{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Bomløs billig sadel fra Ebay, - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Nogle der har erfaringer med denne sadel: http://www.ebay.de/itm/YESRD-Baumloser-Sattel-in-vielen-Farben-mit-Gurt-/330720331859?pt=Reits%C3%A4ttel&var=&hash=item4d0077c853#ht_2261wt_699

Er godt klar over at kvaliteten må være begrænset til den pris.
Og at der selvfølgelig også skal et ordentligt trykfordelende underlag under smiley
Men mangler egentlig bare en sadel til tur, min isabel werth får jeg ondt i måsen af når jeg rider lange ture på flere timer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløs billig sadel fra Ebay, - erfaringer?
  • #1   6. apr 2013 Også mig smiley Og er vild med at man kan vælge farver :o)

  • #2   6. apr 2013 Jeg har haft en, den er rigtig lækker blød at sidde i, men den gjord der er med, den går hurtig i stykker, ellers er den meget holdbar

  • #3   6. apr 2013 Noget så billigt ville jeg aldrig turde købe, for med sadler er det næsten altid som med så meget andet; jo dyrere, jo bedre. Trykfordelingen må være MEGET ringe i sadlen, og så er et godt trykfordelende (som du btw kun finder til 2000 kr og opefter) altså ikke altid nok, trykfordelingen i selve sadlen skal også være i orden. Ville hellere bruge lidt flere penge på en ordentlig sadel.

  • #4   6. apr 2013 Altså grunden til at jeg kunne finde på at købe den, er ikke pga pris (da netop gode trykfordelende underlag er dyre)
    Men pga. farverne. Den blå ville være helt perfekt til mig, da jeg er begyndt at ride distancer (kun 15 km) og der er udstyret blåt, og så kunne det jo være fedt at sadlen også var ;o)


  • #5   6. apr 2013 Frieser elsker: Var den ordentlig at sidde i så? Altså kunne man ride flere timer?
    Og hvad havde du under sadlen? Passer størrelsen med alm sadler?
    Gjord er intet problem, der kan jeg jo bare bruge en anden - det er kun sadlen jeg er interesseret i, pga farverne.


  • #6   6. apr 2013 Ja den var dejlig at sidde i, red mange lange ture uden at blive øm, havde et trygfordelene underlag fra barefoot, der passede fint, syntes str er det samme som andre sadler

  • #7   6. apr 2013 Har ingen erfaring med sadlen, vil bare køre opmærksom på at der er risiko (relativt stor risiko når pakken er så stor) for at den bliver snuppet i tolden, så du skal lige ligge lidt ekstra oven i prisen smiley

  • #9   6. apr 2013 Jeg kiggede også på dem der engang, da jeg syntes de var lidt seje i de farver der:-)

    Men min bekymriing gik mere på at jeg var bange for den var alt alt for varm for hesten? pga det matriale den er lavet af ?jeg tror at hesten ikke kan komme af med varmen ? Jeg googlede den lidt og fandt flere i udlandet som beskrev det var et problem ! Derfor droppede jeg den igen.


  • #10   6. apr 2013 Jeg har haft en & mit problem med den var at den man sætter stigremmene fast i ikke sad ordentlig fast så lige pludselig kunne man hænge ude på den ene side af hesten smiley Den sidder kun fast med velcro..

  • #11   6. apr 2013 Dette er hjemmesiden, som lancerer saddelen. Her står en del mere om den smiley
    http://www.yesrd.com/treeless-saddle-black-girth-iron-stirrup-rope-halter-ts-012.html


  • #12   6. apr 2013 Mht. til, hvad der skal under den; hvis trykfordelingen i sadlen er meget ringe (hvilket den højst sandsynligt er), så skal der et virkelig godt trykfordelende under, før det ikke giver problemer ... jeg ville anbefale en Skito pads med ekstra tykke indlæg, det er efter sigende de bedste trykfordelende indlæg på markedet. Pisse dyre, men man kan i det mindste ride uden at være bange for, om hesten lider skade af det. Især hvis du skal ride langt, er det vigtigt med et godt underlag. Jeg rider selv med det under min, som er en Sensation sadel, selvom jeg ikke tror, det ville gøre så meget, hvis jeg undlod, netop fordi min sadel har ekstremt god trykfordeling i sig selv, plus jeg ikke vejer ret meget.

  • #13   7. apr 2013 Et spørgsmål
    Kan man ikke få den andre steder end Indien??
    Tyskland evt??
    VH
    Annette


  • #14   12. apr 2013 Jeg har sådan en sadel tilsalg for 400 men er villig overfor bud, da det jo også koster en del at sende den fra et andet land. Den er rød str 17 men er desværre for stor til min pony og det er derfor jeg sælger den så hvis du vil må du gerne købe den?:-)

Kommentér på:
Bomløs billig sadel fra Ebay, - erfaringer?

Annonce