{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Trist hest ? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg bliver nød til at komme ud med nogle af de tanker som jeg går rundt med p.t.

Jeg har denne skønne fjordheste/araber/newforest blanding på 19 år om én måned.
Hun har altid været fuld af liv og glæde, men på det sidste har hun ikke været særlig glad smiley
Det sidste år har vi flyttet meget rundt blandt andet fordi at den ene stald lukkede ned, og en anden blev man uretfærdigt behandlet.

Men selvom hun nu har stået der hvor vi står nu i snart 3 måneder, er hun virkelig blevet trist den sidste måneds tid.
Tror det hele startede med da jeg begyndte at passe den her hest som også står der ude. Jeg kender hesten fra tidligere, og må indrømme at jeg er faldet for den.
Det er ikke fordi at jeg ikke også elsker min egen rigtigt højt, men jeg føler mig helt specielt noget ved denne hest.

Jeg ved ikke om det er fordi at min egen er jaloux. Det jeg frygter mest er at hendes sidste tid er kommet og hun ikke har lyst til at være her mere smiley

Jeg skal have en hesteclairvoyant ud til hende igen snart, så jeg håber hun kan kaste lidt lys over sagen ( Jeg har brugt hende før, og hun plejer at finde problemet)

Måtte bare lige ud med det hele.
Har i ellers nogle gæt på hvad det kan være?

- Stavefejl er gratis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist hest ?
  • #1   26. apr 2013 Limserne & Sovs: Nej overhoved ikke, hun går sammen med min venindes hest som er en meget dominederne hoppe, men hun lader min komme til. Resten af flokken går hun lidt sammen med nogle forskellige. Hun bestemmer så over de små ponyer,som hun kan bestemme over. Så hun er ikke nederst i hierarki

  • #2   26. apr 2013 Både ja og nej, det kan variere. Men det er især når vi tager på tur at hun helst bare vil hjem ( Der har aldrig før været problemer med det)
    Men når du har gulerødder er det intet problem.. Så vil hun hellere end gerne lave tricks osv.


  • #3   26. apr 2013 Ikke af en dyrlæge eller andet.
    Så har det kun været når jeg har striglet og redet tur, men der har jeg ikke kunne mærke noget. Hun reagere voldsomt hvis hun har smerter ( bider og ligger ørerne tilbage)


  • #4   26. apr 2013 Hm, jeg ander naturligvis ikke hvad grunden kan være - men et skud i tågen er måske at hun kan mærke det. Min hest kan mærke præcis hvordan jeg er diverse dage, han kan mærke når jeg har haft en lortedag og så bliver han hamrende umulig at arbejde med. Han kan mærke hvis jeg er nervøs, så bliver han dobbelt så nervøs. Han kan mærke når jeg er glad, så er han stille og rolig osv. Han kan mærke præcis hvordan min dag er, og da jeg havde clairvoyant ude til min hest fortalte hun blandt andet at han er utrolig følsom og når ikke jeg er glad, så forsøger han at overtage mine følelser.
    - Hvad end man tror på det alternative eller ej, så har heste en enorm evne til at føle hvordan vores dag har været og agere efter dét. Så min umiddelbare tanke er måske, hvis hun kan mærke du er fraværende. Altså hvis dine inderste tanker køre på nogle helt andre ting, som den anden hest osv. At hun kan mærke det. Det behøver ikke være noget du véd du tænker på, når jeg er sur så sparker jeg jo heller ikke til Sörli eller snakker surt til ham, jeg er jo rolig og snakket pænt med ham, roser ham osv. Men han mærker alligevel at mine tanker er et andet sted.


  • #5   26. apr 2013 Prøv først at være sammen med din hest, og virk glad og rolig og uforstyrret;-) og nus ekstra meget om hende, med massere af gulerødder:D og så tror jeg at det vil være bedst hvis din hest ikke ser du snakker og passer en anden hest:-) heste kan sagtens være jaloux!!! tro mig, det ved jeg!!!;-)

  • #6   26. apr 2013 Træls!
    Min tidligere pony, Nikita, på 18 år er en ældre dame fyldt med livsglæde - hvis du altså laver noget, hun synes er sjovt!

    Da jeg var på ridelejr i sommers red vi noget military, og her blev hun tippet til at være 7 år, da hun jordede rundt på hele banen med julelys i øjnene.

    Hvis jeg derimod rider dressur på banen, er der intet overskydende energi, og hun er meget sløv.

    Så altså, husker du at variere din ridning, og lave noget som din hest også kan lide?
    Tror at specielt i den alder, at de begynder at blive træt at visse former for ridning - bla. sandkasseridning smiley


  • #7   26. apr 2013 Måske er hun stadig lidt stresset over at være flyttet så mange gange? Det er jo en ny flok heste den skal forholde sig til hver gang, og den er jo ikke helt ung længere

  • #8   26. apr 2013 *Team Fjordhest* ~ Ditte og Emil; Det er desværre lidt svært at passe den anden hest uden at hun ser det, for de går på løsdrift sammen. Jeg må indrømme at jeg ikke kan give slip på den hest, for godt nok er den både stædig,strid og ikke til at regne med. Ja ligefrem sindssyg at omgås med hvis man ikke kender hende. Men for mig er hun stadigvæk den lille plag på 2 år som stod i -15 grader i et ødelagt regndækken og fik ikke mad. Jeg begyndte at fodre hende og passe hende ( Ejeren vidste det godt, havde fået lov) og de få måneder jeg passede hende, sneg hun sig sgu ind på mig. Bare du nævner hendes navn er jeg ved at tude. Så at jeg ikke kan passe hende er der ikke tale om.

    *SMP* : Vi rider meget tur, da hun er blevet træt af sandkasseridning. Men lige p.t. er der ingen rigtigt turmuligheder. Men for en måned siden sprang jeg små spring for sjovt. Hun var helt oppe at køre! Hun lavede skæve vendinger, med fuld fart på, hvor jeg bare måtte følge med.
    Jeg tog alt udstyr af hende og red uden udstyr, igen var det med fuld galop hen i mod springet på 40 cm. Da jeg så satte det op på 80 cm og jeg fulgte godt med var der ingen problemer, hun sprang som det havde hun altid bare gjort.
    Så jeg tror at jeg må ud og springe noget mere!

    Mitte<3: Ja men desværre skal vi flytte igen, denne gang til en mindre folk med mindre udskiftning. Men det er utroligt svært når der står nogle mennesker som har set sig sure på en pga en masse rygter osv, så jeg har ikke lyst til at være der så meget. Så SKAL jeg havde min mor med hver gang, og det er heller ikke så fedt.


    Men vi må se


Kommentér på:
Trist hest ?

Annonce