{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Forkølet eller??? HJÆLP MIG! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Ja, som det siger jeg selv har jeg en hest som går i løsdrift, som også går med dækken... ( Jeg ved godt løsdrift heste normalt ikke går med dækken, men han blev flyttet fra en stald ) Han går ude, men har et skur de kan gå ind i.. Der er jo meget vådt uden for og sådan, og dækkenet er helt vådt og klamt hele tiden.. Ikke helt tæt alle steder..
her de sidste par dage har han været sådan lidt underlig, spiser ikke sin mad op. ( Han er MEGET madglad! ) Går sådan lidt for sig selv.. Kan han være blevet forkølet eller noget? Burde jeg kontakte dyrelægen?
-Han går med vinterdækken.

Hjælp mig, er virkelig lost!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkølet eller??? HJÆLP MIG!
  • #1   27. jan 2013 når den ikke spiser som den plejer er der noget galt, jeg ville ringe til dr.dyr smiley

  • #2   27. jan 2013 har han ændret temperament/adfærd?
    hoster han?
    kan du høre hans mave?
    er han ekstra snottet?

    evt kog en halv liter camille te, og lad det køle lidt ned.. og få ham til at drikke det.. smiley

    men er det ikke blevet bedre inden 24 timer, ville jeg ringe efter doktor dyr


  • #3   27. jan 2013 Vil ikke sige han er snottet, og han hoster heller ikke smiley

  • #4   27. jan 2013 Personligt vil jeg altid tage temperaturen på den først, så snart den viser anden adfærd( fx ikke spiser som normalt), også fordi jeg ved det er det første min dyrlæge spørger om hvis jeg ringer til ham..

  • #6   27. jan 2013 jeg ville da sørge for at skifte det ulækre våde dækken... enhver ville da blive syg af at stå ude i kulden med et vådt dækken eller jakke eller tøj alt efter hvad man nu er....

  • #7   27. jan 2013 Det kunne måske være tegn på kværke... så synes bestemt du skal kontakte din dyrlæge og høre ad - som du sikkert ved at kværke MEGET smitsomt, og skal i behandling hurtigst mulig.

  • #8   27. jan 2013 Køb du dig et ordenligt dækken, mine går i løsdrift med dækkener og de fejler ikke noget.

    Han kan have halsbetændelse.

    Men det siger jo sig selv at han skal have et tørt (på indersiden) dækken på og helt bør det jo også være ellers er det jo ikke tæt.

    Du må ringe til dr. dyr og købe et dækken som han jo har brug for.

    Vedhæftet billed af 3 af mine den uden dækken er et føl på knap et år.


    profilbillede
  • #9   28. jan 2013 Jeg ville i hvert fald som en start, skifte det dækken ud.. Jeg kan slet ikke forstå, at du ikke har gjort det forlængst.. Det er jo den direkte vej til sygdom, at lade hesten gå med et utæt dækken..

  • #10   28. jan 2013 hvis du har mulighed for det så sæt ham ind i en stald i en lille periode- tjek temperatur - og ud og finde et andet dækken for han må ikke stå i fugt
    tjek ham for tarmlyd og puds næsen på ham smiley

    hvis han ingen tarmlyde har og har steget i temperatur så ring til dyrlægen


Kommentér på:
Forkølet eller??? HJÆLP MIG!

Annonce