{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Ridning, kun en bonus! {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Der er jo mange ting man kan være inde for heste/ridesporten.
Hvad betyder mest for jer? Jeg har aldrig prøvet at ride stævner, så ved intet om følelsen af det. Når jeg er ude at kigge på stævner, bliver jeg altid helt rørt, det man kan få sådan et stort dyr til - Synes simpelthen det er fantastisk!

Selv er jeg store udøver af jordtræning. Jeg kan godt lide at være sammen med hesten fra jorden af, slappe af og nyde hans selskab. For mig er ridning kun en bonus ved at have hest.
Hvis Pasqual en dag blev dømt u-ridelig ville jeg stadig beholde ham, helt klar! Jeg ville aldrig, ALDRIG sælge min bedste ven:)
Min drøm er at kunne holde kurser inden for jordtræning og lave ridelejre. Jeg underviser allerede et par stykker, og der kommer nu en ny dreng og skal ride hos mig og træne med Pasqual. Han er autist og ikke særlig gammel - Glæder mig til at møde ham.
(Sidespring).

Men nu er mit spørgsmål, hvad er vigtigst for jer ridning eller hesten? Kunne i godt undvære stævnerne, og ville i beholde jeres hest hvis den blev uridelig, eller betyder stævnerne mere end jeres bedste ven? Hvad er jeres mål inden for det i laver?

-Jeg acceptere hundrede procent jer alles svar! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning, kun en bonus!
  • #1   26. apr 2013 Uha, hesten er helt klart vigtigst for mig! Jeg deltager kun i stævner med rideskolehestene, og det er bare klubstævner, og jeg er ikke helt opsat på at vinde, jeg vil bare have det sjovt, og gennemføre programmet fint med hesten smiley
    Men jeg kunne sagtens undvære ridning, og så bare jordtræne i stedet for. Lige da jeg havde fået part, og 3 måneder frem, lavede jeg kun jordtræning, for at lære hende at kende. Og nu når jeg er begyndt at ride hende, har jeg fundet ud af, at jeg faktisk foretrækker jordarbejde, men selvfølgelig ELSKER jeg også at ride smiley


  • #2   26. apr 2013 Min hest er nok ikke den, jeg vil betegne som min bedste ven. Vi har ikke lige den der dybere connection. Men jeg går meget op i at han har det godt. Han er meget højt prioteret, for det er trods alt mig, der har valgt ham og ikke ham der har valgt mig.

    Han er pony, jeg er 18 og desuden lidt for tung til ham. Jeg rider ham ikke for tiden, men når jeg får en saddel og får ham i form med hjælp fra søster og veninde der vejer mindre end jeg gør, så regner jeg med at jeg vil ride igen. Men først når han er 350 kilo muskler og ikke blæver som det er tilfældet lige nu ^^

    Mine mål er lidt af have en hest, der er glad for mig og interesseret i mit selskab ud over når det er fodringstid eller jeg har godbidder. En hest i god fodderstand, der reagere godt det meste af tiden på indlærte signaler.. Der skal vi sku have trænet lidt mere, og en hest der har bedre styr på sine basis-signaler fra ryggen så han kan stoppes og drejes for andet end rideskole-signalerne.

    Tjah, jeg har haft krikken i 4 år snart. Der har været ting i vejen for at jeg har kunnet ride ham (dårligt vejr især, fordi jeg ikke har andet end mark at ride på), knæproblemer som han er vokset fra, vægttab osv. osv.
    Men jeg holder af ham, og så vidt muligt skal han blive hos mig til sine dages ende. smiley


  • #3   26. apr 2013 Jeg har ikke startet stævner i 4 år og jeg har stadig mine heste og har ingen intentioner om at komme af med dem, ikke som helhed i hvert fald (; Jeg er langt mere interesseret i at avle og træne de små op fra bunden end jeg er i at ride som sådan. Bevares jeg elsker at ride, men det andet er bare vigtigere for mig (:

  • #4   26. apr 2013 Min hest! Jeg har ikke kunne ride stævner på ham så meget alligevel, da han ikke gad! Også selvom jeg er faldet for aldersgrænsen, kunne jeg ikke forestille mig ikke at have ham smiley
    Vi rider ikke så meget alligvel, da han skal have ny sadel, så hvis han blev uridelig, skulle der jo ikke ofres penge på sadler etc smiley jordarbejde og agility er vi også fan af smiley

    Mål inden for det vi laver.. Hmm, at starte noget terræn som går godt! smiley


  • #5   26. apr 2013 Tak for svarerne smiley

  • #6   26. apr 2013 Kun i to tilfælde ville jeg vælge hesten frem for stævnerne.. Min 3 års jeg har nu, og min gamle pony jeg solgte.. De to betyder virkelig meget for mig, men da jeg var ponyrytter ville jeg vælge stævner frem for alt andet.. Det er bare ikke så fedt mere smiley

  • #7   26. apr 2013 hesten er vigtigste for mig! men selv gør jeg lidt af det hele jordtræning,stævner,tricks, osv. men jeg rider dog kun små stævner:)
    så jeg gør lidt af det hele. smiley


  • #8   26. apr 2013 Min yndlingsaktivitet med hest er helt sikkert turridning, men ville uden tvivl beholde Tulle, hvis hun blev erklæret uridelig, så hun betyder mest for mig smiley så må det bare blive gåture i stedet og jordtræning, som vi også arbejder i en gang i mellem.


  • #9   26. apr 2013 Men jeg har intet i mod de ryttere, som vægter stævner højere end hesten, og som sælger, når ponyårene slutter, eller de bare vil videre med en ny. Så længe hesten har mad og vand, god behandling og andre heste, så er den glad!

  • #11   26. apr 2013 Isabella: Hvorfor synes du, at det er skræmmende? smiley

  • #12   26. apr 2013 Svært spørgsmål...

    I sommers stod det klart for mig, min ridelærer og alle andre, at jeg ikke kunne komme videre på min daværende pony (hun var 18 år og meget træt af sandkasseridning).
    Dog var hun vild med at ride skovtur, springe og jorde på marken, så det stod klart, at hvis hun skulle sælges, skulle det være til en nybegynder, der kunne lære noget af sådan en rolig, erfaren dame, eller en rytter, der bare ville ride for sjov.

    Men da vi kom så langt, at vi havde fået flere henvendelser, indså jeg, at jeg simpelthen ikke kunne sælge hende - hun havde jo lært mig alt!

    Mit valg stod derfor mellem ikke at udvikle mig og komme langt på en ny pony, eller lave en masse sjov med Nikita, som hun hedder, Men ikke komme længere eller starte stævner, som jeg så gerne vil. Jeg syntes, at det var et umuligt valg, men heldigvis var jeg så heldig, at det viste sig, at min lillesøster havde genfundet ridelysten efter flere år, og derfor gerne ville have Nikita! smiley

    Perfektløsning på et umuligt problem, synes jeg - har nu en ny pony, som jeg elsker overalt på jorden, og som har masser af kapacitet, men kan stadig ride min gamle pony, lige når jeg har lyst smiley


  • #13   26. apr 2013 Nej, den enkle hest betyder ikke mere end stævnerne. Jeg elsker min pony virkelig højt men da jeg drømmer om at ride svær dressur, så må jeg tilpasse mine følelser efter dette. Da jeg fik min første (og eneste) pony for et par år siden, så var jeg fuldt klar over, at jeg 'kun' kunne have ham i max tre år. Dette kan jo godt virke lidt barsk, når man lige hører det men hvis man vender det om, så er det nemmere at se de positive sider:

    Jeg har fået en dyr pony, som har mer' end rigeligt potentiale. Jeg har mulighed for at få en fantastisk undervisning og stå på et stort og virkeligt lækkert ridecenter. Derudover får jeg fantastisk fede oplevelser, fra vores mange stævner.
    Min pointe er, at ponyen koster 100.000 årligt (derudiver skal regnes købsprisen) og det ville simpelthen være ALT for mange penge at 'spilde' på en pony, som ikke ville kunne føre mig tættere på min drøm, når jeg en gang er faldet for aldersgrænsen.
    Så for at få de mange muligheder, ved jeg fra start, at vores tid sammen er begrænset og når den engang er forbi, får jeg en ny hest, som jeg garanteret vil elske lige s å højt (som jeg jo ikke ville få, hvis jeg havde beholdt ponyen) smiley

    Men jeg synes ikke at du kan sætte det så sort-hvidt op, at man kan sige at man vælger stævnerne frem for 'sin bedste ven'. - Stævnerne (og det tilhørende miljø) er jo en DEL af ponyen. Ponyen er et led i min drøm, en drøm som ikke ville havde været til, hvis ikke heste havde betydet noget for mig. Blev min pony uridelig, ja, så ville jeg sælge ham. Dels fordi jeg ikke ville havde råd til at have to hest på en gang og dernæst fordi jeg brændende ønsker at forsættte min udvikling inden for dressurverdenen.

    Men stod jeg der imod med valget KUN at starte stævner (altså hvor al almindelig omgang med heste ville blive brudt; hygge, ture i skoven og lignende) eller at have en hyggehest, så havde jeg valgt stævnerne fra, for så ville det jo ikke være sjovt længere.

    Jeg er fuldt ud overbevist om, at kernen i en holdning i denne sag, ligger i hvad ens mål er. For hvis du ønsker at ride på høj plan, er du jo NØD til at vælge noget andet fra - så må man jo se hvad der vejer mest : )


  • #14   26. apr 2013
    Begge dele :o). Men eftersom jeg gerne vil ride, gerne vil starte stævner, så ved jeg også at jeg må tage stilling til om Fleur forsat skal være her på jorden, hvis osteopaten mener at der er kissing spine eller andet i ryggen.
    Jeg vil ikke betale for at have en pony gående, som jeg ikke kan ride på og hun skal ikke videre fordi jeg ikke vil sælge en uridelig hest videre, grundet chancen for dyret bliver redet på alligevel.

    Jeg behøves ikke ride stævner, men jeg vil gerne ride. Der er ikke noget, der kan erstatte det og ride en tur i godt vejr, det kan en gå tur ikke erstatte.
    Der er heller intet der kan erstatte springning, dressur ridning osv.

    Man kan jo godt ride dressur og spring - uden og ride stævner.

    Så ridning er klart noget vigtigt for mig, derfor har jeg også kun kunne undvære det fordi jeg har håbet på at Fleur bliver ride pony igen som jeg finder ud af her i næste uge.


  • #15   26. apr 2013 Mine heste er det vigtigste, jeg rider kun små hygge stævner på mine samt rider ringridning..

    Men det nok os mere pga. jeg har stævne angst..
    Men jeg ville aldrig vælge stævner fremfor hesten, medmindre jeg ikke rigtig kunne sammen med hesten..

    Jeg rider ikke selv ret meget mere, min vallak er udlånt da jeg røg af for 2,5år siden ca. og blev nervøs for at ride ret meget på ham, plus jeg ikke har haft tid eller lyst til 2 heste.
    Min hoppe er kun i gang med tilridningen, så hygger mest bare fra jorden af det kan jeg rigtig godt lide smiley


  • #17   26. apr 2013 Men nu er mit spørgsmål, hvad er vigtigst for jer ridning eller hesten?
    Svar: Uden tvivl hesten! Jeg har haft undervisning i HMS og er derfor rigtig fortrolig med jordtræning. Så hvis mine parter blev uridelige, ville jeg stadig have part på dem! smiley

    Kunne i godt undvære stævnerne, og ville i beholde jeres hest hvis den blev uridelig, eller betyder stævnerne mere end jeres bedste ven?
    Svar: Jeg har kun part. xD Men ville ikke opgive en uridelig part, da jeg er tæt knyttet med dem. Især min Jones! smiley De andre er nemmere at slippe, men Jones kan jeg ikke slippe! smiley

    Hvad er jeres mål inden for det i laver?
    Svar: Noget dressur. xD Dressurstævner og jordarbejde udelukkende. smiley Det vigtigste er (for mig) at være sammen med min bedsteven. smiley


  • #18   26. apr 2013
    Folk får totalt drejet emnet over på om det er stævner eller hesten - men det er jo ikke det eneste spørgsmål der er smiley


  • #19   26. apr 2013 Ville i beholde jeres hest hvis den blev uridelig?
    Nej, det tror jeg ikke. Min dejlige pony betyder rigtig meget for mig, men hvis den blev uridelig, føler jeg ikke, at der er nogen grund til at bruge så mange penge på den - hvis du alligevel kun kan jordtæne, hvorfor så ikke købe en hund, den er billigere?
    Har en hest, fordi at jeg vil ride. Min pony betyder rigtig, rigtig meget for mig, men ser altså ikke nogen grund til at bruge SÅ mange penge som det nu koster at have en hest, på en hest, der alligevel ikke kan bruges til det du har købt den til? smiley

    Der er selvfølgelig super mange meninger om emnet, dette var bare min smiley


  • #20   26. apr 2013 Jeg ville sælge ham hvis jeg ikke kunne starte stævner. Jeg købte ham som stævnehest. Min drømme går ikke i retning, men han er min bedsteven uden tvivl.



  • #21   26. apr 2013 Jeg ville beholde min vallak selv om han blev uridelig.
    Vi rider, og tager også til stævner, men hvis han ikke kunne det mere en dag, ville jeg stadig beholde ham.


  • #22   26. apr 2013 Jeg ville ikke beholde min hoppe hvis hun blev uridelig, Jeg holder utroligt meget af hende men hun er springhest købt til stævner, hun er min makker men ikke min bedste ven, hvis hun en dag ikke kan de stævner længere så bliver hun solgt. Nu er Jeg jo så heldig at Jeg har mulighed for at beholde min gamle stævner pony som helt sikkert er min bedste ven, men tror at Jeg vægter stævner og ridning højest:)

    profilbillede
  • #23   26. apr 2013 Nu har jeg så en dreng på snart 24, jeg ville aflive han hvis han blev uridelig, ikke for min egen skyld men for hans, han elsker at komme ud og lave noget, har altid ørene fremme når det drejer sig om arbejde, så hvis min dreng ikke længere kunne rides ja så ville han ikke have et liv længere, han hader bare at stå.

  • #25   26. apr 2013 Havde jeg ikke haft de heste, jeg havde, så havde ridningen været vigtigst. Så havde jeg været en af dem, der ville videre.

    Men jeg mødte min soulmate hest, som gjorde at min verden fik farver. Jeg har aldrig været så "forelsket" í en mand, som i den hest. Jeg vidste det allerede, da ejeren ringede, selvom jeg havde lavet aftaler med andre . De blev aflyst.

    Og nu har jeg også hendes datter, som faktisk er endnu mere skabt til mig. Hun er såå rolig, så lydhør, fornuftig, og talent, som jeg kun tør kigge på, med fingrene let spredt for øjnene.

    Men fordi de er soulmate heste, passer jeg meget på dem, og ved dem begge er det okay, hvis jeg ikke kan ride.

    Sådan har det aldrig været før, har en part hest fejlet småting, har jeg fundet en anden.


Kommentér på:
Ridning, kun en bonus!

Annonce