{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Udlån af hest {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den trælse situation at jeg nokb er nødsaget til at udlåne min kære hest.
Men må ærligt indrømme at jeg ikke ved ret meget omkring det .
Jeg har nogle krav, men ved ikke om det er realistisk, derfor vil jeg gerne høre fra nogle der enten har lånt eller udlånt
Hvordan med betaling af smed dyrlæge?
opstaldning ?
Hvad stod der skrevet i kontrakten med hensyn til mislighold ?
hvor langt væk "hjemme" fra kom hesten ?
jeg har dyrlæge forsikring på min hest som dækker 60 % eller op til 30000, men er i tvivl om den dækker ved udlån nogen der ved noget om det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest
  • #1   14. feb 2013 Det jeg kender til udlån:

    Låner betaler:
    -Opstaldning
    -Smed
    -Foder
    -Dyrlæge

    Ejer betaler:
    -Forsikring

    Man kan selvfølgelig lave aftaler omkring 50/50 dyrlæge, og hvis hesten får special foder eller lign. Det kommer jo lidt an på hvad man bliver enige om smiley


  • #3   14. feb 2013 Jeg havde overvejet at udlåne min den ene, og ved udlån ville låner betaler udgifterne på at have hesten.

    jeg ville betale forsikring, evt forsko hvis smeden vurder det er nødvendigt, tandlæge, vaccine, og hesten kiropraktor, da jeg gerne vil have mine heste bliver tjekket mindst hver 4 måned.


  • #4   14. feb 2013 Jeg betaler som låner :
    Opstaldning
    Foder

    Smed
    Dyrlæge ved alm. Ting, og små skader.

    Ved misligholdelse kan hun hente ham med det samme.
    Og ellers har jeg 3 mdr. Opsigelse og hun 1 mdr.

    Hun bor i Kolding og jeg i Vejle.

    Hun har ham også forsikret, og den gælder stadig smiley


  • #5   14. feb 2013 Min låner betaler
    Opstaldning
    Foder
    Smed
    Dyrlæge

    Da han ikke har forsikring dækker jeg 50% hvis han kommer slemt til skade.

    Han er med hende på efterskole


  • #7   14. feb 2013 Mange tak smiley

  • #8   14. feb 2013 Lejer står med alt ansvar af Opstaldning, dyrlæge, foder, smed, egen fritids ulykke forsikring og alt omkring hesten pånær forsikring af hest..
    Hesten skal kunne hentes uden varsel ved misvedligeholdelse af alm dyrehold.. En måneds opsigelse fra ejer..
    Stævner, kursuser, flytninger af hesten skal oplyses så du kan følge med i hvor din hest er henne i verden.. Ved livstruende, langvarig skade dyrlæge besøg skal du oplyses da låner bør have et kopi af passet.. Men alt medicins behandling skal skrives ind i det rigtige pas..
    Det vil sige at selvom du udlåner hesten har du stadig et ansvar og et samarbejde med hende / ham du udlåner hesten til..

    Det er min mening og mener bestemt at i begge står bedst stillet sådan efter jura


Kommentér på:
Udlån af hest

Annonce