{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Mit første chancement! {{forumTopicSubject}}

OBS læs teksten før i ser video'en smiley

For at gøre en længere historie kort, som mange allerede kender, så er Flash en tidl M hest. Dvs han gik M lige indtil jeg købte ham. Her fandt vi ud af han faktisk havde 2 brud på benet, selvom han hverken haltede eller lign.

Jeg havde på det tidspunkt kun haft ham en måned og red derfor kun volter osv endnu for at lære ham at kende.
Han skulle så stå i boks i 8 måneder, og i den tid fik jeg desværre psykisk angst, både for at ride Flash og for mit vasketøj, varme ting til madlavning (gryder, ovne osv), stor angst for at falde (både fra hest og når jeg cykler, går osv) og for at være alene.

Derfor turde jeg intet på ham. Jeg var stolt bare jeg skridtede en enkelt runde med en ved siden. I slutningen af 2012 nåede jeg faktisk at ligge og ride nogenlunde ordentligt igen med alle øvelserne undtagens piaff, chancementer og piruetter.

Min ridelære red dog alt dette på ham igen.
Som skæbnen ville det fik jeg et tilbage fald i slutningen af December og det holdte ved helt til februar hvor jeg ikke red ham, kun longerede eller aller højst skridtede ham.

Fra Februar af begyndte vi så stille og roligt igen, jeg kan nu skridte uden at blive nervøs, jeg kan næsten trave uden at blive nervøs og som noget nyt kan jeg gallopere venstre vej rundt uden at blive nervøs. JA jeg er sjovt nok stadig nervøs højer vej rundt, spørg mig ikke hvorfor.

Anyways en person der er inden for rideterapi, sagde til mig at jeg burde prøve at chancere på ham. Hvorfor? Fordi det jo er noget af et hop i ryggen ergo vil jeg kunne tro at det er farligt og at jeg falder af i mine tanker. Men når jeg prøver det vil jeg se der intet sker og evt vende mig til de store bevægelser fordi jeg fremprovokere dem.

Min første kommentar var: Jamen jeg kan jo ikke engang ride hesten i holdning endnu eller samle ham nok til det. Tjo som svar på det fik jeg at vide at det var komplet irrelevant. JEG skulle kun prøve at læne mig tilbage, da mit problem i gallop var at læne mig helt over ham, og så bare rid på og chancer.

Så det prøvede jeg, og fik det optaget. Jeg ved godt chancementerne ikke er rene, men come on jeg var stolt! Som i kan se bliver jeg hevet ud af sadlen, men alligevel blev jeg slet ikke nervøs. Tvært i mod synes jeg det var utroligt sjovt, så jeg prøvede et par gange.

End of story er at jeg vil dele min enorme succes oplevelse med jer! Det er mine aller første forsøg på chancementer på hest, samt jeg har overskredet mit angst niveau så enormt at jeg rystede af glæde bag efter. smiley

Jeg føler mig nu også klar til rigtig undervisning nu hvor jeg tør, og for første gang i den tid jeg har haft angst, er jeg nu sikker på jeg nok skal komme efter den og en eller anden dag komme afsted på stævnepladserne! smiley

Jeg ønsker ikke at blive rettet overhovedet, om det er tåbeligt eller ej efter jeres mening røre mig ikke. Jeg deler det fordi jeg er STOLT, så vil jeg ikke høvles ned med alle de fejl jeg udemærket selv kan se på video'en smiley Jeg ved også jeg stadig skal læne mig meget mere tilbage og blive tungere i numsen, men først og fremmest skal jeg have den angst komplet væk! Resten skal min kommende nye underviser nok banke på plads. Og Flash er en dejlig dreng der giver mig modet tilbage efterhånden! smiley



http://www.youtube.com/watch?v=9QhuoEjFLPA


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit første chancement!
Kommentér på:
Mit første chancement!

Annonce