{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Drømmetydning - mareridt... {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke lige medlem af drømmetydning gruppen, men tænkte jeg også kunne dele den her i åben forum.

Måske nogle er gode drømmetydere og kan forklare mig hvorfor jeg pludselig får dette mareridt.

Jeg vågnede i nat ved at jeg små"skreg" og rystede. Jeg har åbenbart haft mareridt omkring Jasmin. Det eneste jeg husker er at vi kommer hjem, og så vælger min mor at ride Jasmin en tur hjemmefra og tilbage igen inden vi skal køre hende til hendes fold.

Da de så kommer tilbage, står jeg pludselig inde i en fremmed stue - men stadig samme sted som mit hjem er, med nogle folk jeg kender fra skolen, og 2 mænd jeg ikke ved hvem er (udover nogle perkere, og pt. har vi perkere over for os som kører midt om natten osv.. Sværger jeg kunne kvæle dem...) Min mor kommer ind og har sat Jasmin i traileren - pludselig må vi ikke gå. Jeg ber og tigger til om vi ikke kan smide Jasmin på fold, fordi jeg ikke vil have hun skal stå i traileren i så lang tid helt alene. Det er først til slut jeg får et ja fra en af mine klassekammerater som jeg kan se har tårer i øjnene.. Da jeg kommer ud til traileren åbner jeg og ser dette tomme, svage og skadet blik som jeg også så dengang min gamle hoppe døde, kæmpede i 3 dage med blodprop og hjerneblødning... Jeg kiggede på hendes ben, og det ene bagben var fuldstændig smadret, og bag hende er der bare en masse blod. Jeg har denne fornemmelse af at hun har brækket benet, og skal til at dø - hun vil aldrig klare den.. Begynder at skrige og græde - og her vågner jeg så ved at jeg faktisk småskriger og ryster og så begynder jeg ellers bare at tude helt vildt.

Jeg aner ikke hvorfor jeg har drømt det - jeg er slet ikke bange for at Jasmin skal være i trailer. Hun kørte med trailer for 2 og 3 gang her forleden, og ja, da hun havde stået i 5 min i traileren uden at få lov til at komme ud, kunne jeg da godt se hun havde svedt en smule, men jeg var stadig så stolt over hende, fordi hun bare gik ind og stod så fint stille under turen, da hun er en rutine hest - og så snart der er noget ude af rutine så går hun i panik og stresser, virkelig lidt som en autist...

Jeg har intet imod mine klassekammerater som var med i min drøm.

Men nogen som måske kan tyde tegnene deri?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømmetydning - mareridt...
  • #1   12. jun 2013 Små racistisk at beskrive folk som perkere.. Synes du burde tænke over ordvalg på offentlige forummer.

    Mht din drøm kan jeg ikke sige noget, men nogengange drømmer man bare mærkelige ting, det gør alle smiley


  • #2   12. jun 2013 Lol jeg kalder gerne folk for perkere. Det er kun en racebeskrievsle og derfor ikke engang løgn smiley

    Min gamle bedste ven var en perker smiley


  • #3   12. jun 2013 Jeg er ingen ekspert, men her er hvad jeg få ud af dit mareridt:

    Det er lidt specielt med mareridt, da de ikke kan tydes på samme måde som drømme, for mareridt er fyldt med frygt. Frygt kan komme når som helst og når man mindst venter det. Og det er helt forståligt at din underbevidsthed er bange for at noget lignende skal ske igen. Jeg tror ikke du skal lægge så meget i denne drøm og jeg tror at det eneste man kan konkludere ud fra mareridtet er at du er en meget betænksom pige, der vil din hest det bedste. Din underbevidsthed er bange for at hvis du bliver forhindret i at gøre alt hvad du kan for at din hest har det godt, så vil noget lignende ske.

    Du må heldigvis ikke være bange for dette i virkeligheden - men DET kan man ikke fortælle ens indre jeg smiley





  • #4   12. jun 2013 Jeg har engang drømt at jeg skar mit ben halvejs over og af gode grunde ikke kunne løbe i idræt.. ^^

  • #5   12. jun 2013 Jeg er slet ikke racistisk - men dem her er virkelig perkere der burde smides ud af landet.. De kører op til 80 km og kører ræs op og ned af vejen påtrods af vi kun må køre 20 pga børn og dyr - de fester hele natten og smider ting i vores skraldespand og på vores græsplæne og siger ting til os.. Så nej - lige med dem her, der er det virkelige perkere så det gør noget. Beklager hvis det blev opfattet som alle over en kam - det skulle det slet ikke smiley

    Tja, det kan være smiley Men godt nok noget sært og træls noget at drømme om - ikke spor sjovt at vågne på den måde


  • #6   12. jun 2013 Jeg har altid troet at en Perker var en fra Pakistand, men jeg slog det lige op:

    "Begrebet perker bruges iflg. Dansk Sprognævn ofte som et skældsord for en person, der ser ud til at være af mellemøstlig herkomst. Udtrykket kan sidestilles med det nedsættende nigger, der i USA bruges om folk af afrikansk herkomst. Begrebet er ifølge Slangordbogen 1997 muligvis opstået som en sammenblanding af ordene perser og tyrker."

    ... så det skal man nok ikke gå og kalde folk, nej smiley

    Man skal i stedet bruge ordet! "anden etnisk baggrund end dansk" !! Åh, det er også bare så langt og så tungt...


  • #7   12. jun 2013 Jeg har også haft mange grimme drømme. Bl.a at jeg pludselig var i et menneske slagterig osv.

    Eller at min kæreste havde skåret benene over på min afdøde pony for at voldtage den.

    Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor.


  • #8   12. jun 2013 Ja, det kan være træls at vågne på den måde.

    Det kan være kommet af at én eller anden har sagt noget som vedkommende synes du skulle lave om i din måde at have hest og at du var uenig i denne betragtning. Sådan noget kan lægge sig i glemslen og nage til det en dag kommer til udtryk som fx et Mareridt.


  • #9   12. jun 2013 Når du drømmer, så gennemarbejder du det, som du - bevidst og ubevidst - har tænkt på i løbet af dagen, eller de ting du har oplevet. Jeg har også drømt, om min afdøde halvpart, fordi jeg skulle "bearbejde" tingene i mit hoved. Fordi det var svært og hårdt for mig, og drømmene var sjældent behagelige :3
    Fx drømmer jeg ofte om Zombier, selvom det måske er hele og halve år, siden jeg har set en zombie eller gyser film. Drømme giver bare ikke mening..


  • #10   12. jun 2013 Tror overhovedet ikke du skal tænke så meget over det smiley
    Som sagt så gennemarbejder du det, som du går og tænker på, og det bliver så lavet om i dine drømme.

    Jeg havde fx et virkelig træls mareridt, der var bygget op på min dags begivenhed, men blevet lavet om..
    Det er selvfølgelig træls, at have sådan et mareridt, men et eller andet sted, klarer det også tankerne lidt, og man ser anderledes på tingene..


  • #12   12. jun 2013 Det er vist nok noget med at det man rigtig tænker på om aftenen drømmer man om. Jeg ved ikke om det er rigtig det har jeg bare hørt?

  • #13   12. jun 2013 Søg på drømmetydning på google, og gå så ind under netspirit - der er en liste over drømmesymbols tydninger fra a-z smiley

    Hest er f.eks. et symbol for ens vilde side - så det at hesten er skadet, kan være dit underbevidste der fortæller dig, at du undertrykker din vilde side smiley


  • #14   12. jun 2013 Det er svært at tyde en drøm, når jeg ikke kender dig.
    Det har vel noget at gør med din frygt for "perkerne", og måske frygt for at der vil ske noget med din hest. Skal lige siges at det bare er gæt. smiley
    Hvis du får den samme drøm igen, kan det betyde at din underbevidsthed vil have dig til at forstå det, og slippe af med "problemet"..


Kommentér på:
Drømmetydning - mareridt...

Annonce