{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

astmatisk bronkitis {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at min hest idag har fået konstateret astmatisk bronkitis, men umiddelbart ikke den hårde af slagsen endnu, da vi har fundet det i tide.
- Han har kun vist symptomer i en uge og skal allerede i behandling nu hvilket er fint i følge dr. dyr.

Jeg fik af vide at han skulle tages helt af hø og kun gå på wrap (jeg har en vinden fik konstateret det samme og fungere helt upåklageligt med denne diagnose bare han gik på wrap)
Ud over det skulle vi have mere luft ind til charlie, samt udgå at strø og feje mens han stod inde.

Men hvad kan i ellers anbefale? Jeg har ingen erfaring på dette område med astma.

Er der noget man evt kan five i maden får at hjælpe lidt på lunger og luftveje? Tager generelt bare imod alle formor for råd så min hest kan få det rigtig godt igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  astmatisk bronkitis
  • #1   9. apr 2013 løsdrift

  • #2   9. apr 2013 det mest effektive er klart at have den i løsdrift

  • #3   9. apr 2013 Løsdrift er klart det bedste!
    Jeg havde en hest med MEGET slem kronisk astmatisk bronkitis, som jeg i over et år har vaccineret, og nu er hun helt rask. Så hvis du ender med en hest, der ikke kan trække vejret uden medicin, så vil jeg klart anbefale, at du prøver det samme smiley


  • #4   9. apr 2013 Jeg kan ikke finde nogen steder med løsdrift tæt på hvor jeg står, jeg har kun scooter som transport middel så det skal være i samme by han er opstaldet.

    Dyrlæge sagde dog at når det er så mildt en astma lige nu kan han sagtens stå i stald og han måtte endnu stadig stå på halm bare vi overholder de ting jeg har nævnt øverst smiley

    Håber da ikke løsdrift er den eneste løsning.


  • #5   9. apr 2013 Min fik diagnosen efter jeg arbejdede meget for det.

    Hun hostede ikke, men der lå 3 slimklatter i boksen (ikke snot, men hvidt og ligeså sejt som lim - fra lungerne). Hesten peb , når jeg trak hende.

    Her er det eneste, der har hjulpet: LØSDRIFT.

    Jeg siger ikke, andre skal gøre det. Men selv på træpiller med vindue på klem, meget foldtid og wrap, gav jeg hende medicin.

    I løsdrift med STØVET, tørt hø, behøver jeg nu ikke længere give medicin. smiley Der er intet.


  • #6   9. apr 2013 vores hoppe fik bare noget pulver også gik det over, så lidt bokstid som overhovedet muligt, helst have en dør åben så der kommer masser af frisk luft(ikke træk!!!!!)

  • #7   9. apr 2013 Løsdrift ville nok være det mest optimale, men det er der ikke mulighed. Og han vil sagtens kunne fungere på stald smiley

    Jeg fik også af vide af masser af fold var ideelt og den fold han gik på nu var rigtig fin til ham. Men ser nu frem til sommerfold til ham smiley


Kommentér på:
astmatisk bronkitis

Annonce