{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Blackies sidste dag {{forumTopicSubject}}

Ja, dagen i dag er desværre trist for min mor og jeg. Vores gode gamle Blackie skal aflives. dyrlægen var i lørdags, og der er ikke så meget at gøre mere. Han er en gammel herre, og det er synd bare at smide medicin i ham. Så nu får han fred.

Blackie lærte jeg at kende tilbage i 99-00 hvor min veninde Signe fik ham. Vi havde nogle dejlige somre sammen, da Rapsody og Blackie gik på sommerfold hjemme hos Signe, 2 somre i træk. Vi boede nærmest sammen i de perioder, hjemme hos hende. Det var en fantastisk tid, som jeg husker tilbage på med glæde. Det var bare os og hestene. Senere blev Blackie solgt som rideskole hest, og her fik min veninde Jane part i ham, og også her var der gode stunder med ham, mig, og Rapsody.

Årene gik, og Rapsody og jeg flyttede væk fra rideskolen, men kom tilbage igen i 2010. Og Blackie var der endnu. Han var gammel, og trivedes ikke mere som elevhest. Han smed de små børn af hvis de krævede noget af ham, og blev kun brugt som handicap hest, hvilket han var god til. Men han trængte til at få ro fra elever og andre, og bare nyde sit lliv. Så vi fik lov til at købe ham af rideskolen, og min mor fik ham hjem. Her købte vi så en pony, Bellis. Hun fik føllet Donny, som Blackie blev meget knyttet til. Han livede meget op, efter Donny kom til, og nød livet igen. de kom på mark hver dag, fik kærlighed, god mad og hygge. Og har fået det hver dag lige siden.

Men nu kan han ikke mere. Spat, hjertefejl og alderdom har hæmmet så meget nu, at det er synd, bare at have ham gående. Så vi har truffet den svære beslutning i samråd med dyrlægen, om at han skal have fred. Så i dag, efter 16, kommer dyrlægen, så vi kan sige farvel til vores elskede Onkel Blackie.

Du vil aldrig glemmes, store sorte hest! smiley Tak for mange gode år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blackies sidste dag
  • #2   13. maj 2013 RIP

  • #4   13. maj 2013 Det er rigtig hårdt. Især min mor er ramt. Han var hendes første hest. Hun er SÅ glad for ham. Jeg prøver at være stærk for hendes skyld. Men det er ikke nemt. Det bliver mærkeligt at han ikke er der mere. Og jeg er så bange for, at Donny reagerer voldsomt på, at han er væk. De er så tætte. Puha.

  • #5   13. maj 2013 Åhh piv smiley

    Føler virkelig med jer, heldigvis lyder det til han har haft et langt liv, hatten af for jeres beslutning om at stoppe mens legen er god.


  • #6   13. maj 2013 Håber i får sendt ham godt afsted til de evige græsmarker. Puha det er ikke sjovt.

    Med hensyn til din bekymring til den unge, så kan jeg huske at have svaret i din sidste tråd hvor du spurgte til råd og erfaring.
    Der har jeg skrevet hvad jeg gjorde da jeg fik to af mine aflivet, og de var tæt knyttet med hende jeg stadig har. Ved ikke om du kunne bruge rådet til noget.
    Men håber det kommer til at gå så roligt som muligt.

    Sender lige jer alle en varm tanke.


  • #7   13. maj 2013 Han har virkelig haft det godt, indtil i lørdags. Han kunne næsten ikke gå, ville ikke ud af boksen. Men da Donny sp kom ud, ville han med. Så han kæmpede for at komme ud. Og så har vi ladet dem stå ude siden da, så han ikke skulle gå så meget. Og dyrlægen kom så lørdag(vi ringede med det samme vi så han var dårlig) og han fik så en god gang smertestillende og feber nedsættende, og så skulle vi se dagen efter. igår havde han ingen feber da vi tog hans temp. ved 9 tiden, men den steg en smule(dog ikke feber) hen af dagen. Og så ringede min mor til dyrlægen om aftenen, og bad ham komem i dag. Så det gør han så.

  • #8   13. maj 2013 Kunne bestemt bruge rådet! Vi har valgt at han skal aflives på marken, sammen med de andre 2. Både fordi vi tror på, at de forstår han så er væk bedre, fordi dyrlægen snakker af erfaring og mener det samme, og fordi de går amok hvis vi skiller dem af. Så hans sidste tid hos os skal ske i fred og ro, og ikke kaos og hidsige ponyer. smiley

  • #11   13. maj 2013 Det er helt klart den rigtige beslutning, han skal nok få det fantastisk på de evigegræsmarker.
    Men der er en han kan takke for en god slutning på hans liv, det er helt bestemt jer::´´)
    Det var helt bestemt godt for ham at få en god slutning på det hele!
    Håber i får ham sendt godt afsted:´)


  • #12   13. maj 2013 Nurh hvor trist<3 men er sinker på at det er den rigtige beslutning i har taget ! God tur til de evige græsmarker<3

  • #13   13. maj 2013 pyhhh det blir hårdt.... men det er de rigtige dyre elskere der hved hvornår nok er nok og kan tage den rigtige beslutning selvom det gør ondt helt inde i hjertet!

  • #14   14. maj 2013 Det var hårdt. Meget hårdt. Han faldt ret voldsomt. Men han fik fred.

    Men de andre... Donny blev ved med at nusse, og bide og skrabe på ham. Han forstod det ikke.

    Bellis reagerede helt agrressivt! Bed efter ham, og vendte sig og "sparkede". Så heste ved sådan noget, hundrede procent. Normalt ville Bellis aldrig have nærmet sig Blackie hvis han lå og sov, men det gjorde hun så i går. Fordi hun VIDSTE der var noget anderledes. Noget galt. Heste er kloge. Det var meget facinerende at se på, selvom det var trist det hele. Slev dyrlægen stod og kiggede meget længe.

    Vi lod dem være der en halv times tid, og tog dem så ind, uden problemer. De vrinskede en smule i stalden, men intet vildt.

    Vi dækkede Blackie til, indtil DAKA kommer i dag. Selvom vi godt ved, han allerede er væk. Han er længe oppe i himlen hos alle de andre HimmelHeste smiley


Kommentér på:
Blackies sidste dag

Annonce