{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Hjælp! Trailer. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min pony Amanda har altid bare kunne gå lige op i og følgte altid personen og hun kunne læsses af ALLE. Nu er hun kommet hjem til os og det er lidt tid siden hun havde være ude og køre i trailer.
Hun gik også lige op da vi hentede hende. Nu skulle vi så have hende med til ridning og først gang tog hun lidt tid om at læsse hun gad ikke i starten. Men så skulle vi have hende med der ud igen og der tog det længere tid.... Da vi så skulle hjem igen tog vi 1 time og at læsse hende. Idag ville jeg så øve det med hende men da jeg havde øvet det i 2 timer og slet ikke havde rørt/stået bare med en fod på rampen gav jeg sempelhen op og det var ved at blive mørk.....
Jeg forstår det bare ikke hun har altid bare fulgt efter personen....
Er der nogle der har nogle råd som ville kunne hjælpe mig?
Hilsen sandra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Trailer.
  • #1   26. feb 2013 Hvad gør hun? sparker, bider, slår med hodevet, virker bange, pisker med halen eller bare står stille? Det er sværdt for os bare at gætte dit problem, men hvis du skriver lidt om hendes adfærd, vil jeg meget gerne hjælpe:)

  • #2   26. feb 2013 Når ja undskyld det tænkte jeg ikke lige på xD
    Hun vil slet ikke gå og hvis du bare prøver at hive bare lidt bakker hun bare.... Hvis du hiver længe nok og sådan noget begynder hun at stejle og hoppe lidt rundt...


  • #3   26. feb 2013 Når den har villet før men ikke vil nu, tænker jeg at den har haft en træls oplevelse med traileren.
    Det kan være alt lige fra en hård opbremsning, en person der ikke har håndteret den enstydigt og givet modstridende signaler, at det er en ny trailer, pladsen for trang, forkert dæktryk osv.

    Så det er med om i kan finde ud af hvad det kan være og så det om igen med at lære den det og lade den blive fortrolig med det.


  • #4   26. feb 2013 Okay tak! smiley

  • #5   26. feb 2013 Når du siger i hiver i hesten, så er det for mig allerede dømt til at gå galt. I vil aldrig vinde en tovtrækningskonkurrence og det opfordrer ikke til et positivt samspil.

    Det handler om at være snedigere end hesten, at tænke skridtet længere frem end den gør og forudse dens reaktion, så i handler før den gør.
    Det skal være positivt. Måske få en til at hjælpe der har erfaring med det smiley


  • #6   26. feb 2013 Jeg hiver ikke i hende men jeg prøvre at trække på en måde stille hun vil så ikke gå jeg prøver også at gå rundt men så snart at hun for fornemmelsen om at vi skal hen til traileren stopper hun bare så tager jeg stille i træktover og for hende til at gå som man gør nomalt men det vil hun ikke.....
    Min mor har erfaring men idag øvede jeg det selv uden noget eller min papfar var der han lavede bare noget andet smiley
    Men vil du så forklare mig hvad du mener når du skriver at det skal være positiv? Jeg har også prøvet at have nogle godbider og så når hun gik hen mod traileren fik hun en og tilsidst stod hun næsten på rampen men kunne ikke få hende der op.... smiley


  • #7   26. feb 2013 Jeg bruger aldrig selv godbidder når jeg træner heste der skal i traileren. Først når de står helt inde kan jeg finde på det. Hvis man giver hesten godbidder f.eks midt på rampen, så kan hesten lære at forbinde det med hertil og ikke længere.

    Har i prøvet at løfte hendes forben et efter et op på rampen?

    Det er svært når man ikke ser situationen, alle problemer skal jo løses forskelligt.
    Når jeg siger det skal være positivt mener jeg at hesten skal huske det som en god oplevelse og at i skal slutte når hesten gør som du ønsker.

    Det kan være i skal starte med bare at trække omkring traileren på dag 1, dernæst trække hen til 2 meter før rampen, helt hen til traileren, løfte et ben på rampen osv. så i tager det hele i små bidder og små succes'er.

    Kan hun have oplevet noget træls? er det måske jer der skal læsse der stresser fordi i tænker at hun ikke vil op og smitter af på hesten.

    prøv at øve det stille og roligt og læsse nogle gange uden at i skal ud at køre, så i ikke bliver så påvirket.



  • #8   26. feb 2013 Okay tak smiley Men jeg ved ikke om der har været sket noget ved det før det tror jeg ikke? smiley

  • #9   26. feb 2013 Min Lotte har aldrig rigtig været vild med at køre i trailer, men er blevet okay glad for det hos mig. Jeg tog hende med hen til traileren, og lokkede lidt med godbidder. Så snart hun satte en hov op, fik hun ros. Det gjorde vi et par gange, og så fik hun først godbidden da hun havde begge for hove oppe osv. smiley
    Derimod har Jolly også haft en periode hvor hun bare ikke ville, og jeg prøvede på samme måde som jeg havde gjort med Lotte, men det hjalp ikke. Brugte timer på det, og det eneste jeg kunne få hende til var for hovene. Havde så en aftale, og skulle gerne have hende op hurtigst muligt. Jeg gik uden tøven, og forventede hun ville følge med, hun stoppede lidt, jeg gav et lille ryk, og vupti så stod hun i traileren smiley


  • #10   28. feb 2013 Okay tak! smiley

Kommentér på:
Hjælp! Trailer.

Annonce