{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.996 visninger | Oprettet:

Cortaflex {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg bruger normalt Cortaflex HA Solution til mine heste.
Men har set et produkt der hedder Cortaflex Regular Solution. Som er noget billigere.

Nogen der ved hvad den nøjagtige forskel er på de 2 produkter?

www.equestriansupplements.co.uk/ cortaflex-regular-solution-946ml-p- 895.html

www.equestriansupplements.co.uk/ equine-cortaflex-solution-946ml-p- 117.html

Jeg har lige bestilt en af hver, så venter spændt på de komme med posten så man kan læse bagpå dem hvad de indeholder for at se forskellen der.

Men måske nogen her inde allerede ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cortaflex
  • #1   17. feb 2013 HA betyder, at der er hyaluronsyre i - det skulle spille sammen med glucosaminen og chondroitinen og give bedre effekt.

  • #2   17. feb 2013 Okay. Tusind tak for svar smiley

  • #4   17. feb 2013 Kan man ikke også give cortaflex forebyggende? Altså til en "rask" hest?

  • #5   17. feb 2013 Berit. Hvad er forskellen på cortaflex og NAF superflex?
    Camilla. Ja cortaflex kan gives forbyggende smiley


  • #6   17. feb 2013 Tak fordi at du har lagt den adr på . super med en ny side. at shoppe fra ...

  • #7   17. feb 2013 Altså HA er godt til akutteskader - alm cortaflex er fint til vedligehold af en tidligere skade eller forbyggende smiley
    Grafik får den alm cortaflex, og han har 2 slidskader samt spat men der er ingen problemer der. Marko ryger også snart over på det for at forbygge evt skader.


  • #8   17. feb 2013 Berit: NAF indeholder MSM som er på dopinglisten da det er smertelinderne. Så man må derved ikke starte stævnet på hesten hvis man giver produkter som indeholder MSM.

  • #9   17. feb 2013 Til gengæld er hverken cortaflex eller cortavet på dopinglisten. Har tjekket med DRF. Og det er fantastisk, både som gigtbehandling og forebyggende.


  • #10   17. feb 2013 Min ene hest har gigt og derfor for han Cortaflex dagligt. Så har jeg en 3 års som har lidt skæv benstilling derfor for han bare som forebyggende, da det jo ikke kan skade, Samme med min 5 års jeg købte i efteråret som har forbenet dragtbrusk i følge nogle røntgen billeder der en gang blev taget i forbindelse med salg. Han har aldrig vist tegn på noget ej heller virker ingen af mine dyrlæger eller smeden bekymret, men han for også cortaflex forebyggende.
    Så ham med gigten skal have cortaflex HA, De andre kunne jeg jo godt give Cortaflex regular som forebyggende?


  • #11   17. feb 2013 Du kan godt give dem alle sammen regular, det er hvad Grafik får og det virker ubeklageligt smiley han har klikket lidt i hasen da der var meget frost, her satte jeg ham bare op i cortaflex også stoppede han med at klikke

  • #12   17. feb 2013 Tænker om folk der fodrer deres heste med Cortaflex egentlig er klar over de fodrer deres heste med knoglerester (mammalian bone tissue) fra køer.
    Prøv at spørge jeres dyrelæge hvad de synes om det......
    Holder mig til EliteFlex da den aldrig har været i nærheden af en ko......


  • #13   18. feb 2013 OG hvor ved du så lige det fra, Hanne?


  • #14   18. feb 2013 mammalian bone tissue i Cortaflex ER fra køer og vidt og bredt brugt, men prøv at skriv til producenten eller importøren smiley

    Mener ovenikøbet at det står på deres UK-label.

    I øvrigt er der ikke noget hemmeligt over det (prøv at google det) og det virker skam, men jeg fodrer bare ikke mine heste med noget der kommer fra køer.


  • #15   19. feb 2013 Det er sjovt, for de eneste steder, jeg har set det nævnt, er i debatter som denne. Der står ikke noget på producentens side og heller ikke noget på varedeklarationen (hvilket jo er lovpligtigt)

    Og i øvrigt er det et procukt, som dyrlægerne herhjemme selv sælger i dyre domme. Så jeg tvivler ærlig talt på, at der er et problem. I øvrigt udvindes glucosamin (som jo er vigtigste bestanddel i cortaflex) fra skaldyr - ikke køer.


  • #16   19. feb 2013 Hanne: Det tror jeg så ikke på, for der står intet om det i deres produktdeklation. Samtidig er det ikke lovligt at fodre med knoglerester længere i DK, så indholdte cortaflex dette så havde det nok ikke været lovligt at købe i DK smiley

  • #17   19. feb 2013 http://www.cortaflexsupplements.co.uk/docs/equine_cortaflex_HA_solution_946ml_label.pdf

    Ref. fra UK/US-label: "This feed material contains protein derived from mammalian tissue the feeding of which to ruminants is prohibited".

    @ Christina: Det er ikke så underligt (eller sjovt som du skriver) at sådanne informationer kommer frem i forum som dette, for det er ofte sådanne steder at information som producenter ikke ønsker frem, bliver født. Sådan er det i rigtigt mange brancher. Vigtigt er det dog hvad hensigten bag sådanne postulater er og om de kan dokumenteres. Jeg synes jeg har nævnt at Cortaflex VIRKER og betvivler ikke det men jeg synes bare det bliver fortiet hvad deres protein kilde er, da valget alene skyldes at det er billigere end andre kilder.

    @Team Grafik Distance team: Du har ret og min fejl at oversætte det til knogle.... for den rette oversættelse er vel væv hvilket gør det lovligt.


Kommentér på:
Cortaflex

Annonce