{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.053 visninger | Oprettet:

sælge hest til USA ???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg er blevet kontaktet af en dame fra usa der er int i at købe min haflinger til usa hun skriver hun sørge for alt transport og hun køber hende til hendes datter som gave. som hendes mor også købte hende en hest fra danmark da hun selv var lille.
endvidere skriver hun at hun vil overføre pengene over Paypal.

Jeg har set en anden tråd her inde som ligner min historie meget men jeg kan bare ikke se hvordan hun skulle kunne snyde mig for hun får jo ikke lov til at hente hesten før jeg har pengene, så hvis hun overføre penge til min paypal konto og jeg sørge for at overføre dem til min konto så har jeg jo pengene og hun kan få hentet hesten

Jeg syntes det virker meget mærkeligt.
er der nogen derude der har gennemført dette salg eller også blevet kontaktet af en lignende

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine, vand ind og ud problemer. 900 kr.
  • Grundig flytterengøring 2.000 kr.
  • Airbnb rengøring 800 kr.
  • Dele af skab skal fjernes / skæres væk 650 kr.
  • Jeg skal have samlet en gasgrill 950 kr.
  • Fraflytningsrengøring og oprydning ude og inde 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sælge hest til USA ????
  • #2   9. mar 2013 Sørg for at modtage pengene inden du sender hesten afsted, så er det ikke noget problem. Held og lykke med det.

• #3   9. mar 2013 Jeg har lige solgt min hest til USA smiley
    Hvis hun sørger for transport og alle dyrlæge regninger, da der er nogle papirer der skal laves på det, så betaler hun en shipper som kontakter dig, og han vil så stå for alt kommer i orden, og så får du hende til at overføre pengene inden du lader shipper'en hente hesten smiley

• #4   9. mar 2013 Hvordan lyder selve "brevet/mailen" du er blevet kontaktet med?
    Den kan sagtens være legitim men den kan osse være fake. Paypal er normalt et sikret system men ikke altid. Der findes sager hvor folk ikke har fået deres penge....

• #5   9. mar 2013 inden en hest kan sælges til USA, så skal der laves papirer fra fødevarestyrelsen ved hjælp af din egen dyrlæge og en kredsdyrlæge. Der skal tages 4 blodprøver som skal være negative før hesten kan sendes afsted.

• #6   9. mar 2013 Det har jeg prøvet også for mange år siden, med min pony, der som reglt fake og kun for at få penge ud af dig,

Man kan også spørger sig selv hvorfor de vil betale noget der ligner 20.000 i transport for en hest i prisklassen under 30.000 ca

• #7   9. mar 2013 Ikke et ondt ord om din hest... Men hvorfor skulle nogen gennemgå SÅ meget besvær og have så mange udgifter for at få en helt alm. haflinger til USA? Forstår det godt hvis det er noget som Maccoy der åbenbart i den grad kan begå sig på stævnebanerne og derfor er interessant på en anden måde.
    Jeg ville ikke respondere.

• #9   9. mar 2013 ok takker indtil vidrer jeg kan heller ikke umiddelbart se noget galt i det, det er bare det at der er en der har modtaget den samme mail som mig med den samme tekst der får mig til at tvivle.
    Men rart lidt at vide alt det med dyrlæge osv ver du også hvad det ca løber op i i dyrlæge regninger?

• #10   9. mar 2013 Katrine P : nej det fatter jeg heller ikke.

Jamile : D Jeg kan bare ikke lige se hvordan huun skulle kunne snyde mig da jeg jo ikke har nogen penge i det andet end hesten og da jeg ikke sender hende nogen steder hen før jeg har pengene så kan hun ikke rigtig få nogen penge ud af det.

• #11   9. mar 2013 Er også blever kontaktet, af en der kalder sig Lousia fra Usa som var int. i Mister tror altså det er Fake.

• #12   9. mar 2013 Ninna: De lægger jo formentlig ikke ud med at snyde dig, men bygger det langsomt op. Hvis du nu var naiv og ikke fast besluttet på at pengene skal stå på din konto før hesten kommer afsted, så kunne du hurtigt blive narret. Folk er ofte meget venlige og godtroende så hvis køber kommer med en skør historie efter du er begyndt at føle at du kender vedkommende, kunne du måske godt blive lokket. Desværre..

• #13   9. mar 2013 sig til hende hvis du er i tvivl at de skal komme og se hesten før.... eller hvis du skal derover så besøg dem og se hvordan faciliteterne er;) jeg har også læst en tråd lignene denne. men det kan jo være rigtigt smiley

• #14   9. mar 2013 Første mail hun skrev til mig.

Alright I am interested in buying your mare and i would like to get her as soon as i can. I would appreciate if you can answer the few questions below:

Why are you selling your mare?

How much are you willing to sell your mare?

What is the height?

How long have you owned your mare?

How old is your mare?

How have you used your mare?

Do you Have any medical records?

Sorry about the too much of question. I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for her to be transported to my home in the United States of America. If possible can you send me some recent picture of the mare?
    Thanks Louisa.

Næste mail

Thanks for your response to my questions but how much do you want for this so i can make you a suitable offer? Am currently in the USA noa and am getting her as a gift for my little girl, my mum got me a horse from Denmark when i was little so i want to get this as a gift for my little girl too.

3. mail

Yes i know, she is really going to love my gift and I agree with the price and i'm satisfied with her condition too. I am buying her internationally to America and i would pay you through PayPal as it is the fastest & easiest way for me to make payment at this moment, do not worry about paypal charges, i will take care of that and about the transportation, i shall arrange for a transport agent to come to your home directly for the pickup .

So if you accept this transaction, you should send me your info requested below if you have an account already with paypal:-

Name :
    PayPal Email :
    Mobile Number:
    Total Price :

or you should send me a PayPal money request, so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my transport agent to come for the pick up, after you receive your money. I will need your home address too for the pick up to be arranged.

i expect your reply soon smiley .
    Louisa.

• #15   9. mar 2013 Det er da helt sikkert fusk, de vil købe din hest til 16.000 og det koster mellem 20-30.000 at få den derover når alt er betalt. Det ville dælme være mærkelig.

• #17   9. mar 2013 Hun ER fusk!!! Hun eksistere ikke og hendes adresse er en kirkegård og hun vil have hesten hjemme og det er en ok stor by det er i så GØR DET IKKE!!

• #18   9. mar 2013 Det næste hun siger er At du skal lægge penge ud for transport

Det blev der sagt den gang med mig

• #20   9. mar 2013 Det er et forsøg på bedrageri og det er politi anmeldt, men politiet har bestemt IKKE travle med at passe deres arbejde.

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #21   9. mar 2013 Der er flere der er blevet kontaktet af en med det navn:)

• #22   9. mar 2013 Fusk, fusk, fusk smiley
    - og ja, også selvom hun så pænt skriver, at hun vil overføre pengene!

• #23   9. mar 2013 Det virker på den måde, at hun siger, at pengene er overførst til dig, men for at de kan frigives, så skal man sende et beløb videre til fragtfirmaet - et beløb, hun påstår, at hun også har overført til dig.
    Det kommer både mail fra "paypal" og "Western Union", men hvis man tjekker disse mails, så kan man se, at de bestemt IKKE er fra disse afsendere, men fra "fake" adresser i bla. USA.
    Derfor glem alt om hende også selv om de bliver ved med at skrive og senere true fordi du ikke overføre beløbet til fragtfirmaet.

• #24   9. mar 2013 Hvis man nær læser de mails, så kan man også høre at det er fusk. En der har engelsk som hoved sprog ville ikke formulere sig sådan. " sorry about the too much off question" hvad betyder det lige smiley

• #25   10. mar 2013 Det total fusk.. Der er også helt alm. Stavefejl som en ægte amerikaner ikke ville begå

• #26   10. mar 2013 Det er fusk .. Lad være med det .. Jeg havde min computer til salg for lidt siden, der kontaktede louisa fra USA sig også .. Så pas meget på, for hvis du opgiver noget bank ting så får du en masse sådan mails fremover ..

• #27   10. mar 2013 Jeg tror man skal holde sig fra lige præcis "hende/ham"
    Fik selv en Sms i Torsdags hvor der står hun er int. i min hest, og om jeg ville skrive en mail om den stadig var til salg. Svarede ikke denne sms, da noget undrede mig over jeg ikke kunne se nummeret, men der stod en masse bogstaver (hvor tlf. nr. plejer at stå, når det er personer der ikk er kodet ind på min tlf)
    Tænker ikke mere over det, igår igen får jeg samme besked på Sms (dog med andre bogstaver der hvor nummeret skal stå, men samme tekst) Beskeden blev også sendt til min kærestes tlf. (hun skrev hun havde set min annonce på GUL OG GRATIS.
    Skrev en mail igår aftes til "hende" at hesten stadig var til salg. hun skriver så sådan:

I am interested in buying your colt and i would like to get i as soon as i can. I would appreciate if you can answer the few questions below:

Why are you selling your horse?

How much are you willing to sell your horse?

What is the height?

How long have you owned your horse?

How old is your horse?

How have you used your horse?

Do you Have any medical records?

Sorry about the too much of question. I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the horse to be transported to my home in the United States of America. If possible can you send me some recent picture of the horse?

Thanks Louisa.

Bare lige så vi kan se om det er samme person.
    Og denne mail virker i mine øjne en standard besked, for hvis personen,ser på min hest som der står er en 1 års plag, som vi selv har avlet osv. så passer disse spørgsmål ikke så godt.

Men "hun" får da lige en pæn besked fra mig at hvis hun er int. i noget herfra er hun velkommen til at kontakte os telefonisk, samt at vi ved hun har kontaktet mange ang. salg.

• #28   10. mar 2013 Har lige skrevet en besked tilbage til vedkomne, at i det her tilfælde bliver der ikke solgt hest til USA, andet end personen kontakter os telefonisk, kommer og ser hesten, og den bliver betalt kontant ved afhentning.
    Kom til at skrive også at vi ved godt personen harkontaktet et hav af mennesker omkring køb af heste,ponyer osv.samt jeg opfordrede vedkomne til at stoppe de henvendelser her.
    Bliver ski da irriteret over sådanne personer..

• #29   10. mar 2013 takker alle sammen jeg er rimelig overbevist så jeg ignorere hende bare så må vi se om hun bliver ved.

• #30   10. mar 2013 Efter jeg havde sendt min sidste mail,har jeg hverfald ikke hørt mere *smil*

• #31   10. mar 2013 lad være!!! vi fik også en besked fra hende ang. vores bil!

• #32   10. mar 2013 er enig med dig stald zederkof
    men det er bare fordi denne her person har sendt utallige mails til forskellige folk om alt muligt! og hvis man søger på hendes fulde navn kommer der rigtig mange sager op hvor det er gået dårligt... og i øvrigt hun bor på en kirkegård;)

• #33   10. mar 2013 Har selv lige solgt en hest til Sverige, og der var rigtig god kontakt til køber. hun overførte først et depositum for hesten, da den den var handelsundersøgt osv. aftalte vi hun skulle overføre de resterende penge,el. at vognmanden skulle have dem med. Hvis hesten ikke var betalt fuldt ud så blev den ikke læsset og sendt afsted.
    Hun spurgte meget ind til hesten og hendes spørgsmål var meget relevante. Hvor i mod Louisa´s spørgsmål får hun svar i ved at læse salgsannoncen. Så syntes jeg det er mærkeligt når man modtager en sms fra vedkomne at der så ikke er et nummer hvorpå man kan kontakte dem tilbage.

• #34   10. mar 2013 Hej Line smiley
    Jeg er sikker på at der er flere haflingere i USA end der er TWH og RM i Danmark hvis man kan sætte det sådan op.
    Hvis man har sjældne racer er det jo mere sandsynligt at få henvendelser fra udlandet, og man VED at man skal annoncere dem internationalt. Jeg har fx stået et sted der havde Akhal Tekinere. Deres ene hingst røg til Finland fordi der ikke var marked for ham i DK endnu.

• #35   10. mar 2013 I know smiley men vi har jo nogen - netop fordi folk importerer spændende racer. Og amerikanerne ved jo godt at der er et marked i udlandet for deres heste, ligesom Portugiserne ved at vi heroppe også er villige til at give mange penge for deres 'skrald' aka. de Lusitanoer de ikke selv gider beholde smiley (Ikke at de ikke også sælger de gode herop til!! Det er bare andre priser)

Men hvis du ville have en spændende hest hjem fra udlandet ville du så ikke vælge en ung en der var virkelig, virkelig fin, evt. godt kåret, når du nu alligevel skulle lægge SÅ mange penge ud for den?

• #36   10. mar 2013 I de fleste tilfælde hvor naive folk hopper på, overføres penge osv, + lidt ekstra og hov kan du lige tilbageføre, og du sender godtroende pengene retur for du kan se pengene er gået ind. Men der så noget med pengene er låst, ligesom på check osv. Og når de finder ud af pengene så ikke er med dækning og blir annuleret er dine penge flyttet og væk.

Lyder det for godt til at være sandt så er det. Ingen køber alm. Heste og fragter en halv verden rundt i det prisleje...

Og tja du skriver du er ved at være overbevist ellers tror jeg både dyrlæger politi og alle andre kan fortælle dig, det fusk. Håber ikke din mail blir spammet for vildt nu, man bør aldrig svarer på disse mails, for få de en lillefinger. Som har rakt her ved at svarer holder de fast!

Så ja håber du kan lukke den uden flere problemer. Ellers meld det til politiet.

• #37   10. mar 2013 Den dame har også kontaktet mig vedr min traver, som jeg har til salg.
    Hun sendte nøjagtig den samme mail til mig, jeg skrev tilbage, at jeg ikke var interesseret i, at sælge hesten til USA.
    Har ikke hørt fra hende siden.

• Anita R
    Anita R Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #38   11. mar 2013 Jeps. For godt til at være sandt!
    Jeg er i øjeblikket igang med at forhandle med Louisa Lars Bjorn om køb af min 4-års islandske vallak.
    Vedkommende er desværre helt utroværdig. Jeg har i samarbejde og efter gode råd fra Dokument afdelingen i Kastrup lufthavn, afsløret at hun har et manipuleret hollandsk pas, udstedt i New Zealand. Hårdt presset har hun opgivet en adresse i Cedar Rapids, Iowa, USA, hvor hun bor og endnu en hvor hesten skulle bo.
    Mit råd til alle er, at lad være med at bruge tid på vedkommende, med mindre at du syntes at det er sjovt at spille vedkommendes tid.
    Jeg ved ikke hvordan hun regner med at narre penge fra folk. Men tror at hun vil bede om at man lægger ud for transport på paypal. For derefter at hæve pengene og forsvinde.

• #39   11. mar 2013 Anita R- lige præcis hende man skal holde sig fra.

• Maj-Brit P
    Maj-Brit P Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #40   13. mar 2013 Jeg er også blevet kontaktet af en louisa Lars Bjørn der vil købe min islandske hoppe til USA til hendes datter. Tror det er fidus eftersom der åbenbart er mange der har prøvet det samme

• #41   13. mar 2013 ja helt klart fup har heller ikke hørt mere fra hende efter jeg skrev at jeg ikke var int i at handle

Kommentér på:
sælge hest til USA ????

Annonce