{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Budge for hest? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley jeg har fået lov til at få en hest, hvis jeg selv kan betale alt smiley

Jeg er igang med at lægge et budget for hver måned, og her er hvad jeg har indtil videre:

Opstaldning (fuldpas, så halm, wrap, foder osv. er inkluderet) - 1700 kr i måneden.

Smed - ca. 400-600 kr hver 6. til 8. uge (skal gå med to forsko, kender ikke den præcise pris endnu)

Der bliver lagt mindst 1000 kr over på en opsparing hver måned.

Jeg ved godt, at den selvfølgeligt også skal have dyrlæge osv., men det kender jeg heller ikke helt prisen på endnu smiley

Hvad giver I for tandrasp og vaccine til jeres heste?

Og kan I anbefale nogle gode dyrlæger i Midt- og Vestjylland, det behøver ikke lige være den dyreste smiley Har selv overvejet Lena Kristensen fra Holstebro Hestepraksis, eller Ulrich fra Romlund smiley

Vil også gerne vide, om I har nogle smede I vil anbefale smiley Ville gerne bruge barfodstrimmer, men da hesten skal gå med to forsko, er det ikke muligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budge for hest?
  • #1   8. maj 2013 Tandrasp ved mig ligger imellem 1500-2000kr
    Vaccinasiner imellem 750-1000kr
    Ormekur 180kr
    Undervisning 1000kr måneden


  • #2   8. maj 2013 Rigtig fornuftigt budget!
    Smed med to forsko, ved jeg koster mere, kan ikke helt huske hvor meget.
    Hvis du kan aftale med stalden hvornår deres heste skal have vaccine, så plejer man og kunne få det for 100-300.
    Tandrasp er fra 500 og op smiley


  • #3   8. maj 2013 Jeg ville da prøve at få en dygtig barfodstrimmer ud og se hesten alligevel.. min dyrlæge mener ikke min hest kan gå uden sko, men nu hvor hun har haft barfodstrimmer igennem det sidste trekvart år har hun aldrig haft så fine og så stærke hove! Har så et par boots hvis vi skal ride på meget hårdt underlag i længere tid smiley Maria skipper er SUPER dygtig, hende bruger jeg smiley Jeg giver 450 med kørsel pr. trim, og hun kommer ca. hver 5.-6. uge.

    Jeg tror dit budget er meget fair faktisk..

    Jeg bruger 1700 på opstaldning, ca. 250 på foder (jeg supplerer lidt oveni det de får på stedet - hun får fiberpellets i stedet for byg) bruger 450 på trim hver 5. uge, 400 kr. på undervisning én gang om måneden.. tjah og så kommer der lige en grime og nogle godbidder ind indimellem! Det svære er når der kommer en uventet dyrlægeregning.. det vælter jo altid budgettet lidt, men sætter du 1000 kr til side hver måned bare til hest, så burde du være godt dækket ind (medmindre noget går helt galt)

    Hov og så bruger jeg 1200 på hesteforsikring hvert halve år.. smiley

    Jeg bruger Anders Kragh (viborg) som dyrlæge, mener det er omkring 1200 for tandrasp, og vel omkring 3-400 kr for en vaccine.. han er generelt ret fair med priserne smiley


  • #4   8. maj 2013 Undervisningen er inkluderet i prisen for opstaldningen, elles er det 120 kr pr. gang ca. smiley

    Ja okay, havde ikke helt regnet med, at smeden var dyrere end det, men det er fordi en af mine veninder har haft en smed, og han tog ikke mere end 600 kr for beskæring + fire sko smiley


  • #5   8. maj 2013 Jeg ville da prøve at få en dygtig barfodstrimmer ud og se hesten alligevel.. min dyrlæge mener ikke min hest kan gå uden sko, men nu hvor hun har haft barfodstrimmer igennem det sidste trekvart år har hun aldrig haft så fine og så stærke hove! Har så et par boots hvis vi skal ride på meget hårdt underlag i længere tid smiley Maria skipper er SUPER dygtig, hende bruger jeg smiley Jeg giver 450 med kørsel pr. trim, og hun kommer ca. hver 5.-6. uge.

    Jeg tror dit budget er meget fair faktisk..

    Jeg bruger 1700 på opstaldning, ca. 250 på foder (jeg supplerer lidt oveni det de får på stedet - hun får fiberpellets i stedet for byg) bruger 450 på trim hver 5. uge, 400 kr. på undervisning én gang om måneden.. tjah og så kommer der lige en grime og nogle godbidder ind indimellem! Det svære er når der kommer en uventet dyrlægeregning.. det vælter jo altid budgettet lidt, men sætter du 1000 kr til side hver måned bare til hest, så burde du være godt dækket ind (medmindre noget går helt galt)

    Hov og så bruger jeg 1200 på hesteforsikring hvert halve år.. smiley

    Jeg bruger Anders Kragh (viborg) som dyrlæge, mener det er omkring 1200 for tandrasp, og vel omkring 3-400 kr for en vaccine.. han er generelt ret fair med priserne smiley


  • #7   8. maj 2013 For mig kommer det til at koste:

    Løsdrift (inkl. foder, hø, wrap halkort osv.): 1100 kr
    Smed: ca. 300 kr..
    Ved ikke helt med dyrlæge endnu, men ja. Så er der også forsikring vi skal betale lidt til, men det beløb er vi heller ikke helt sikre på endnu. smiley


  • #8   8. maj 2013 Du skal huske ormeprøve samt evt. kur..
    Smed skal du nok regne med 800-1000kr ind til du har fået tjekket ordenligt op på det..
    Jeg har før givet 700kr for bare en beskæring ingen sko..

    Ved du alleredde hvilken hest du skal have siden du ved den skal have sko ?

    Hvis du tager vaccine samme tid som evt. andet besøg koster den ikke mere end ca. 100kr plus minus, og skal man have dem ud for kun vaccine kan det koste mellem 500-1000kr

    Tandraspning har for mig kostet omkring de 1500kr inkl. bedøvelse, honorar, kørsel og moms..


  • #9   8. maj 2013 Jeg er lige kommet af med 1100 kr for tandpaspning og vaccine. Sidste år kom jeg af med 1400 kr - dog var hendes tænder også værre sidste år. Jeg bruger HS hestepraksis, tidligere Skjern Å Dyrlægerne smiley super dygtige!

  • #10   8. maj 2013 Ja, skal lige have skrevet ormekur ind i mit budget og selvfølgeligt også gødningsprøve smiley

    Og skal lige have fundet ud af det med forsikringen smiley

    Vaccine går jeg ud fra bliver lavet på alle hestene på samme tid, da der er 15-20 opstaldede, plus de selv har en masse heste selv, da de avler, og de hest jeg har kig på er en af deres smiley

    Jeg har kigget på en skøn skøn vallak her i dag, kan få ham til 15 000 kr, og har fået lov til at afbetale ham smiley


  • #11   8. maj 2013 Jeg bruger hver måned på to heste:
    0 på opstaldning
    360 på foder + 1500 for havre en gang om året
    200 for strøelse
    300 på hø
    Smed får jeg kun hver 5 mdr fordi mine har så fine hove & går uden sko & det bliver 687,50 for to heste
    Vaccine giver jeg så kun 550 for & så en livsforsikring på 1500 om året indtil den skal fornyes nu her smiley + ansvar på den mindste..
    Ormekur ca 100 & testen ved jeg ikk endnu, da jeg sidste år fik den på en rideskole..
    Jeg bruger Martin Andreassen som smed, han kommer fra karup og Frank kastbjerg som dyrlæge & han er lige så fair med priserne som Anders Kragh smiley


  • #14   8. maj 2013 Vaccin bliver ikke lavet samtidigt.. det skal laves i forhold til hvornår hesten sidst er blevet vacc smiley

  • #16   2. jun 2013 Jeg kan klart anbefale forsikring inde fra tryk nr 1 som har 100% dyrlægedækket.

  • #17   2. jun 2013 Husk også at regne forsikring med i prisen smiley

  • #18   3. jun 2013 Mine heste er dækket ind under vores alm forsikring, prøv undersøg om ikke den går ind under dine forældres. Ja med mindre man selvfølgelig vil have hesten dækket mere smiley

Kommentér på:
Budge for hest?

Annonce