{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hvad er nu bedst? Drægtig hoppe m. vallak/hingst {{forumTopicSubject}}

Efter min sidste emne om at min hoppe opføre sig mærkeligt, fik jeg en lang række delte meninger i de forskellige grupper jeg oprettede det i. Og nu vil jeg gerne høre det lidt mere samlet hvad der nu er bedst.

Jeg har min hoppe som efter mine dyrelæges ord har maks 2 måneder tilbage i folingen. Dog lader hun sig bedække.

Jeg havde hende stående sammen med min lille hingst da de 2 bare klinger så godt sammen.
Her skrev en del at jeg burde skille dem af da det ikke var godt hun gik med ham. Men omvendt skrev andre at det gjode intet og ofte hjalp hingsten med opdragelsen når føllet var født.

Jeg valgte så at smide hende på fold med min eneste lille vallak som var rolig. Han blev kastreret da jeg købte ham som 5 års og han er nu 9 og har aldrig vist interesse for hopper siden den gang som 5 årig.

De har gået rigtig fint på folden sammen, men i dag obseverede jeg så hvordan Bella løb hen til ham, spredte ben og lagde sig ned på knæ, og pludselig var min lille vallak 'hingst' og hoppede på hende.
Godt nok kom han ikke ind, og gav sig til at spise bag efter igen, men Bella blev ved.

Nu står jeg der og er splittet, når hun formår at få hingsten tilbage i min vallak som virkelig vare en rigtig VALLAK, kan jeg jo ikke stille hende sammen med nogen mere uden de hopper på hende...

Jeg har kun min lille hingst, og så 2 små vallaker hvor af den ene først lige er blevet kastreret, som jeg kan stille hende sammen med, men ingen af delene fungere jo nu hvis hun ikke må tage imod dem..


Så nu ville jeg høre fra folk med forstand på det område, da jeg aldrig selv før har haft hverken hoppe eller føl, hvad bør jeg gøre? Alene kan hun jo absolut ikke stå, så stresser hun og det ønsker jeg ikke pga føl. Min hingst respektere hendes nej når hun ikke vil, men omvendt lader hun ham komme på. Og min vallak på 9 ignorere hende indtil hun nærmest tigger om han skal gøre det.

Hvad dælen gør man så med sådan en møg liderlig (undskyld sproget) hoppe?? Ingen af delene er jo optimale for hende hvis det skader at hun bliver bedækket... Jeg håber stærkt på hun foler en hoppe så det dilemma er færdigt, men indtil da må jeg jo finde en løsning..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er nu bedst? Drægtig hoppe m. vallak/hingst
Kommentér på:
Hvad er nu bedst? Drægtig hoppe m. vallak/hingst

Annonce