{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

dilemma? døgnfold islænder {{forumTopicSubject}}

hej min islænder hoppe (med føl) sover inde i boks om natten sammen med vores anden islænder og min dsp pony. problemet er bare at hun sveder helt vildt meget om morgen begrund af varmen i stalden( der er ikke varmt men lidt lunere end udendørs), hun får det rigtig skidt af at sove inde, sidste år fik hun bronkitis:(
jeg må jo ikke lukke på døgnfold endnu da vi ikke har noget læskur, men jeg syntes bare det synd at vente til d.1 maj:/
what to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dilemma? døgnfold islænder
  • #1   15. apr 2013 Lad døren til stalden stå åben om natten, så der kommer noget træk? smiley

    Ellers må du bide i det sure æble, og sætte dem på døgnfold selv om det ikke er maj endnu smiley


  • #2   15. apr 2013 Jeg tænker om ikke i har mulighed for at lave et hurtigt og billigt skur? Det behøves jo ikke være noget vildt og voldsomt. Jeg bliver lidt nervøs ved tanken om at åben en dør i stalden, så hestene får træk - i min verden er det at få træk lid med sygdom...

  • #3   15. apr 2013 øhhh, de må gå uden læskur fra første marts, så skynd dig at smid hende på fold! det er kun i dec, jan og feb det er lovkrav at de har læskur, samt måneder med vinterligt vejr, dvs. minusgrader og sne ;o)

  • #4   15. apr 2013 Du kan også bring-klippe hende (ikke ret kort selvfølgelig)

  • #5   15. apr 2013 Bare ud med hende:-) Som Catarina N skriver må de gerne gå ude nu uden skur. Du kan evt. lave et godt leje af halm et sted på folden , hvor der er lidt læ. Hvis din islænder ligner min islænder bare en smule, så har den stadig en god tyk pels mm den er klippet smiley

  • #7   15. apr 2013 Som andre nævner er der ikke en dato i hesteloven mere. Skur kræves om vinteren eller i vinterlignende vejr. Nu er vi jo ved at have plus-grader mm så jeg ville med god samvittighed lukke på fold. Er der lidt træer e.l. på folden, for så er der jo osse læmulighed i tilfælde af der skulle komme en dag med dårligt vejr.

    Og ellers kan man jo hove hende på stald igen, hvis vejret skulle blive helt slemt. Men som det er i øjeblikket er der ingen grund til ikke at lukke ud, hvis hesten har det så varmt inde.


  • #8   15. apr 2013 det lyder godt så kan hun sove ude nu:)

Kommentér på:
dilemma? døgnfold islænder

Annonce