{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Pas og ejercertifikat? {{forumTopicSubject}}

Ja, har i dag modtaget pas + ejercertifikat fra Landecenteret på Frida smiley Har dog lige nogle spørgsmål.

1. Hun hedder kun Frida i passet, men hedder jo rigtigt Frida fra Toftgård - kan det ændres? Tænker jeg vil få det ændret hvis hun bliver kåret i Pinto, for så skal hendes pas vel sendes ind til Landscenteret igen?

2. Ved avlsforbund står der PIN:######## - altså PIN: og så en masse tal - hvorfor står der PIN? Tænker selvfølgeligt at det er en forkortelse for Pinto, eftersom det står under Avlsforbund, men det giver jo ikke rigtigt nogen mening, eftersom hun jo endnu ikke er kåret i Pinto.

3. Tidligere ejer har ikke skrevet hende til at være udtaget af konsum, og eftersom jeg ønsker dette, vil jeg gerne vide hvordan jeg gør det? Sendes passet ind, og i så fald, kan jeg få ændret navnet til Frida fra Toftgård på samme tid?

4. Som fødselsdato står der 01042011, men hun er født 27032011, så kan det blive ændret, eller er det fast nu når passet jo er lavet? Og skriver de bare altid 01 og så en eller anden måned og så årstallet, når hesten ikke har stamtavle?

Ja, lidt underlige spørgsmål er det vel, og mange vil helt sikkert ikke fatte hvorfor det betyder noget, men jeg vil nu gerne have at det er de rigtige oplysninger der står i hendes pas, og vil gerne have hende udtaget af konsum.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas og ejercertifikat?
  • #2   13. jun 2013 Kontakt Landscentret - vi kan ikke ændre i passet, men det kan de smiley


  • #3   13. jun 2013 det skal bare ind igen og ændres, da vi sidste år fik passet på vores 5 årige fjordbolle, stod der han lige var født i 2012 så vi rider faktisk rundt på en 1 årige fjordbolle nu ;-), synes det er tit de laver fejl derinde, synes dog det er mange fejl i dit pas, måske de har sidet og lavet 2 på en gang af samme race, så der er en mere med en masse fejl smiley

  • #4   13. jun 2013 Har fundet ud af det med PIN - det står åbenbart ved alle heste smiley Ellers har de dælme også lavet fejl ved Prins og Kurt, for der står også PIN smiley Ej, det må være noget der er ved alle smiley

    Nej, det er ikke mig der har udfyldt det, det er tidligere ejer smiley

    Men det ville godtnok undre mig meget, hvis tidligere ejer har lavet de fejl (ja, altså udtages af konsum kunne hun dog ikke vide), men hun ved hvornår Frida er født, og det er da hende der har døbt hende Frida fra Toftgård smiley


  • #5   13. jun 2013 For at få hende udtaget fra konsum, mener jeg bare du skal underskrive en af siderne i passet, og også få dyrlægens underskrift.

  • #6   13. jun 2013 Men hvis passet skal sendes ind igen (tænker mht. udtagelse af konsum, eller hvis det skal sendes ind efter en evt. kåring i Pinto), kan jeg så få ændret navnet, og evt. også fødselsdato? Det er jo dog ikke lige fordi den fødselsdato der står skrevet er ret meget forkert fra den rigtige (der er jo kun 5 dages forskel, men alligevel ;))

  • #7   13. jun 2013 Det ved jeg til gengæld ikke smiley

  • #8   13. jun 2013 Jeg er ikke altid med derinde.
    Der står at ejerskifte koster 109,?? På nettet. Jeg betalte det, og fik regning tilbage med det kostede 224.- for hest med 4 gernerationer . Dw trak kun 86- fra?? Utroligt.


  • #9   13. jun 2013 PIN: kan det ike være chipmærket

  • #10   13. jun 2013 Natascha: Jo, det går jeg ud fra det måske er så, bare lidt underligt det står skrevet under Avlsforbund x3

  • #12   13. jun 2013 Ja, altså tidligere ejer har også oprettet hende herinde, og der hedder hun også Frida fra Toftgård, og eftersom tidligere ejer har navngivet hende det, burde det da også være det hun hedder i passet?

  • #13   13. jun 2013 Jeg synes du skal få passet sendt ind igen og lavet om, noter på et vedlagt papir hvad fejlene er..

    Du kan selv udtage den fra konsum på side 42 i passet.

    Vedr. det PIN, så ved jeg ikke rigtig hvad det står for, måske et intern nummer de bruger, det er ikke et chipnummer, det står også på mit ejer certifikat, og min er langt fra pinto smiley


  • #14   13. jun 2013 Det var godt nok mange fejl de har lavet, ring til dem og fasthold det er dem der har lavet fejlen så du ikke kommer til at betale for ændringerne.

    Min hingst Bamse, er der lavet dna test på. der er avlsgodkendelse fra usa osv. alle disse ting har de ikke skrevet ind i hans pas, nej det gør de kun ved de "fine heste" der får rødt pas. Spørg lige om jeg blev sur. min er da mindst lige så fin som dem og der er lavet en masse papirer på ham men hvis jeg ville have det skrevet ind i mit pas kunne jeg sendes alle papirerne en gang til og igen betalte 125kr for at få det skrevet ind. de mente ikke det havde nogen betydning ved en enkelt paint hingst.
    Jeg fast holdt at det var dem der havde lavet fejl i passe ved at undlade det og derfor skulle de udstede et nyt pas og det fik jeg til sidst.
    hilsen alice


  • #15   13. jun 2013 Kan se de har gjort det ved min mors hest også - altså fødselsdato. Ham udfyldte vi selv papirerne på, og der stod fødselsdatoen til den rigtige - altså d. 05051993, men alligevel står der 01011993 - er det bare fordi han ikke har en stamtavle at de gør det?

    Den eneste af vores heste, hvis data er korrekte i passet er min søsters travhest, men han har jo også en stamtavle der kan spores langt tilbage til 1700-tallet.

    Tror lige jeg vil få snakket med min mor om at få sendt passet ind igen, for syntes godtnok det er mange ting jeg ikke er "tilfreds" med smiley


  • #17   13. jun 2013 Passet er først kommet fra Landscenteret nu, da hun først har fået lavet pas på hende da jeg købte Frida smiley

  • #20   13. jun 2013 Det er da alligevel åndssvagt med fødselsdato, at dem med grønt pas automatisk er født d. 1/1 x3

  • #22   13. jun 2013 ring til dem, har lige snakket med dem angående mit, de var hurtige i dag smiley

  • #23   13. jun 2013 Min veninde har en hest med grønt pas der er blanding, men der står der ORIGINALE dato i. Tror det er fordi, de mennesker der ''bare''skal have et pas hurtigt, de skriver ikke originale ind, de skriver bare årstal. Eller hvis det er heste med frysemærke/brændmærke, så læser de kun årstal, så der ingen dato.
    Det er også nemmere for dem hehe. Men jeg havde også originale dato til min den ene, og der fik jeg også d. 01/01. Men tror igen, det er forskelligt, at nogle gør og andre ikke. :O)) Men min med rødt pas, den har originale dato, men den kommer hellere ikke fra DK. Der er mange med rødt pas med d. 01/01 også.


  • #24   13. jun 2013 Det koster 800 at få ændret navnet smiley

  • #25   13. jun 2013 1) Jeg ville sende det retur, og få det originale navn. (hvis i huskede at skrive dette)
    2) Ved min den ene hest, står der også ''PIN: '' under avlsforbund, og ejer ingen pintoer. SÅ dette er helt normalt
    3) Som en skriver, mener jeg det kan skrives, eller ringes ind og få gjort (evt. dyrlægen)
    4) besvarede jeg lige ovenover. Jeg ændrede det ikke, selvom jeg havde original dato, det jo ligemeget, for man siger jo , det år de fylder, det år er de.


  • #26   13. jun 2013 Stine: Da vel ikke hvis den der har sendt papirerne ind har skrevet det rigtige, men de derinde har skrevet noget andet?

  • #27   13. jun 2013 Forresten havde min pony fødselsdag 8/8/99 og det stod i passet - grønt pas

  • #28   13. jun 2013 Aner det ikke. Ved bare det koster 800 at få lavet navnet om smiley

  • #29   13. jun 2013 det pin der står, er beregnet til hvis du vil smide billeder af din hest på hestedata.

    Du finder den hest du vil ind på -> trykker på hestens billeder, som står i højre side af skærmen -> så skriver du pinkoden der står på ejercertifikatet.og så kan du smide 2 billeder på hestedata. Der er nogle ejercertifikater der er for gamle til at have en pinkode, men så kan man bestille en.

    Se evt. min hingst: SH 586 på hestedata, der er billeder af ham.


  • #30   13. jun 2013 Det kan da være ligemeget med ORIGINALE dato..
    Man siger jo også til stævner, <b>det år de fylder, det år er de dette</b>.
    Så ser ingen problemer, jeg vil da ikke ringe og brokke mig, fordi de ikke har skrevet originale ind på min den ene hest? selvom jeg skrev det. I mine øjne kan det være helt ligemeget. Hesten er det antal år, det år man kommer ind i.

    Og angående navn, RING til dem, og fortæl hvad de har gjjort forkert, om der evt. er en grund til dette? Kan være de har en forklaring, eller du skal sende det retur og få dit ''rigtige'' navn tilbage.


  • #31   13. jun 2013 Ej hvor smart Ida J!

  • #32   13. jun 2013 Hvorfor ikke bare ringe til landscenteret?
    De har da helt sikkert en god forklaring på det.

    Og mht datoen, så er får heste med grønt pas altså ikke bare en tilfældig dato derinde fra, jeg har selv en med grønt pas og der står den er født 5/6-2010 (tror jeg nok) der står i hvert faldt ikke 1/x-2010.

    Men det nemmeste vel da helt klart være at ringe til dem og så spørge om de spørgsmål du har.


  • #33   18. jun 2013 Hvor længe ventede du på dette?
    Ejercerti?


  • #34   18. jun 2013 Hvor længe jeg ventede på ejercertifikat og pas?

    Jamen det har nok været 4-6 uger eller deromkring.


  • #35   18. jun 2013 Wow mit blev afsendt i dag..

  • #36   18. jun 2013 Hvis du kan bevise at navnet var skrevet korrekt på det stykke papir som dyrlægen har udfyldt? så skal de lave det om uden beregning, men du skal nok kontakte dem med det samme.

    Da jeg fik passet på min den ene hjem havde de skrevet forkert navn. Jeg ringede samme dag til dem og der var beskeden som jeg har beskrevet ovenover så jeg fik et nyt uden beregning.
    Men hvis ikke det er det navn som du siger der står på papiret? så kommer du til at betale for at få det ført ind?
    Men du skal have fat i kopien af den attest som dyrlægen udfyldte på hende som dokumentation på at det er dem som har fejlet.

    Hvis du vil have hesten ud af konsum? kan du selv skrive det i passet ( kan ikke huske hvilken side?)


  • #37   18. jun 2013 Har ordnet det der skulle ordnes nu smiley

  • #38   18. jun 2013
    Iøvrigt nogen der ved om man kan følge hvor langt ens pas er nået? Hørte noget om det på et tidspunkt.


  • #39   18. jun 2013 Har du sendt passet, og det er forsikret, får du et track nummer :O))
    så kan det findes på PostDanmark.dk


  • #40   18. jun 2013
    Nej tænker i pas systemet, altså hvor langt de der laver pas er nået med og lave det :o)


  • #41   18. jun 2013 Jeg kontaktede dem, og de skrev den er sendt afsted :O))

  • #42   19. jun 2013 Det koster 840, at få ændret navnet, hvis det sku komme der til.

    Synes det er noget sjusk, med alle de fejl.

    På side 42, tar du den ud af konsum, dig selv eller dyrlægen.


  • #43   19. jun 2013 Åh herregud - det er da mennesker, der arbejder på Landscentret!

    Laver du aldrig fejl, Sorte bandit? Når man har meget at lave og helst skal nå det på meget kort tid, så VIL der altså ske en fejl engang imellem.

    Det er da bare at kontakte Landscentret, sende passet retur og få det rettet. Længere er den ikke.



  • #44   19. jun 2013 Når jeg betaler så mange penge for noget, forventer jeg det er iorden.
    At de måske lige tjekker oplysningerne på papiret.
    Og så er det overhovedet ik første gang, jeg hører om fejl i passet, og osse det der var værre - som i at hesten ik ku genkendes ud fra passet.

    Håber da ik du ramler i lægesjusk, men hvad, det er jo bare mennesker....


  • #45   19. jun 2013 Mange penge? det er sgu da ikke mange penge - men jeg vil da håbe for dig at du aldrig får et job, hvor du skal rubbe neglene, for så ville du vide at shit happens...

    Der er jo ikke sket noget uforgængeligt - det er sgu da bare et spørgsmål om at sende skidtet retur og få det rettet.

    At sammenligne et hestepas med lægesjusk fortæller mig at du vist ikke er særlig gammel eller har ret meget livserfaring smiley


  • #46   19. jun 2013 Nu er det jo ik alle der har røven fuld af penge, til at få lavet hestepas.
    Dyrlæge, pas osv. det er da ik usædvanligt, at det ka løbe op i 1500,-
    De har det ofte i 14 dage +, hvis du ik ka nå at dobbelttjekke noget på den tid, håber jeg du er provisionslønnet.

    Det har jeg heller ik sagt, men at det er lidt sjusket med alle de fejl.

    Jeg ku sikkert ha fundet noget andet, men bare fordi man er menneske, må man godt åbne øjene.
    Og hva er det lige min alder/livserfaring har med denne debat??


Kommentér på:
Pas og ejercertifikat?

Annonce