{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt i klokker - islænder
  • #1   12. maj 2013 Forstår ikke helt ideen med vægt i klokkerne? Det minder mig utroligt meget om det med TWH...

  • #2   12. maj 2013 Nogle islændere tølter ikke, så hvorfor tvinge den?

  • #3   12. maj 2013 Fordi det kan hjælpe dem med at finde takten smiley

  • #4   12. maj 2013 MIn hestefys har altid sagt: En islænder der ikke traver er anspændt eller har ondt..
    Prøv dig hellere frem med en masse smidigheds og løsgørende øvelser, og få dig noget undervisning smiley
    Vægt er ikke en nødløsning til at fikse et takt problem, men blot en hjælper til at finpudse smiley


  • #5   12. maj 2013 Jeg tror TS har styr på hvad hun gør, fordi vi andre er spring eller dressurryttere behøver vi ikke at irettesætte hende, da vi (ihvertfald jeg) overhovedet ikke hved noget omkring islændersporten.

  • #6   12. maj 2013 Kamilla, alle islænder der kan pas kan også tølt, så tvang ville jeg nu ikke kalde det smiley

  • #7   12. maj 2013 TS - Som en anden har nævnt er løsgørende arbejde rigtig godt hvis din hest er pasbundet. Jeg plejer at skifte med vægten, for der er selvfølgelig ikke nogen grund til at putte mere vægt på end højest nødvendigt. Jeg synes godt du kan bruge de 180 gram du nævner, og så ride en masse volter/slangegange, versader og schenkelvigninger osv for at få løsnet hende op.
    Og det er bedre at putte vægt på så den kommer til at tølte rent, så den finder takten (og så kan du jo måske gå ned i vægt eller ride helt uden), i stedet for at hun går pasbundet, da hun bliver helt stiv i hele kroppen så smiley Håber det kan hjælpe lidt smiley


  • #8   12. maj 2013 Sidsel

    Så fordi jeg ikke ved det store om rodeo eller TWH må jeg ikke blande mig? Bare som eks?


  • #9   12. maj 2013 versader er super gode til at bryde pastakten. grunden til at hesten passer (grissepasser som det hedder i langsom tempe:)) er fordi den mangler balance. Du er nødt til at få den helt ned i tempo og lave nogle smidigheds øvelser. Klokker kan også sagtens hjælpe dig, så den ikke slæber benene hen ad jorden (jeg kan dsv. ikke hjælpe dig med vægt, men vel bare så det passer til str. cob? det må kunne findes på nettet) den mangler sikkert også bagparts muskler. når hesten tölter sætter den sig på bagparten og det kræver en del bæring bagfra:) træn noget op og ned ad bakker og nogle mindre spring, det vil også kunne hjælpe dig:)

    Jeg har arbejdet med et par pasbundne heste og har en masse viden fra min underviser, så hvis det er må du også gerne skrive i PB til mig:)

    til jer andre: klokker er helt fine at bruge når du træner og behøver ikke kun at være til at pudse det sidste af. det kan sagtens være en god vejleder til hesten, så den får dannet nogle flere muskler de rigtige steder, i forhold til at løfte forbenene. De må bare ikke have klokker på hver gang man rider, eller alt for tunge klokker:)


  • #10   12. maj 2013 DD.
    For det første har jeg ikke sagt du ikke må blande dig, blot at du ikke behøver.
    Kan bare ikke se hvorfor en springrytter skal blande sig i dressurrytterens ridning, bare som eks.


  • #11   12. maj 2013 Bare lige for at rette din påstand med springryttere, så skal springryttere jo have dressuren iorden, så de ved jo også hvad de taler om ang dressur ridningen.

    Om man rider den ene diciplin eller ej har man vel lov til at undre sig over diverse unødvendigheder, bland andet derfor jeg spurgte ind, for jeg ved ikke hvad det vægt skal gøre godt for.


  • #12   12. maj 2013 Potatoe potatoe - du ved jo hvad jeg mener.

    Ja bestemt har du det, men med det samme siger du at det minder om TWH hvilket jo ikke giver pigen en chance for at forklare sig selv.


  • #13   12. maj 2013 Jeg skrev det for mig virkede lidt som det samme nemlig at tvinge til højere benløft. Hvis det ikke er tilfældet kan det jo besvares med at det ikke er det

  • #14   12. maj 2013 Caroline: min hest har ikke ondt i rækken hun har bare aldrig fortrukket traven og det faktum at hun snart bliver 19 og næsten aldrig gjordt det ved tidligere ejer så tvivler jeg på at jeg kan få hende til at gøre det.. smiley hun har kun hos tidligere ejer trave maks 4 gange på folden i de år se havde hende smiley

    Jo hun kan godt tølte smiley jeg har kun haft hende i 6-7 uger så vi skal lige lære hinanden at kende først smiley og det ville ikke gøre noget hvis hun fik lidt højre benløft da hun ret tit snubler fordi hun ikke konsenterere sig smiley


  • #15   7. mar 2014 Jeg tror ikke at hun skal have vægt på, hvis i skal til at finde tølten så start med det. Når hun bliver lidt mere trænet så kan i prøve at tage vægt på.
    Hvis hun snubler kan du prøve at tage hovedet op på hende så hun kan få balance
    Det er jo bare et forslag smiley


  • #16   9. mar 2014 hun har været i røngten og hun har et fragment i højre bagkode, så det er derfor hun er pasbunden smiley

Kommentér på:
Vægt i klokker - islænder

Annonce