{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med CAIR sadler?
  • #1   17. jun 2013 Har aldrig haft problemer med cair.

  • #3   17. jun 2013 Jeg har endnu ik set en fungere optimalt på en hest - og jeg trods alt set mange!

  • #4   17. jun 2013 Har 2 til begge mine dyr og har aldrig haft problemer med dem smiley
    Elsker de sadler, og ville ikke bytte dem ud for noget :-)!


  • #5   17. jun 2013 Jeg har redet med cair-sadler i 20 år, og KUN haft gode erfaringer smiley Der er desværre rigtig meget u-videnhed omkring sadler med luft, men de heste, jeg har brugt dem på, har fungeret rigtig godt med dem smiley Jeg kender flere, der er rigtig glade for dem smiley

  • #6   17. jun 2013 Rider ikke med andet end CAIR sadler og deres gjorder, men kun dem fra Bates.
    Har aldrig problemer, de tilpasser sig hestens ryg efter behov, de
    er eftergivende, og du har mulighed for selv at regulere kopfjern efter behov. Intet negativt at sige herfra, og har redet med CAIR siden det kom til landet.

    Bo Thomas Høstrup (Kendt dressur rytter)
    - SIGER FØLGENDE OM CAIR SADLER.

    "Som international dressurrytter og modtager af medalje fra Hestens Værn, står hestevelfærd øverst på listen i det daglige arbejde med mine heste. Igennem tiden har jeg afprøvet forskellige systemer i jagten på at finde "et system", der gennemgående kan lette det daglige arbejde med heste på alle niveauer.

    CAIR er det første system, der via sine unikke luftpuder fordeler trykket så optimalt, at man er sikker på, at hesten undgår ubehagelige trykninger. Også ved brug af den unikke dressurgjord undgår hesten at blive trykket på den del af brystbenet, som er blotlagt ved samling, og jeg var ikke i tvivl om fra første dag, at hestene lader sig samle mere villigt end ved brug af normal gjord."

    B. la disse ryttere rider med en Bates CAIR sadel.
    Lisbeth Seierskilde
    Anne Troensegaard
    Bo Thomas Høstrup - bruger også Bates CAIR gjord
    Leif Sørensen
    Per Sandgaard, Sveriges svenske mester i dressur
    Magnus Magnusson til Islænderheste


  • #8   17. jun 2013 Ida på dullens profil der ligner det på billed nr 2 din springsadel ligger i bagvægt og på det sidste billed løfter den sig bagtil... Forklaring?

    Sådan kan vi jo blive ved, vi ved ikke om det ældre billeder, billedet taget fra en vinkel der ligner vores sadler ligger i bagvægt eller om hesten er meget op af bakke og det derfor ser sådan ud smiley


  • #9   17. jun 2013 nu er det SÅDAN at der findes sadelmagre, der blir UDDANNET i at tilpasse en cair sadel! (de findes kun i butikker, hvor wintec sælges) hvis du bor omkring sjælland, så ring til dyr i centrum i roskilde.. de har en SINDSYGT dygtig sadelmager, og hun kan fortælle dig ALT om cair..
    ikke nok med at hun er sadelmager, så er hun også rytter og underviser.. så hun har 110% tjek på hvad hun foretager sig.. og fordi man har et geleunderlag eller et lam under, har ikke den store betydning.

    At få lavet luft på en cair sadel koster 1250kr.. og skal MAX gøres en gang om året.. de flere holder flere år, uden ny luft ved korrekt behandling (og færdig vokset hest)
    hvorimod den stoppet sadel skal til sadelmager minimum 2 gange årligt..


  • #12   18. jun 2013 Ja jeg ved godt hvad bagvægt er.... Ved også mange dressur ryttere sidder i bagvægt og ikke nødvendigvis pgr af sadlen men fordi de har benene for langt fremme...

    Nu havde du ikke flere billeder af din sadel fra siden og jeg ved ikke om måden dit billed blev taget på gjorde det svært for mig at se 100% og skrev også det lignede...

    Kunne dog tydeligt se på sidste billed sadlen løftede sig....

    Flabet? Hmm kommer vist an på hvilke briller man ser med...

    Og nej det var ikke en smart bemærkning men blot den samme som du kom med til hende smiley


  • #13   18. jun 2013 Det er ikke en Bates sadel, jeg har på.
    Det eneste sted jeg har min Bates sadel på er på billedet
    i det helt røde sæt.

    Personligt syndes jeg i øvrigt ikke man bør gå på det personlige plan i disse åbne forummer, så må man tage kontakt privat. Det er min mening omkring det.


  • #15   18. jun 2013 bitch'ning over en sadel.. wow.. smiley

  • #16   18. jun 2013 Ida: Det er rigtig dårlig stil at være personlig på den måde i sådan en debat - og ovenikøbet "kaster du med sten, når du selv bor i et glashus" - hvis du forstår?

  • #17   18. jun 2013 Min første sadle er en cair og er mega glad for den, den har nu lagt på 6 heste hvor den lå godt smiley

  • #18   18. jun 2013 Jeg har wintec med cair og har også altid været glad for det. smiley

  • #19   18. jun 2013 Cair var ved at ødelægge min hest ;-(

    Når sadelpuder er med luft så tænk når i klemmer en ballon og bliver lidt flad og så retter den sig ud igen når i slipper smiley
    En person sagde cair sadler tilpasser sig ikke hesten men hesten tilpasser sig sadlen ! Uldstoppede sadler tilpasser sig hesten smiley
    En cair sadle er ikke så åndbar som en uldstoppede sadle, så jeg er en af dem der er i mod.


  • #20   18. jun 2013 Min kan ikke gå med wintec... han er meget højt markeret og derfor ligger wintec sadlerne ikke godt på ham.... jeg kan heller ikke ride i dem får ondt i lænnen og knæene af dem...

  • #24   18. jun 2013 Ida din kommentar var unødvendig i denne sammenhæng. Og bagvægt er altså hvor det laveste punkt i sadlen er bag midten. Ikke nødvendigvis hvor den er højest på forsvidslen.

    Missen: kald lige de "sælgere" i rideudstyrsbutikker, der har været på weekendkurser for sadelmagere een gang til?! Nej de blir aldrig andet end sadelsælgere !

    Dressurhesten: ægte lam leder varmen væk, og bør ligge direkte mod hestens ryg.


  • #26   18. jun 2013 Men du skal jo ikke vurdere om sadlen er i bagvægt ved at kigge på forsvidslen.
    Det laveste punkt i sædet skal ligge midt på sadlens bæreflade.

    Nogen kunne i teorien godt snedkerere en grim sadel, der var lavest i bagsvidslen når den lå korrekt i ballance.


  • #28   18. jun 2013 " - og ved du overhovedet hvad bagvægt er? Du kan se halvdelen af sadlen og bestemt ikke at det foran er højre end bagved "

    Og det er ren teori. Du skal ikke sammenligne forsvidslen og bagsvidslen, men kigge efter sædets dybeste punkt ligger i midten.


  • #30   18. jun 2013 Teori...
    Læs hva jeg skriver.

    Pointen er, at sadlens dybeste punkt skal være i midten. Ligger det længere bagude, ligger sadlen i bagvægt.


  • #31   18. jun 2013 Min har en wintec pro med cair springsadel og den ligger skide godt på min... Alle mulige mennesker låner min sadel til deres heste og jeg har endnu ikke mødt en hest der ikke kunne passe den og den har generelt lagt pisse godt på alle de heste der har prøvet den på og redet med den smiley Min er en stor 1'er pony, den har lagt på kæmpe store brede heste på 1.75 og lidt op, på spinkle 2'er ponyer, på spinkle heste osv! smiley Så jeg er glad for min smiley

  • #32   18. jun 2013 Ang. skind og varmevirkning...

    Skind har fra naturens hånd en varmende virkning, man ikke skal underkende. Varmen stammer fra kropsvarmen.

    Det fandt jeg på nettet, så det kan vel have begge effekter? smiley
    Der er da altid varmt under min sadel når jeg har redet med det, og kunne
    faktisk aldrig finde på at ligge det direkte på, da jeg har erfaringer med dannelse af varme knopper efter det smiley


  • #33   18. jun 2013 Den nye "easy fit change solution" der er lavet sidste år har plads til skum kiler helt op til 1,2mm, der er lavet 3 rum opdelt efter hestens ryg, så de giver større og større muligheder for at tilpasse sadlen bedst muligt smiley jeg er super glad for min nyindkøbte isabell werth med cair smiley

    Men det er smag og behag smiley synes selv du skal vurderer hvad der er bedst for sin hest smiley


  • #34   18. jun 2013 Jeg ved der er mange dårlige erfaringer med disse sadler, men jeg rider selv med en Wintec med cair (den nye model). Jeg har altid været imod de sadler, fordi jeg mente jeg sad dårligt, men jeg må nok indrømme, at det er en god sadel jeg har fået fat i. Den ligger perfekt på min hoppe, og den er forholdsvis god at sidde i.
    Nu siger jeg forholdsvis fordi jeg normalt rider i en Kentaur dressursadel, og det er selvfølgelig en helt anden kvalitet smiley


  • #37   18. jun 2013 Jeg siger at det er ikke DET du kigger på, men du skal kigge efter sadlens dybeste punkt skal ligge i midten.

    Selvom sadlen er højere bag til, kan den stadig være i bagvægt.


  • #39   18. jun 2013 " - og ved du overhovedet hvad bagvægt er? Du kan se halvdelen af sadlen og bestemt ikke at det foran er højre end bagved "

  • #43   18. jun 2013 Jeg ved godt hvad det er smiley og hvordan man ser det smiley

Kommentér på:
Erfaringer med CAIR sadler?

Annonce