{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Se forskellen *video'er* + VIldt ridt! {{forumTopicSubject}}

Heej ..

Ja, jeg sad lige og kiggede nogle video'er igennem af Nesser og jeg .

Jeg fik hende d. 4 august-06, og på det tidspunkt kunne hun trave, skridte, og løbe i galop med rytter, hun kunne næsten lave parade, hun havde meget dårlig balance.

Se her (haft hende i en måned, uden undervisning)

http://www.youtube.com/watch?v=tpgfJXeNX4w

^ Slet ingen kontakt, hun går bare .

Jeg red hende så i ca. 3 uger, vi fik vores første to undervisningstimer, alm. grundridning, hvor vi arbejdede på at få hende til at søge frem/kigge lige frem i stedet for ned i jorden, derefter gik det galt, vi kunne ikke læsse kriken, hun blev bange og nervøs for mennesker.
Så der gik lige 1½ måned hvor hun var på fedekur og egentlig bare gik.
Derefter red jeg hende lidt igen i ca. 3 uger. Så fik hun 3 ugers fri igen, hvor vi bare opbyggede tillid og 'trænede' HMS.

Hun er MEGET følsom på bid og schenkler/sæde.

Jeg vil lige sige at jeg OVERHOVEDET IKKE har fat i tøjlerne på nogle at video'erne. Jeg styrer hende meget let og stopper hende let. (det der ligner at flytte lillefingeren stopper jeg hende med, og hun går med alm. todelt bid )

Men prøv at se hvor meget der er sket ;
Efter de to undervisningstimer (ca. 2½ uge senere)

http://www.youtube.com/watch?v=7iM1VP8q7T8

^ Lidt sløret, men der er lidt uro i bidet stadig, men meget bedre !

Her i lørdags ville jeg så lige ride hende lidt igen.
Det startede med at vi kom uden for stalden og jeg skulle til at ride op på marken, lige som jeg skal til at sætte mig op, flyver tæppet op bag hende og hun går total i panik, stejler op, jeg springer ned, holder hende 'nede' i tøjlen, da hun så anden gang stejler rundt, er dte så højt at jeg må slippe tøjlen så hun mister balancen, og 'falder' ned i en hegnspæl.

Hun flyver rundt, vender om, og stormer ud mod markerne, stopper lige i sidste sekundt foran et led, så hårdt at tøjlerne flyver over hovedet, og spinger rundt, og glider endnu engang ind i en hegnspæl, tæppet for hun så sparket af, og det går med vild panik ud på den 'lange' mark hvor de andre går.

Hun bukker som en sindsyg for at få sadlen af, og tøjlen hænger lige præcis 10 cm. over jorden hele tiden (er over lykkelig for at jeg havde sat springtøjlerne som kun er str. cob på hovedtøjet smiley ) Efter et par vilde runder for jeg hende 'fanget', bryder så sammen (en lidt længere historie, da det er gået skidt i lang tid med Nesser og den sidste uge var et lyspunkt) og trækker lidt rundt med en meget rolig (utroligt) Nesser. Efter lidt tid sætter jeg mig så op og skridter lidt, og traver lidt også var det, det .

Men lige video'en som er optaget ca. 10-15 min. efter det 'vilde' .

http://www.youtube.com/watch?v=G2AS0LOJpMo

^ det er min søster på 8 år, som har filmet.

Forresten er der et par billeder i fotoalbummet;
Ridebilleder af Nesser, det er de mørke.

Men se lige forskellen !!
Hun er kun 4 år, 163 cm. og blev tilredet i april ved tidligere ejer !

// FUCK det blev langt, håber i overlever !!

Hilsen Ditte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Se forskellen *video'er* + VIldt ridt!
  • #1   28. nov 2006 Hm. Det er ikke sååeh smart at ride en hest ned før den skal springe, for så når den ikke at se springet og det kan altså ende rigtig galt!

  • #2   28. nov 2006 • { OoO~Becki~OoO } •
    Læs hva hun har skrevet?


  • #3   28. nov 2006 Tak !

    BettMett ! ; Du skrev det jeg ville have skrevet (;

    • { OoO~Becki~OoO } • ;
    Men ja, læs hvad jeg har skrevet og se evt. på overskriften, så giver det nok også mening af hvorfor der er teskt-video-teskt-video-teskt-video osv.


  • #4   28. nov 2006 Der er godt nok meget forskel på de to første smiley

  • #5   28. nov 2006 Ja, og synes selv der er stor forskel på 2-3 også, hvis man tænker på at det er første gang i 3 uger hun blir redet der.

  • #6   28. nov 2006 Urolige ?
    - Jeg er nød til at være vågen og virkelig hele tiden sørge for at hun ikkegår ned, jeg kan egentlig bare smide tøjlerne, for har faktisk slet ikke fat i dem, og er ikke vant til at jeg ikke har fat i tøjlerne (har 2 fjordheste og min tidligere pony var meget hård i munden) så det er nok derfor.

    Mht. opstillingen, så helst INGEN kommentarer, da jeg kun har fået de to timer og der kiggede vi på hesten og ikke min opstilling, det er over et år siden jeg ellers fik undervisning.


  • #7   28. nov 2006 Hov, det jeg skrev var henvendt til ;
    Molle [Tante Molle] .


  • #8   28. nov 2006 Hmm, man kan jo os se det fra den vinkel at enten har du ikke styr på grundridningen, eller også springer du for tidligt med hesten, siden der ingen kontakt er...

  • #9   28. nov 2006 Hmm.. hvorfor rider du nedsidning på en hest der slet ikke har grundridningen på plads?

  • #10   28. nov 2006 ** Nice Little Penguins **
    Ja, altså hun er ikke 100% indsprunget og har kun sprunget på hende 2 gange i de 4 måneder jeg har haft hende, så, og den første video er taget derfra, har kun den som viser hvordan hun gik med rytter.

    Men lige så snart hun kan gå i trailer (forhåbenligt snart!) skal hun i træning et sted (nok ved min ridelærer) som kan indspringe hende korekt.

    Grundridningen har jeg på plads, den kunne måske godt opfriskes lidt, men ellers er det fint nok .

    // det er den første unghest jeg rider op med henblik på dressur og spring som videre gående.







  • #11   28. nov 2006 sys det er en SUPER flot hest..virkelig flot gående!!.. ;bb

    meget forskel på videoerne! ;bb


  • #12   28. nov 2006 Lise Silkjær . ;
    Ved det godt, og det glemte jeg faktisk at skrive i indlægget.
    Men det er fordi at jeg i starten skulle bruge så meget sæde, hvor jeg skulle 'skubbe' bagfra op gennem ryggen for at få hende til at tænke fremad. Så jeg glemte/tænkte ikke altid over at jeg red nedsidning, men det var for at få hende til at bruge ryggen noget mere.

    Men man lærer jo af video'er, så ja, jeg har lært at jeg skal være mere bevidst om jeg sidder helt ned eller stadig rider letridning.

    // lidt svært at forklare, håber det er okay .


  • #13   28. nov 2006 Annesofie L ;
    TAK ! Ja, blev også helt paf, da min HMS 'træner' bare blev ved med at sige meget højt; '' Hold kæft en hest, man !! '' Fordi hun hele tiden løb rundt på ridebanen (hun skulle lige krudte lidt af) og sprang alle de spring der var helt af sig selv smiley

    _ Men hvis du kigger i hendes profil, kan du se et fold og et boksbillede af hvordan hun så ud da jeg fik hende hjem . (Hvor meget en fedekur kan gøre ved en hest, er utroligt !!)



  • #14   28. nov 2006 Hmm.. Ja hver sin måde at se det logiske på, jeg ser bare en hest, der på den første video, omend der ikke er så meget styr på det, er dejligt elastisk og løsgjort, og på de næste to videoer er skridtlængden halveret og ryggen arbejder ikke..

  • #15   28. nov 2006 Lise Silkjær . ;
    Det kan du selvf. have ret i, men hun er i den første video redet hele sommeren ved tidligere ejer og 3 uger ved mig, det siger jo også noget, når hun på de andre har haft meget fri, grundet fedekur.

    * Team Juul - LRK smiley * ;
    Ja, det kan du have ret i, og alle har hver sin smag, jeg nød i hvert fald heller ikke at ride hende da hun gik sådan, jeg følgte at hun snublede over springene (Jeg har kun sprunget på hende 2 gange siden jeg fik hende og første gang var i første video, hvor jeg kun sprang de to spring så stoppede jeg .

    Jeg hadede faktisk at hun gik sådan, en ting er at det ikke ser pænt ud, en anden er at hun ikke har godt af det.
    Men jeg vidste ikke hvordan jeg skulle få hend etil at lade være/vågne op så hun tænkte fremad og IKKE ned i jorden, derfor begyndte jeg lidt tidligere til undervisning end planen egentlig var.


  • #16   28. nov 2006 Går i seng nu (:

    Svarer videre/ tjekker indlægget i morgen eftermiddag, håber det er okay ;D


  • #17   29. nov 2006 Er på igen ?

  • #18   29. nov 2006 - flere kommentarer ??

Kommentér på:
Se forskellen *video'er* + VIldt ridt!

Annonce