{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Skævbenet rytter.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Det er sådan, at jeg er ret skævbenet - mit højre ben er omkring 1-1.5 cm længere end det venstre.

Det er ret irriterende når jeg rider, for hvis jeg ride med lige bøjler, kommer jeg til at trække sadlen/vægten til højre, og derved bliver hesten redet skævt, eller kommer i ubalance.

Nu kender jeg så andre, der har skæve ben - og deres måde at løse problemet på, er ved at ride med lige så skæve bøjler!
Så tænker jeg, at det da i hvert fald løser problemet med den forskubbelse sadel/vægt, men vil min vægt så ikke fordeles anderledes eller forkert, hvis jeg bare sætter bøjlen et halvt hul ned i højre side?

Hvad synes I, jeg skal? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skævbenet rytter..
  • #1   9. maj 2013 Sæt bøjlen ned så du ikke får redet hesten skæv! smiley

  • #2   9. maj 2013 Okay, tak! Det vil jeg gøre smiley

  • #3   9. maj 2013 Jeg har også meget skæve ben, og rider med skæve bøjler.
    Jeg har haft flere forskellige underviserer til at tjekke at jeg ikke sidder skævt på hesten, så jeg er sikker på at det ikke påvirker hestens ryg.


  • #4   9. maj 2013 Osie og Vito smiley : Jeg tror ærlig talt ikke, jeg kan passe mine ridestøvler, hvis jeg får lagt et indlæg i, der er mellem 1 og 1,5 centimeter tykt.. smiley

  • #5   9. maj 2013 Det lyder til at skæve bøjler er løsningen, det vil jeg prøve. Tak smiley

  • #6   9. maj 2013 Nu har jeg selv skæve ben, og jeg kan ikke holde tanken ud med at jeg ikke sidder som jeg skal på hesten. Så jeg tog til skomageren som har noget speciale i noget med indlæg, som jeg så fik lavet et par supergode indlæg som jeg altid rider og går med i stalden! Så hvis du klager over at de ikke kan være i din støvler, så må du hellere ud og købe nogle som kan have et indlæg i. For før jeg fik det, bare især min men også lidt hestens muskulatur skæv smiley

  • #7   9. maj 2013 Jeg har desværre ikke ubegrænset med penge til nye støvler.. Og jeg rider så ofte som muligt uden bøjler, omkring 20-30 minutter pr. ridetur, men jeg kan ikke ride 100% uden bøjler, da jeg skal starte nogle stævner, og jeg må ikke starte uden bøjler, desværre.

  • #8   9. maj 2013 Hvis dit ene ben er 1 til 1,5 cm længer end det andet bliver din hofte skæv og det vil gå op i ryggen. Jeg har ventet for længe med a søge hjælp og skal nu leve med rygproblemer og jeg halter når jeg går. Du kan jo altid starte med et indlæg til dine alm. sko, smiley

  • #10   13. maj 2013 Mit højre ben er 1 cm kortere end venstre. Jeg har først fået det konstateret for et par måneder siden. Jeg er 39, så det er aaaalt for sent at gøre noget ved det med indlæg. Jeg har moderat slidgigt i lænden, begyndende slidgigt midt på ryggen og risiko for slidgigt i nakken. Jeg er pt igang med et længerevarende forløb med kiropraktik og massage. Det er skide dyrt, og jeg bliver nok aldrig helt smertefri. Jeg vil råde dig til at blive ordentligt undersøgt og få lavet indlæg, ellers kommer du til at lide af rygproblemer senere i livet.

    Jeg red tidligere med skæve bøjler. Jeg ville så helst have højre bøjle (hvor benet er kortest) længere end den venstre, men det skyldtes at jeg har en gammel ankelskade, som gør min højre ankel mere stiv end den venstre. Nu rider jeg med lige bøjler og strækker bare højre ben en lille smule mere end venstre.


Kommentér på:
Skævbenet rytter..

Annonce