{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Equine Fusion boots - på alle 4?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa ,

Jeg har et problem. smiley Min hest trækker ud i græsset trods boots på forbenene. Altså hun er OGSÅ øm på bag-"poterne".

Så tænkte jeg at købe 2 bag-boots også (hvordan er EQ F. boots til bagben? Nogle siger, de ligger mindre godt, fordi hovene er lidt mere aflange der??

Men hesten har en stor gang, og træder ind imellem op i sig selv. Både med og uden boots på, men man kan bedre høre det, med boots på.

Og tænker, om hun så vil træde mere op i sig selv med bagboots også?? Nogen bud på det, jer som rider med boots altså??

For hun kan IKKE gå med jernsko.
Dels ville hun træde dem af hver eneste dag af samme årsag, og dels glider hun.. Også i dag, på fliser, selvom der ikke just er is..

I vinters var hun ren Bambi på glatis. Så fik hun EQ F boots på forben, men gled stadig på bagbenene. Hun kan seriøst glide overalt, også om sommeren!

Hendes mor gik helt anderledes, hun gled aldrig på is, trods 4 jern-sko!

Så jeg ved snart ikke. Men dem med stor gang, kan de gå med boots på alle 4? Eller sidder de fast, og forbenet ikke kan komme fremad, så de "vælter" (kan lige forestille mig det, hehe).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Equine Fusion boots - på alle 4??
  • #1   21. maj 2013 Jeg har ikke selv brugt equine fusion på bagben (har lige købt et par til forben) - jeg har dog haft cavallo simple boots til både for og bagben og det fungerede også fint (min træder dog også meget op i fortovene, især på tur).

    Jeg ville skrive en mail til Søren inde fra hovfokus og spørge hvilke boots der er bedst - det kommer jo både an på hvad de skal bruges til, hvor ofte, hvor løgne ad gangen og hovens facon, så måske nogle andre boots ville være gode til bagbenene smiley


    De gange jeg har købt boots har jeg altid skrevet en mail og spurgt hvilke han ville anbefale smiley

    Held og lykke med det smiley


  • #2   22. maj 2013 Mange tak, det er super med jeres erfaringer!

    Jeg har lige målt hendes baghove.

    Hun har str. 13 i forhove. De var nemme at måle! Ens på alle bredder.

    Men baghovene! Først målte jeg tværs gennem hoven "lodret" - 12 cm.. Okay.

    Så målte jeg på "kryds", den type måling, de også anbefaler. 13 cm!

    Nå, så målte jeg bredden, 11 cm!! De er mere aflange end forhovene, meeen!

    Så hvis det skal være equine fusion igen, er jeg lidt i 7 sind med størrelsen. smiley Det er hverken fugl eller fisk.

    Og ja, jeg har nemlig også overvejet andre typer boots til baghovene, fordi folk mener, Equine fusion er lidt aflange i det. Det synes jeg dog ikke, men lytter til, hvad folk siger.

    Og hvis der er nogen, der er mindre "aflange" kunne de nok være gode til bagben.

    Ja, måske skulle jeg skrive til ham Søren. smiley


  • #3   22. maj 2013 Nu har jeg skrevet en ordentlig smøre til Søren. smiley Gad vide om han kan svare.

Kommentér på:
Equine Fusion boots - på alle 4??

Annonce