{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Heste fagbøger {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

I min rideklub har vi lidt en idé om at starte vores eget "bibliotek" med udlån af hestebøger. Jeg skal stå for at undersøge, hvilke bøger der lige nu er tilgængelige.

Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at udvalg af bøger, som belyste flere sider af ridning end bare dressur og spring. Desuden vil jeg gerne have bøger på alle niveauer og for alle aldre.

Jeg tænkte der for på, om nogle har nogle forslag til bøger? Hvilken hestebog er jeres yndlings? Og hvilke er bare et must at have læst? Hvis nogen desuden sælger billige brugte (men velholdte) bøger, så send mig meget gerne en besked!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste fagbøger
  • #1   15. jan 2013 Dem jeg har:
    Ute Lehmann - I harmoni med hesten
    Klaus Ferdinand Hempfling - Hestepersonligheder
    Michael Peace og Lesley Bayley - Superhesten
    Søs Fejerskov-Quist og Claus Toftgaard - I balance på hesteryg


  • #2   15. jan 2013 Har selv set meget på I harmoni med hesten og i balance på hesteryg! Tror du at "I harmoni med hesten" kan bruges til noget nyttigt, hvis man kun rider engang om ugen og ikke har sin egen hest? Og i "I balance på hesteryg" er jeg meget interesseret i at vide, om der er øvelser man kan lave uden hest?

  • #3   15. jan 2013 Jeg har ikke selv læst 'I balance på hesteryg' men har kigget den igennem og udfra hvad jeg kan huske er der vidst masser smiley

    I harmoni med hesten er der mange øvelser til hesten. Mest det basale som for- og bagpartsvending samt det perfekte stopsignal osv. Dog er der meget logik ind over det altså 'hvor skal man gøre sådan, og hvorfor gør hesten sådan og sådan hvis jeg nu gør...'. Jeg har ikke selv nydt af øvelserne (selvom de er super) men alt den viden der er skrevet mellem linjerne, hvis du forstår smiley


  • #4   15. jan 2013 tug of war, centreret ridning, i form til hest, den kompetente rytter

  • #5   15. jan 2013 Ego Sarah: Tusinde tak for dine svar! Tror forsat de to bøger kommer på indkøbs listen smiley

    Angelika: "I form til hest" er jeg virkeligt interesseret i at få fat i, men jeg kan ikke finde et sted hvor det er muligt at købe den!


  • #6   15. jan 2013 Min yndlings, er Cobs Can(!) :). Fik den i julegave. Godt nok en engelsk bog, så man skal kunne engelsk, eller få en til at oversætte. Har ikke fået læst den endnu, men har kigget en del i den. Det handler mest om de tunge heste, men så vidt jeg kunne se var der også om hvordan man lærer hesten passage, schenkelvigning osv :).
    Ud over den har jeg den store røde bog om heste (mener jeg den hedder), HESTE, Hvad tænker min hest(?) og et par andre. Forfatter kan jeg ikke lige huske, men det kan jeg skrive hvis det er :).
    Har desværre ikke "nyere" bøger :(.


  • #7   16. jan 2013 Andrew McLean - Træning af hesten på hestens præmisser, mener jeg er et must for alle, da den let og enkelt forklare hvordan heste tænker og især ikke tænker, hvorfor de gør som de gør og hvordan man nemmest træner dem..
    Er også glad for Tug og Wat, den kompetente rytter og centreret ridning


Kommentér på:
Heste fagbøger

Annonce