{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

urolig under kørsel {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min ene hest. I starten ville den ikke op i traileren. Men nu går den frivilligt op, når den har hans "plejemor" med smiley Hvilket jeg syntes er alletiders(og en rigtig god stárt), da jeg kan tage begge med til stævner.
Men men men, han siger intet til at stå deroppe, selv i en lukket trailer. Men så snart traileren køre afsted, står han meget uroligt, nærmest sætter sig ned på bagbunden(har begge bunde i de yderste, for at give ham mest plads), og kaster sig ind i den ene side i traileren. nærmest panisk
Har i nogle gode råd til hvordan vi får den til at stoppe med det? Så snart vi stopper bilen, er der intet problem.
Den anden hest, står utrolig pænt under kørsel.

Jeg glæder mig til at høre jeres råd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  urolig under kørsel
  • #1   5. mar 2013 Jeg ved det lyder hårdt, men én hård opbremsning får tit hestene til at stå roligt, fordi de finder ud af at de skal koncentere sig om at stå fast, ikke skabe sig.. Det andet er for farligt.. smiley

  • #3   5. mar 2013 Det kunne være det var løsningen smiley Det skal ihvertfald prøves. Men kan jeg tillade mig det, når begge heste er i?

  • #4   5. mar 2013 Opbremsning kan godt være løsningen ja..

    Og ja, hvis den anden står stille og roligt så har den allerede fattet ideen med at man skal koncenterer sig om at holde balancen, så det burde kun være ham som står uroligt som "får en lærestreg" eller hvad man skal sige smiley


  • #5   5. mar 2013 Årh alletiders, det skal simpelthen prøves. smiley
    Så håber jeg bare stadig, at han syntes det er okay at gå i trailer.


  • #6   5. mar 2013 Jeg ville heller ikke være bekymret for den anden hest, hvis du skulle lave en nødbremsning, f.eks. hvis der er en der kører ud foran dig, så skal hestene jo kunne "tåle det" smiley



  • #8   5. mar 2013 hvis i har mulighed for at køre på en lille "privat" grusvej eller lignende, hvor man ikke møder andet trafik, og hvis der er nok plads i traileren, kunne du hoppe om i traileren, imens du får en anden til at køre bilen men små 20km/t, og så kunne du prøve at berolige hesten..
    Men hvis i har kørt med den flere gange, hvor den har skabt sig alle gange, tror jeg mere på, at det er en opbremsning eller to, som virker smiley


  • #10   5. mar 2013 Nårh ja, i har da ret smiley
    vi bor ud af 1,5 km grusvej(privat), og min far har stået omme ved ham en enkelt gang. men kunne ikke berolige den. Så vi prøver en opbremsning imorgen.
    Tak alle sammen, i er fantastiske. smiley


  • #11   5. mar 2013 Hvis nu opbremsningen ikke virker, hvad gør man så?
    Jeg rider en hest, som også står meget uroligt. Han er ikke bange, men nærmere utålmodig. Vi har kørt med dem (ham og min pony, der som regel kan berolige den vilde hest der bare lidt :P) i trailer, hvor det var nødvendigt med en hård opbremsning.. men det har ikke rigtig haft nogen effekt.. Så ville bare følge med om der var andre forslag. Det er for farligt at være omme i traileren hos dem under kørsel med ham, jeg snakker om.


  • #14   6. mar 2013 Den har wrap, selvom han normalt ikke er interesseret i det og bare leger med det smiley Han er meget dominerende.. Det er derfor det er godt at have min pony med - han underkaster sig ham nemlig med det samme, da han ikke gider noget bøvl, så det giver lidt ro, at ham den vilde bare kan bide lidt efter ponyen, hvis man bliver frustreret.. smiley

  • #15   6. mar 2013 Skriv gerne om det har hjulpet! smiley

  • #16   10. mar 2013 Det hjalp desværre ikke på min... Den har hø, som den kan hygge dig med... Suk

Kommentér på:
urolig under kørsel

Annonce