{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Praktik? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Har I været i praktik med noget indenfor ridesporten eller som hestepasser? Hvis ja, hvor var det og som hvad? Har i gode erfaringer med det? smiley

Har fået lov af min skole til at få en ekstra praktik uge, med en betingelse, at jeg får noget ud af det og jeg skal kunne bruge det i fremtiden - derfor helt klart noget med heste. Evt. et stutteri med springheste, eller noget med springheste - bare en tanke (for jeg er selv springrytter) Har tænkt lidt på Stutteri Lyngsholm, men det er kun som heste passer, selvom det kunne være en oplevelse for sig selv smiley

Håber i kan hjælpe mig, og vil fortælle lidt om jeres erfaring med det smiley

Mvh. Natalie Lunde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik?
  • #1   24. jan 2013 Jeg var i praktik som dyrlæge - det er godtnok meget andet end heste, men wow jeg lærte meget! smiley

    Jeg overvejer en uge mere på et springstutteri smiley


  • #3   24. jan 2013 Ej det lyder også fedt! smiley

    Jeg gad også godt finde et springstutteri, men ved ikke lige hvor jeg skal lede smiley


  • #4   24. jan 2013 Pip: Lyder ikke rart smiley

    Jeg ville selvfølgelig være over lykkelig hvis jeg fik lov, men det er ikke det jeg går efter smiley


  • #5   24. jan 2013 Jeg var en uge oppe ved Helgstrand og der var en virkelig fed oplevelse. Ved godt at det er en dressurstald, men tror arbejdet som hestepasser minder meget om hinanden. Det var utrolig hårdt arbejde og nogle lange dage, men man lærte rigtig meget og de var rigtige søde:-)

  • #6   24. jan 2013 Jeg har har været i praktik 2 gange i løbet af min uddannelse som dyrepasser. Begge gange på islændercentre. Og nu starter jeg så på fast arbejde/elevplads på Thommysminde Hestecenter her d. 4 feb i forbindelse med min dyrepasser uddannele - alt for fedt at arbejde med heste !

  • #7   24. jan 2013 signe: Ja, det må vel være det samme.. Hvad gik det ud på? smiley

    Mia: Fedt! Hvordan fandt du stederne?


  • #8   24. jan 2013 Ask tager praktikanter smiley

  • #9   24. jan 2013 hsr været flere gange på en travbane smiley alt for fed oplevelse !! smiley

  • #10   24. jan 2013 Jeg har været 3 praktiksteder jeg har været enormt glad for !! (2 af dem, er jeg hos endnu dagligt..)
    Min første var hos Stutteri Laser, der fortalte mig ALT om væddeløbsheste, og ligesiden har jeg været bidt af den sport.
    Efterfølgende kom jeg ud til Ole Bender hvor jeg har afviklet 3 ugers praktik. Efter min første har jeg fået lov til at komme og hjælpe til ligeså tosset jeg vil, og har virkelig haft et enormt lærerigt år ved ham.
    Nu er jeg hos John Køhler, da Ole Bender kun har ungheste, jeg ikke kan håndtere da jeg ikke kan køre travheste så godt endnu.
    Hos John må jeg også komme og gå som det passer mig, nusse om hestene når jeg vil, og så er jeg ofte med ude og køre, og så rider jeg en lille smule hos ham.
    Desværre er afstanden hos John og Ole langt fra mig, så har fået en kontakt hos et stutteri der ligger 5 minutter fra mig af, hos Jørn Boch i Harndrup (stutteri Line), her er jeg stort set det meste af min fritid. Her er både køre og ride heste, samt 5 følhopper og 5 føl.
    Jeg kan KLART anbefale Stutteri Laser, travtræner Ole Bender og John Køhler, og ikke mindst Jørn Borch! Det er virkelig fantastiske steder - og hvis man i fremtiden vil arbejde med heste, så er Jørn Borch FANTASTISK til at hjælpe unge på rette vej til de rigtige steder. Han har SÅ mange kontakter både til væddeløbsheste, dressur, spring, military og hingstestationer:-)


  • #11   24. jan 2013 Bumle: Kan man bo derhenne? Bor nemlig i kbh? smiley



  • #12   24. jan 2013 Syutteri Line: Lyder virkelig som en fed oplevelse!! Hvor ligger det henne? Og hvordan kan man få kontakt til dem? smiley

  • #13   24. jan 2013 *Natalie Lunde: Send en PB , så skal jeg med glæde fortælle mere.. Måske kan vi udveksle msn, så kan jeg sende nogle billeder fra stedet til dig?

  • #14   24. jan 2013 Har skrevet smiley

  • #15   24. jan 2013 Horsecollege tager også praktikanter ind.

    Mener du kan tage din egen hest med:-)

    Mvh


  • #16   24. jan 2013 Jeg har været i praktik på Enggården, og det var ikke noget for mig.
    Det var nogle lange arbejdsdage, og jeg var så uheldig at hende jeg aftalte praktikken med, var syg de 2 første dage. De to andre praktikanter vidste ikke jeg kom, men var søde til at tage mig med rundt.

    Vi lavede det samme hver dag, og selvom hestene var søde, så var det ikke min kop te. Jeg savnede at få lidt mere information, og derfor lærte jeg ikke noget af det.
    Det var lidt ærgeligt, da jeg havde glædet mig og set frem til at lære en hel masse, men jeg endte med at tage hjem 2 dage før.

    Til gengæld har jeg siden været i praktik i en dyrehandel, og det har jeg virkelig været glad for. Der sker en masse, og det er virkelig et spændende job!


  • #17   24. jan 2013 Lyder ærgerligt Amanda smiley Men dyrehandel, er det også med heste og sådan? smiley

    Og tak til jer andre! smiley


  • #18   24. jan 2013 Jeg har været i praktik i en uge på stutteri York. smiley
    Mig og en veninde fra min klasse, fik lov til at komme i praktik en uge på stutteriet, og det var en super fed oplevelse. Vi hjalp til med alt i stalden, ordnede boks, fodrede, lukkede hestene på fold, pudsede udstyr, hjalp med at sadle af og på, vi fik endda også en ridetur en en af hestene. Det var super hyggeligt og alle var rigtig søde.
    Vi fik en god lærerig oplevelse ud af det. smiley


  • #19   24. jan 2013 Natalie * Jeg har ganske enkelt en liste over alle islænderssteder her i DK (stort set alle). Ud fra den har jeg sendt en masse ansøgninger og havde faktisk fået 2 elevpladser, som jo er en betalt arbejdsplads som udgør den praktiske del af min uddannelse. Men Det var så ikke lige noget for mig og jeg troede faktisk jeg ville hoppe fra uddannelsen, fordi jeg ikke var villig til at gå på kompromis med mine standarter og det jeg synes er rigtigt indenfor hestehold.
    Men så blev det slået op at Thommysminde manglede en elev, som også skulle være deres allerførste elev. Jeg google siden og blev meget imponeret og lykkelig over at se hvor fantastisk det sted var og hvor fedt det var for hestene. Så jeg søgte med det samme, og 1 juledag kontaktede ejeren mig og jeg tog ud til samtale og fik det med det samme smiley SUPER fedt sted forresten !!


  • #20   25. jan 2013 Da jeg var færdig med grundforløbet som dyrepasser/landmand, fik jeg arbejde (ikke praktikplads) som hestepasser på Stutteri Birkegården, som er et KÆMPE islænderstutteri. Det var rigtig fedt i starten og planen var at vi skulle have været to hestepassere. Men det blev vi ikke. Så jeg lavede to menneskers arbejde og mine chefer begyndte at være nogle rigtige svin overfor mig.
    Opstalderne var rigtig søde og tror de var grunden til at jeg holdt ud så længe. Skulle have været der et år, men efter 4 mdr. gik jeg ned med angsanfald og stress og "stak" af der fra i desperation.

    Nu skal du ikke tro at alle steder er sådan, men du skal SATME passe på dig selv! For det er super hyggeligt med heste, men så snart der går penge i det... så bliver tingene HELT anderledes!
    Islænderryttere har endda ry for at være de flinke i hesteverdenen. Så har en ide om at hvis man kommer op til de store heste, så bliver det endnu hårdere.

    Jeg vil dog også indrømme, at selvom det var en hård tid for mig, så fik jeg noget ud af det. Jeg lærte en masse ting derovre, både om heste, men også om mig selv. Og jeg ved nu hvad jeg kan klare og hvad jeg ikke kan og den dag i dag, er jeg skide glad for at jeg ikke fortsatte min uddannelse og blev hestepasser. For det ville jeg ikke kunne magte.. (:

    Så håber du lære noget, men håber også du er mere heldig end mig! (: Held og lykke!


Kommentér på:
Praktik?

Annonce