{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest går igennem hegn
  • #1   11. mar 2013 Jeg kendte en der skruede op for stødet i nogle dage, så den fik et ordentligt rap. Så skruede hun ned på normal styrke efter et par dage, og den blev inde...

  • #2   11. mar 2013 det er jo lidt an på hvilken taktik den bruger ;o) om den kravler mellem trådene eller under begge ? eller trykker den bare på tråden til den springer ?
    Men en ting er vigtigt tjek der er nok strøm på hegnet først


  • #3   11. mar 2013 Syntes først og fremmest du skal tjekke strøm på hegnet og efterfølgenede få fat i ejeren da det jo er en træningshest og derfor kan du jo ikk bare gøre noget uden og rådføre dig med ejer.. Kan være ejer selv kan kom med en løsning på problemet smiley
    Og nogen heste der det eneste der hjælper er et virkelig hegn der virkelig giver stød når de går på.. Taler af erfaringen smiley


  • #4   11. mar 2013 Den trykker bare tråden og går igennem. Har fat i ejeren, og hun siger at de gav ham et rap med hegnet, så han forstod at han skulle have respet for det.

  • #5   11. mar 2013 Først vil jeg tjekke der er nok gang i strømmen. hvilken slags tråd er det ?
    Hvis der er ordenligt knald på hegnet og den bare trykker igennem det med bringen, så ville jeg lige klippe vinterpelsen af på den plet som rammer når den trykker på hegnet. (for de ponyer der sætter SÅ meget vinterpels, kan godt gøre de ikk får ret meget strøm når de går mod tråden)


  • #6   11. mar 2013 Der er gang i strømmen. Ved ikke hvilken slags tråd det er. Er ikke meget for at klippe pelsen af, men det kunne være en mulighed.

  • #7   11. mar 2013 Vi har pt. opstaldet en 3ér pony (giga vinterpels) han havde fundet ud af man bare kunne bukke hovedet ned og løbe/gå under ved vores to elastik-led. satte et led mere på forneden, så der sidder dobbelt led (det sidste led er bare lavet af alm. jern tråd, da det leder strømmen bedst) ponyen fik så monteret en "antenne" lavet af hegnstråd. så hvis han bukkede hovedet ned gik antennen på hegnet, og han fik strøm. samtidig fik han en kæde i hans grime, som ville ramme tråden hvis han gik imellem de to led. han har nu blevet på folden i 2 uger, og antennen er nu afmonteret hans grime igen,og han har fået respekt for leddet;o)
    Ved det kan lyde ondt i nogle´s øre, men efter min mening er det mere synd hvis han løber ud på vejen, hvor han er til fare for sig selv og billister


  • #8   11. mar 2013 du må kunne se om det er det "gammeldags metaltråd, el. nylon ;o)

  • #9   11. mar 2013 Er det når du trækker din ud, at den så følger med, ved at gå igennem hegnet? Eller gør den det bare ligepludselig, selvom de andre heste er på folden?

  • #10   11. mar 2013 Altså den vi har stående,gjorde det både når han syntes han hellere ville være et andet sted på grunden, og også ved indlukning (så mente han, at han selv skulle bestemme når det var hans tur, istedet for at holde "kø-kulturen".)

  • #11   11. mar 2013 CTS: Det er lige pludselig han går igennem.


  • #12   11. mar 2013 Marlene - Går de kun de to på folden sammen? Kan de se andre heste eller høre andre heste? Og er det altid det samme sted han går igennem, eller er det helt tilfældigt hvor det er? Hvor går han hen, når han går igennem? Søger han altid de samme steder hen?

    Det jeg fisker efter er, om hvad der evt. kunne motivere ham til at gå igennem - er der noget udenfor han er interesseret i? Fx mere græs (hvis der ikke er så meget på folden), andre heste osv.


  • #13   11. mar 2013 CTS: Nej de går flere, men de to er dem der leger sammen og går sammen.
    Han går igennem ved indgangen. Han går ud og bare står.


  • #14   11. mar 2013 Det vil sige det er ved leddet han går igennem ? (ligesom den pony vi har stående)
    Hvilket slags led er det, elastikled,fjederled, alm. hegnstråd hvorder er lavet et led ??
    Køb en karabinhage og en lang kæde som går ham til forknæene, for så rammer han på med kæden først og så skulle han gerne få et ordenligt rap.


  • #15   11. mar 2013 Det er et fjederled. Skal den kæde så sættes til strøm ?

  • #16   11. mar 2013 Kæden leder jo strømmen op til mulen når han går igennem.. Så får han et rap over næsen..

  • #17   11. mar 2013 Forstår ikke helt hvordan den kæde skal monteres ?

  • #18   11. mar 2013 er det rigtigt forstået hvis han ikke springer fjerder-leddet hvergang han går igennem ?
    Ta og sæt et alm gammeldags trådhegn med håndtag (så du har dobbelt led) i en periode da han bliver nød til at trykke på det led indtil det springer (da det ikk gir efter).
    Ja du køber en alm. jern/stål karabinhage, samt ca. 1 meter kæde, det sætter du bare fat i grimeringen ligesom et alm. træktov og lad den gå med den på folden. for når kæden rammer tråden når han vil igennem, så skulle han gerne få et pænt rap strøm (selvfølgelig hvis der er strøm nok på hegnet ;o)


  • #19   11. mar 2013 Det er fjederen der går i stykker altid, sidste gang var det tråden der sprang.

  • #20   11. mar 2013 Møg irriterende. Sæt alm. gammeldags tråd på leddet så det ikke gir sig når den går i det. så en kæde på dyret også.

  • #21   11. mar 2013 Hvad med en ekstra tråd på? Så skal han springe en tråd mere, for at komme igennem, og så virker det nok heller ikke så fristende. smiley

  • #22   11. mar 2013 det prøvede vi med ponyen til at starte med, men hjalp først da den fik kæde på også. han var ligeglad med om der var en ekstra tråd

  • #23   11. mar 2013 Men nu er det jo trods alt ikke din pony der er problemet her.

    Det var blot for at fortælle TS, at der findes andre metoder, der KAN være ligeså gode, som en kæde i grimen, da det kan virke meget voldsomt, og det er jo ikke engang sikkert at ejeren vil gå med til det. Det tror jeg da ihvertfald ikke at jeg ville med min. For det er jo ikke TS's egen hest, og derfor ikke hende der bestemmer. Så det var blot for at give andre ligeså gode alternativer, hvis nu ejer siger nej tak til det forslag du kom med. smiley


  • #24   11. mar 2013 CTS siger bare nogle er ligeglade med om der der er en ekstra tråd på, selvfølgelig kan man prøve de metoder man ellers kan komme i tanke om. For vi har faktisk prøvet med 4 led. Ved ikkehvor voldsomt det var ved den vi har opstaldet at ha en kæde hængene, da det faktisk først hjalp på ham, da han både havde kæde og "antenne" på. Problemet er jo de skal ha respekt for hegnet, og det er jo også for hestens egen skyld, så den ikke løber rundt på egen hånd.
    Tror nok en ejer til en hest der er udbryderkonge vil gøre ret meget for at holde sin hest inde på folden. Her var det faktikt ejeren (voksen hestekyndig person) der selv kom med alle ideér omkring hendes pony.
    For jeg som ejer af vores stald kan ikke stå med et ansvar når jeg ved der er en pony der ikke bliver bag tråden, så der ville alternativ ellers være:
    - ponyen ikke kom ud.
    - der blev fundeten løsning på den blev bag hegnet.
    - eller at ponyen ikke kunne blive stående her.
    For som udlejer vil jeg ikke forlade ejendommen velvidende der står en pony på folden når jeg køre hjemmefra, og den ikke er på folden når man kommer hjem


  • #25   11. mar 2013 Jeg er udmærket klar over alt det du skriver. smiley

  • #26   12. mar 2013 Løsning er fundet. Han fik at mærke stødet i hegnet, ved at vi satte det på ham da han var ved at gå ud, også blev han meget bange og forstår nu at blive inde i folden og spise hø

  • #27   12. mar 2013 Det var godt at I fandt en løsning på det. smiley

Kommentér på:
Hest går igennem hegn

Annonce