkenstørrelse
  • #1   10. jan 2013 Undrede mig osse da jeg så dem den anden dag o.O
    Tror du skal gå efter en 147


  • #2   10. jan 2013
    Skriv evt. til dem og spørg hvordan det skal forstås?


  • #3   10. jan 2013 Det må det gøre..

    Men vær opmmærksom på at tjekke størrelsen, når du får dæknet..
    Jeg købte sidste år 2 regndækner fra dette sted, men tjekkede ikke størrelsen, inden de blev brugt, da jeg lå syg... Havde bestilt 2 stk 155 cm, men fik 1 stk 135 og 1 stk 145... Så tror da pokker, at min mand syntes, at de virkede små..


  • #4   10. jan 2013 Prøv og læs lige under dækken størrelserne smiley der står "De ovenstående mål er fra lansemærket til halerod."
    dvs de selv har målt efter på dem de har i butikken smiley De har nok som mange andre oplevet målene ikke er helt som ellers angivet og har derfor gjort dette så folk vitterligt modtager et dækken som er disse mål de nu selv har målt efter smiley


  • #5   10. jan 2013 Rosenlund - Nå for den, det havde jeg ikke set. smiley Jamen så bliver det 147. smiley
    2 cm fra eller til...


  • #6   10. jan 2013 1) Kommentar til Sorte Perler & Welsh Mountains .

    Vi vil altid rette fejl som vi laver og hvis vi har sendt to forkerte dækkener skal du selvfølgelig have de rigtige. Du kan blot sende ordrebekræftigelse og billede af de forkerte dækkener (så vi kan se størrelsen) Så sender jeg dig to nye dækkener i den rigtige størrelse, eller tilsvarende, hvis vi ikke længere har dem på lager.

    Vh.Bent


  • #7   10. jan 2013 Bent Askham AB Rideudstyr, det er det jeg kalder god service smiley

  • #9   10. jan 2013 Marlene - Hun havde vidst prøvet dem på, så de kunne nok ikke sendes tilbage, når de havde været brugt. smiley

  • #10   10. jan 2013 Målene på vores dækkener er fra lansemærket til halerod. Lansemærket er manken hvor man måler højden.

    For at vudere om et dækken passer, vil det være en god ide at tage tage målet med et målebånd som kan følge hesten hen over ryggen som dækknet vil gøre. Du skal huske at tage højde for hvor langt du ønsker at dækkenet går ned over halen - udover haleklappen.

    Der er sikkert nogle som har oplevet at de synes at nogle dækkener er store i størrelserne og det kan skyldes at det er et tilnærmet mål som oplyses og ikke det faktiske.

    Derfor fat målebåndet inden du bestiller, hvis du er i tvivl, så du er sikker på at dækkenet passer i længden. smiley


  • #11   10. jan 2013 Det er en lidt længere historie, men jeg lå"bundet" til sengen i næsten 3 mdr, så det var min mand, der lagde de nye dækner på hopperne.. Et par dage efter øffede han lidt over, at de virkede lidt små, hvilket jeg ikke lige kunne forstå, for det mærke plejer at passe mine hopper i den størrelse, men jeg kunne jo ikke selv komme ud og kigge efter.. Da jeg så endeligt kunne blive nærmest båret ud i stalden, opdager jeg, at dæknerne er alt for små i størrelserne.. Men nu har de jo været brugt i næsten 1½ md.

    Bent og jeg har skrevet sammen på PB nu, og jeg må tage hatten af for servicen.. Tak, Bent.


Kommentér på:
Meget mærgelige dækkenstørrelse

Annonce