{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring i dressursadel?
  • #1   2. feb 2013 har selv sprunget i dressur sadel, og det sker der ikke noget ved, du skal bare passe på med højderne da jo højere du springer jo mindre støtte har du, sadlen kan vis det går rigtig galt knække på hesten... også må man ikke starte spring stævner i en dressur sadel smiley

  • #4   2. feb 2013 Jeg har da godt nok aldrig hørt noget med at hesten kan knække sammen??
    Og jeg siger at JEG får bedre støtte i en dressursadel end i en springsadel..
    Og synes det er lidt åndsvagt at du begynder på det med stævner, jeg har selv startet til og med LB** i en dressursadel? Har da aldrig hørt noget lign.


  • #5   2. feb 2013 Jeg syntes det er lidt sværre at springe i dressur sadlen, jeg får ikke den rigtige stydte smiley

  • #6   2. feb 2013 Jeg rider kun med kombi, men vil helst springe i en springsadel smiley Ligesom jeg helst vil ride dressur i en dressursadel smiley

    Jeg vil nu nok mene, at jeg personligt mere er til at ride i det sadlen er til, og synes også det ser lidt pænere ud, men vil da mene man skal ride som det passer bedst med hest og rytter smiley


  • #7   2. feb 2013 Jeg har sprunget unghest i en dressursadel før, det gjorde simpelthen så ondt i mine ben fordi støtten var så forkert. Er nok mere af den holdning at man kan ride dressur i en springsadel, men ikke springe i en dressursadel.

  • #8   2. feb 2013 Jeg har fået ødelagt ryggen af at springe i en dressursadel EN gang... Så det gør jeg ALDRIG igen! var sygemeldt i over 2 måneder smiley

  • #10   2. feb 2013 jeg vil siger jeg har sprunget 115cm i dressur sadel og ja det ser bedere ud og side i en dressur sadel og det er jo fordi den er beregnet til og side hvor en spring sadel er beregnet "til og så i" og personligt syntes jeg ikke man springer særlig godt i dressur sadel da den slå en frem. man springer heller ikke rigtigt i en dressur sadel som i en combi sadel/ spring sadel. da den ikke er beregnet til det. smiley

  • #11   2. feb 2013 Jeg kan bedst lide kombi/spring sadler fordi dem kan man bruge alt til synes jeg smiley Men springe i en dressursadel til stævner og høje spring ville jeg aldrig ...kun måske lidt hyggespring men ikke andet da... smiley

  • #12   2. feb 2013 Jeg syntes ikke ligefrem at det ser dumt ud, når man springer i en dressur sadel, men kan helt klart bedst lide at springe i spring sadel, og at ride dressur i dressur sadel... smiley Mn nej, syntes ikke det ser dumt ud, men vil helt klart fortrække spring sadel, når man springer (:

  • #13   2. feb 2013 nej, det er ikke noget vrøvl da en dressur sadel ikke er bygget til spring, og når min underviser siger at man ikke må starte spring stævner i en dressur sadel så er der nok noget om det smiley grunden til man ikke må starte spring stævner i en dressur sadel har noget med sikker heden at gøre, og det er kun små klasser eller de såkaldte gårdstævner man må springe i dressur sadler. smiley og jeg siger ikke at hesten knækker sammen, jeg siger at hestens ryg kan knække bommen i sadlen

  • #14   2. feb 2013 Mht. stævner er det vel lidt ligesom at man ikke må starte højere end LB dressur i en springsadel?

  • #15   2. feb 2013 når man starter spring stævner må man da gerne starte højere end lb i en spring sadel? mener du ikke dressur sadel Aless ? smiley

  • #16   2. feb 2013 Sabina - nu var mit eksempel mere at man når til en hvis sværhedsgrad også er det ikke tilladt at konkurrerer i en sadel der ikke er egnet til den gren af ridningen mere smiley

  • #17   2. feb 2013 Altså en jeg har redet jagter sammen med, hun red i en dressur sadel, netop fordi hun følte hun fik bedre støtte i en dressur sadel frem for en spring sadel.

  • #18   2. feb 2013 Aless- ah okay, godt så, på den måde smiley

  • #19   2. feb 2013 Jeg har altid fået afvide at det udelukkende er for rytterens skyld at man springer i springsadel.

    Og i dressursadel kræver det jo så bare at man er rutineret og stadig kan give hesten den optimale støtte.


  • #20   2. feb 2013 Hvis I går in og kigger på spring relementet og kigger under udstyr vil i kunne se at det eneste der står ved sadler er at det er oblikatorisk ellers ingen begrænsninger, så man må gerne ride spring stævner i en dressur sadel,
    ved dressur står der dette:
    Sadel: Sadel er obligatorisk. Sadlen skal ligge tæt på hesten/ponyen og
    have lange, næsten lodrette sadelklapper. Western-, damesadel el. lign. ikke
    tilladt. Bomløs sadel er tilladt, såfremt den ligner en standard dressursadel.
    Sadlen skal have en funktionsdygtig eller åben sikkerhedslås.

    så det har ikke noget med sværhedsgrader at gøre, og der står heller ikke direkte at spring sadler ikke er tilladte.

    Bare for lige at få det på plads smiley


  • #21   2. feb 2013 Det handler da ikke om at det ser dumt ud? Det handler da om hestens ryg, da en dressur sadel slet ikke beregnet til at spring i. Du for meget mere støtte i en springsadel.
    Hvis du bare springe et par gange om året, så går der nok, men ud og find en springsadel hvis du springer meget! smiley


  • #25   2. feb 2013 Jeg HAR haft en springsadel, men solgte den fordi jeg sprang bedre i min dressursadel, og min springunderviser som er top professionelt uddannet har været med i beslutningen.

    Jeg har sprunget baner på 1 meter baner plus, minus 20 cm. i en dressur sadel en gang om ugen i lang tid, og har INGEN problemer.


  • #26   2. feb 2013 Tror du ikke bare det er fordi du ikke har haft ordenlig støtte i din springsadel :-)? Du kunne jo prøve en anden slags, og se om det ikke hjalp smiley
    Ville personligt aldrig springe i en dressur sadel, da du ikke for den rigtige opstilling, støtte osv. og jeg har en eller anden fjollet idé om at de lange sadel klapper forhindre hesten i at springe ordenligt - Ved ikke om det bare er mig :b


  • #28   2. feb 2013 Faktisk har jeg ikke brug for jeres kommentare om i synes at jeg skal have en springsadel eller ej, jeg skriver om I synes det ser dumt ud osv:-)

  • #29   2. feb 2013 Ja, jeg synes det ser grimt ud at springe i en dressursadel, ligesåvel som at jeg ikke synes det ser optimalt ud at ride dressur i en springsadel smiley

  • #30   2. feb 2013 Jeg springer mega dårligt i den! Den støtter bestemt ikke mig eller hesten, især mine knæ mangler støtte:) Gjorde det med min gamle part og han forstod ikke rigtigt hvad han skulle(det gjoorde han i en springsadel) og jeg kunne ikke komme særlig godt med i springet når vi skulle højere op end 60 cm<3

  • #31   2. feb 2013 julie, vis du ikke vil høre vores meninger? hvorfor så slå et opslag op? smiley

  • #32   2. feb 2013 Jeg har gjort det og det kan jeg ikke anbefale da jeg slog skambenet da min sadel er dyb. Så nej tak ikke noget for mig:-) Men gerne i en kombisadel:-)

  • #33   2. feb 2013 jeg må være ærlig og sige, jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre rider i, har du det bedst i en dressursadle når du springer , så gør du det, det skal jeg ikke være herre over.

    Man må gerne starte med andet end springsadler i spring,

    Jeg har for lidt støtte i min dressur sadle i forhold til min springsadle,


  • #34   3. feb 2013 Det handler da ikke. Om det ser dumt ud eller ej! Det handler da om hestens ryg, tænk på hest før rytter!

Kommentér på:
Spring i dressursadel?

Annonce