{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Er der en der prøver og stjæle min hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har haft en rigtig ubehagelig oplevelse idag. Da vi kom hjem fra byen var en bil holdt ind ved vores folde og en dame stod og filmede vores heste, hun gik frem og tilbage langs folden, og da hun så så os køre ind ad vores indkørsel, så sprang hun ind i bilen og så kørte de. Hun lignede ikke en dansker og havde meget skarpt sort pagehår og så meget sur ud, der sad en mand bag rattet. Nummerpladen var dansk og vi fik nummeret, jeg mener det var en passat stationcar. ikke en ny model, men heller ikke en gammel.

Nu er mit spørgsmål:

- Er der nogle i Odsherred der har været ude for det samme?
- Nogle der har erfaringer eller har hørt hvordan heste tyve arbejder?
- Nogle gode råd om hvad jeg skal være opmærksom på?

Det er slet ikke sikkert der er tale om heste tyve, jeg har været ude for før at folk kigger på vores heste, men har bare aldrig oplevet sådan noget her for, eller at nogle disideret filmer dem, hvilket også er det, som får mine alarmklokker til at ringe. Jeg er selvfølgelig rigtig bange for de kommer tilbage om natten og prøver og køre dem væk, gudskelov er ingen af vores heste til at få op i en trailer sådan bare lige, så vores hunde ville nok reagere på hvis der var ballade udenfor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der en der prøver og stjæle min hest?
  • #1   23. maj 2013 kontakt politiet og giv dem bilens nummer

  • #2   23. maj 2013 Ana: Det kan jeg love for der også bliver. Tror ikke jeg får sovet i nat:/ har helt ondt i maven af bekymring, det er så forfærdeligt.

  • #3   23. maj 2013 Gunvor e: Medmindre jeg har beviser eller der sker noget, så bruger politiet ikke tid på sådan noget.

  • #4   23. maj 2013 Selvom det lyder ubehageligt og sådan noget, så ville jeg, hvis jeg var dig, ikke kontakte politiet endnu. Der er jo ikke sket en forbrydelse, og du ville nok ikke få noget ud af det. Kun tage noget af deres tid.. Og de har meget at se til i forvejen. smiley

    Du kan jo overveje at sætte et kamera ud, så du har det på film, hvis der skulle ske noget?


  • #6   23. maj 2013 Den lille trækhest: Som jeg skrev i et andet indlæg, så har jeg heller ikke tænkt mig at kontakte politiet, i teorien så kan det bare være nogle der synes de har set søde ud, men det virker bare underligt på mig, at de så reagere på den måde.
    Jeg har desværre ikke et kamera, men skal ihvertfald overveje at anskaffe mig et. (-:


  • Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 143
    #7   23. maj 2013 Det lyder da vildt skummelt! Især fordi hun havde så travlt med at komme væk. Uha, jeg får helt gåsehud!

  • #8   23. maj 2013 Bettemus: Jeg har før haft folk der har taget billeder af mine heste, det jeg reagere på er hendes reaktion på os, hun sprang virkelig ind i bilen og så kørte de stærkt herfra, min mor satte efter og fik deres nummerplade. Så det er udelukkende på den reaktion at jeg bygger min mistanke på.

  • #9   23. maj 2013 Gitte J: Nemlig, det er det som gør mig urolig, det er bare aldrig sket før at folk har reageret på den måde, det er tit det sker om sommeren at folk kigger på vores heste, og de tager også tit billeder, men de reagere bare aldrig sådan.

  • #10   23. maj 2013 Det oplevede min veninde og jeg også, engang sidste år. Hvor vi var ude og ride, hvor en dame stoppede og begyndte at filme os mens vi red, hvor vi red op til hende og spurgt om der var noget, hun blev bare ved med at filme, og spørge os om nogle mærkelige spørgsmål, ligesiden er ALT i stalden blevet låst, men det er nu ved at være et halvt år siden. Hun skulle istedet bruge sin tid på at lære at snakke dansk eller engelsk, for det kunne hun da ikke finde ud af..

  • #12   23. maj 2013 hvis det er nogle der bare syntes det kunne være sjovt at tage videoer af andres heste, syntes jeg personligt at man skal spørge ejer om lov, det lyder skummelt, hold godt øje med hestene, men det er ikke helt normalt at tage videoer af fremmede heste og så skynde sig ind i sin bil og køre smiley

  • #13   23. maj 2013 Mener faktisk at der var en i et andet forum, der skrev at på deres rideskole havde det også lige være ude for et besynderligt besøg. Det handlede om det mand og en kvinde, de var vidst udenlandske. De kom ind i stalden til dem der var der, og så begyndte manden at spørge helt vildt ind til hestene, mens damen gik og kiggede på dem.
    Samme nat fik rideskolen sat vagter op ved stalden for at sikre sig der intet skete. Om der skete noget ved jeg så ikke. Men måske det kunne være de samme? smiley


  • #14   23. maj 2013 Anna Toft: Det lyder rigtig ubehagelig. Jeg er bare bange for at låse min stald, i tilfælde af brand eller andet. Men det kan da være jeg skal tage det op til alvorlig overvejning.

    Bettemus: Ja, det er en mulighed, virker bare usandsynligt når man har oplevet situationen, men jeg skal ikke kunne afvise. Men min mor kørte efter dem, og de kørte ned i vores by, og så holdte min mor ind til siden for at se om de kom tilbage igen, og det gjorde de, og så kørte min mor efter dem igen. Så det vil sige, de har kørt fordi os to gange - men som sagt, jeg skal ikke afvise at de måske bare blev "overraskede" over vi kom hjem. (:


  • #15   23. maj 2013 Lisa-Maria Lund Eriksen: Du kan ikke huske hvad eller hvor rideskolen lå vel? Jeg bor som sagt i Odsherred, og kunne måske finde frem til dem og spørge.

    Marie: Den var sort. smiley


  • #16   23. maj 2013 Lisa-Maria Lund Eriksen: Hov, der skulle stå: Hvad rideskolen hed og hvor den lå(:

  • #17   23. maj 2013 fy hvor det skummelt jeg får det helt skidt... ville holde øje enda lade dem sove inde hvis de er på døgnfold men ikke vær selv hjemme i tilfælde af de kommer igen.. pyyha ved slet ikke hvad man kunne gøre altså..

  • #18   23. maj 2013 Den rideskole der bliver omtalt her er vidst Vejen ridecenter
    Hvad farve var deres bil ??


  • #19   23. maj 2013 vejen ridecenter ligger i Sydjylland,

  • #20   23. maj 2013 Nu med Bluestar: Det er også kommet ind i nat (: det var egentlig kommet på døgnfold, men set i situationens lys og så graderne udenfor, så har vi valgt at tage dem ind.

    Stutteri Nytoftgaard: Okay, bilen var sort. (:


  • #21   24. maj 2013 puha hvor det rystende...

  • #22   24. maj 2013 Sidste år (eller måske forrige år) var der faktisk flere tyverier, hvor folk observerede, at der havde været fremmede ude at kigge på hestene om dagen - og så blev de stjålet fra foldene om natten.....Det foregik faktisk også i Odsherred....Politiet mente dengang, at der var tale om organiserede bander fra Østeuropa....så du gør ret i at være mistænksom.....Det kunne jo være en lejet bil fra DK, du så....

  • #23   24. maj 2013 christina A: Til min trøst: Ingen af vores heste kan lastes i en trailer, nu har jeg gået og bandet over det, og nu er det det som giver mig trøst. Udover det, så er der kun en væg imellem stalden og mine forældres soveværelse, hvor der ligger hunde i, så hvis der er aktivitet ud over det normale, så burde de reagere + at stalden kun har åbning ud i "gården". Det var også min tanke at den var lejet, det uhyggelige var, at hende damen så rigtig sur/ond ud, hun lignede ikke en der var på ferie. (:

  • #24   24. maj 2013 Væmmeligt.. Mine forældre bor også i Odsherred, hvor min hest også står.. Prøv evt. at forhør dig i Odsherred-gruppen her på HG..kan være der er større chance for at andre har set/oplevet noget.. smiley

  • #25   24. maj 2013 Okay tak. Det vil jeg gøre! (:

  • #27   24. maj 2013 Så er det der jeg er glad for at ponyen ikke er glad for trailer. NO WAY andre end min træner og jeg ville kunne få ham ind i en! smiley

  • #28   24. maj 2013 Vi havde der hvor jeg har parter for cirka en måned siden også besøg af en sort stationcar, en Ford tror jeg. Ud steg netop en dame med kort, sort hår, samt en skaldet mand. Manden tog en tur rundt omkring ridehallen, og ind og kigge i hallen også, mens damen satte sig ind i førersiden i bilen. Jeg var alene derude, sad inde i rytterstuen hvor jeg ikke kunne ses, men går så ud af ridehallen og ind i en af staldene, hvorefter de får meget travlt med at komme afsted. Jeg tog nummerpladen på bilen, men tror ikke længere jeg har den, desværre. Dette her er i midtjylland, lidt udenfor Herning.
    Heldigvis så vi dem aldrig igen. De nærmede sig dog ikke nogle af foldene, og filmede heller ikke noget smiley


  • #29   24. maj 2013 Okay. Det lyder godt nok også mærkeligt. Men lad os antage st vi har ret i at de selv stjæler eller rapportere tilbage til nogle om hvilke heste der er osv. så de kan stjæle dem. Så kan det jo godt give mening at de er her alene for den grund i Danmark, og så køre de rundt forskellige stedet i landet evt, i en lejet bil. Jeg bor meget tæt på færgen som kommer enten fra Ebbeltoft eller Århus, så de kunne jo sagtens være kommet med færgen. (:

  • #30   25. maj 2013 Noget nyt ?:) har de været der igen?:(
    Ew hvor klamt undskyld men helt serøst jeg er også rystet min Hest blev også stjålet smiley


Kommentér på:
Er der en der prøver og stjæle min hest?

Annonce