{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

op på hesten igen {{forumTopicSubject}}

Er der nogle som har nogle gode tricks til hvordan jeg kommer op på hesten igen?? Jeg blev smidt af for 6 mdr siden ca og den 29/1 var jeg på hende uden longe for første gang.. da jeg så Kører hjem fra rideskolen af bliver jeg påkørt og brækker kravebenet, som senere hen fastsættes på plads med plader og skruer.. jeg må gerne påbegynde ridningen igen nu, men er sq lidtbekymret for at falde af osv...

Hvad dælen gør jeg for at overvinde den frygt........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  op på hesten igen
  • #1   13. apr 2013 Start stille ud, måske på en mindre hest du er tryg ved og kender :-). Hav en trækker ved dig, eller rid i longe, så der altid er en erfaren person ved dig smiley

  • #2   13. apr 2013 http://www.hestegalleri.dk/forum/Off-Topic/955004-jeg_kom_op_paa_hesten_igen
    Står selv i samme situation, som du kan læse i indlægget smiley
    Jeg startede med at skridte en runde på hesten og så stoppede jeg der. Hvis du har andre heste du kan ride så gør det, og få tilliden tilbage. Det hjælper en del når man er nervøs smiley


  • #3   13. apr 2013 Start med en hest du stoler på, og hav evt en god veninde eller voksen du stoler på, til, at trække.
    Jeg faldt/ blev smidt af en fjordhest for 9½ år siden, det var en grim ulykke, hvor jeg lå i koma i 14 dage, og skulle starte forfra med, at spise, gå og tale. Jeg var lam i hele højre side.
    Jeg var oppe på hesten igen efter under 3 måneder, jeg har ikke fortrudt. Jeg kom senere op på fjordhesten, men han blev solgt, da ejeren ikke havde tid til ham. Den pony jeg var oppe på første gang efter ulykken, var min part, jeg havde haft part på i 3½ - 4 år smiley
    3 år efter ulykken, købte jeg min egen.


  • #4   13. apr 2013 Evt. start på en anden, stabil hest? Eller bliv trukket et par ture? smiley det handler jo egentlig bare om, at du kommer op og får en god oplevelse. Om det så betyder, at du starter de første 15 gange med bare at stige op og sidde der i 5 minutter, og så stå af, then so be it. Du skal gøre hvad du føler dig tryg ved, og en dag vil du måske sætte dig op og virkelig have lysten til at skridte en volte. Og når du gør det, og det går godt, vil du køre SIKKERT hjem med et kæmpe smil på læben! smiley

Kommentér på:
op på hesten igen

Annonce