{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

St hippolyt - hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har luge fået en oldenborg hjem som man kan se ribbene på og er muskelfattig.
Jeg tænkte på hvor meget foder i ville anbefale han fik? Da jeg er en smule i tvivl!
Jeg bruger naturmüsli og equigard + nogle vitaminer ved siden af.
Så får han også 9 kilo hø om dagen!
Kan i hjælpe mig? Nu når han også skal tage på?
Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  St hippolyt - hvor meget?
  • #1   17. apr 2013 For det første så er naturmuslien meget rig på vitaminer og mineraler. han skal kun have 100 g pr 100 kg hest. 1 L vejer ca 500 g. Og hvis din hest vejer de her 500 kg skal han have det. hvis 500 kg er hans norm vægt skal han have det.
    Evt suppler op med byg så han får dannet noget fedt, evt 2 liter byg om dagen.
    Så jeg ville give ham hvis han får mad 3 gange dagligt; morgen mad; 1/3 Liter naturmusli, 2/3 dele liter byg. ^ og sådan fortsætter du bare med frokost også. Så stop med equiguard og de ekstra vitaminer. for ellers får han aaalt for mange vitaminer i kroppen. og så køb byg, eller lina mix. men jeg vil anbefale byg også masser af hø og wrap. ALT det han kan spise smiley


  • #2   17. apr 2013 der står på fodersækken hvor meget han skal have smiley

  • #3   17. apr 2013 Er equigard ikke slanke foder? Eller noget som ikkefeder?

  • #4   17. apr 2013 Ring til Hippolyt - de har en agronom, der kommer gratis ud til din stald og holder foredrag om fodring. Hun kan også lave en konkret foderplan til din hest - helt gratis. Når du nu alligevel bruger Hippolyt, så benyt dig da af den mulighed....

  • #5   17. apr 2013 Da jeg fik min hest var hun uhørlig tynd, og uden muskler. Hun stod på rideskole i cirka ½ år, og fik St Hippolyt, hvilket hun slet ikke kunne tage på af! Som sagt skal de kun have få mængder af denne type foder, og det var slet ikke nok til min hoppes behov.
    Så jeg ville ikke fodre min hest med hippolyt hvis den er tynd, da jeg selv har dårlige erfaringer med det.
    Min hest får idag byg, hestekraft og majs. Majs feder, og hun er hurtigt kommet i god stand, uden at have fået for meget foder.

    - Bare et råd! Andre heste har fungeret udmærket på hippolyt, men min tog aldrig på af det, da mængderne var for små.. - Og hun måtte ikke få større mængder, fik vi afvide af foderkonsulenten fra hippolyt.


  • #6   17. apr 2013 Og husk at en stor hest skal have 12 kg hø om dagen.. smiley

  • #7   17. apr 2013 Min hoppe får hippolyt hun skal også tage på. Hun får 600 gram og 200 gram Lines mix. Fri wrap hun har taget små 80 kg på på næsten tre mdr og er begyndt at få muskler på bagen.

  • #8   17. apr 2013 Jo equigard er sukkerfrit! Vi købte det da vi havde gode erfaringer med det! Min anden pony var også tynd da han kom og han fik müslien og equigard pg han tog på! Men jeg vil prøve at give ham byg:-)

Kommentér på:
St hippolyt - hvor meget?

Annonce