{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

anspændt efter fald :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre haft den uheldige oplevelse at falde af hesten. Det skal man jo gøre en gang imellem og jeg har da også gjort det før. Forskellen er bare, at min krop denne gang gik i en mild chok tilstand, og at min hest desværre også fik sparket mig i maven da jeg faldt af ham.

Det skal siges a det ikke var noget mildt fald jeg fik. Jeg red uden saddl, da jeg bare skulle have en lillehyggetur. Vi når til et hjørne hvor man ikke kan se hvad der er på den anden side (han er gået fordi det i flere år, stort set hver dag), da der kommer en barnevogn. Fuldt lastet med skrammel...
Han spænder op, jeg gør klar til at stige af, da han virkelig er bange. Jeg når dog aldrig så langt, for i det samme springer han tilbage, og snurrer rundt i galop. Han havde helt koblet hjernen af, og gik på ren flugt.
Han opfattede mig som et rovdyr, og smed mig af, fordi han simpelthen kørte på rene instinkter.
Idét jeg ryger af, falder jeg ned foran ham, og da han er i galop, helt væk fra sig selv, får han sparket mig to gange.
En gang i maven, hvor min sikkerhedsvest heldigvis beskyttede, og en gang i lænden/hoften.

Min krop gik i lettere chok eller "akut overlevelses tilstand".
Altså, jeg sidder sammenkrummet på jorden og ryster, uden helt at vide hvad der er sket, og har p*isse ondt der hvor hans hov ramte mig.
Pigen som kørte barnevognen skynder sig hen til mig, jeg er okay da jeg lige får mærket efter, og hun hjælper mig med at få fanget min pony, og jeg får ham trukket over så han kan se, at der ikke sker noget, og at barnevognen ikke er farlig. Vi trækker de 100-200 meter hjem.

Nu sker der så det, at hver gang jeg sætter mig op på ham, så spænder mig krop helt vildt meget op, og han kan selvfølgelig mærke det, og bliver derved nervøs.
Jeg har lavet forskellige ting efterfølgende, taget et par spring, og galoperet uden saddel, og med armene ud til siden.
Alligevel så har dte bare ikke hjulpet.
Det er en uge siden jeg faldt af, de tre dage efter kunne jeg ikke ride eller gøre noget som hest andet end bare at sidde ned.

Det var ikke min egen pony jeg red på (han er alt for lille) men min part Findus.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det?
For det er jo hverken rart for mig eller pony.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anspændt efter fald :(
  • #3   8. jul 2013 Nu skal jeg ikke gøre mig klog men hvis jeg var dig ville jeg blive ved hver dag en lille tur gerne med andre rolige folk og heste
    Du skal have tillid til at det går godt igen
    Lige nu har du respekt for at falde af
    Tænk tur du vil på godt igennem tag nogle dybe vejrtrækninger når det bliver for meget
    VH
    Annette


  • #4   8. jul 2013 jeg er bare fustreret over at jeg end ikke kan tage en lille tur sammen med min mor og søster uden at jeg kan mærke at jeg spænder op smiley

    Jeg vil prøve det med vjertrækningen senere idag smiley


  • #5   8. jul 2013 Du skal tænke turen igennem du vil tage
    Når jeg gør det tager jeg alt med helt fra jeg henter hesten og strigler hygger med den, ja alt sadle den op
    Og turen tænker jeg på ned af vejen forbi nabo og op af grusvej
    OSV håber du forstår
    Det har hjulpet mig rigtig meget
    VH
    Annette


  • #6   8. jul 2013 Sådan har jeg haft det i 3 år.. jeg røg af min for 3år siden, landede på hovedet, fik Black out, lå i et godt stykke tid hvor jeg ikke kunne bevæge min krop, endte med bla. voldsom hjernerystelse..

    Jeg har de sidste 3år været nervøs for at ride ham, jeg har redet ham men har aldrig været ret glad for det, hvilket ofte er endt i at jeg er hoppet af og ikke ville ride mere..
    Har tit haft lyst til at ride men så fundet en undskyldning for ikke at gøre det..

    Jeg snakkede kort med en hypnotisør, som fortalte mig at jeg højst sandsynligt havde fået en følelse af at jeg skulle dø og det nu er det der ligger i min underbevisthed..
    Jeg har kraftigt overvejet at få hypnose, men har bare ikke lige haft pengene til det..

    Jeg udlånte ham i 2måneder (skulle have været over et år men måtte tage ham hjem), hvor jeg tilred min hoppe med en anden så jeg først skulle hoppe op når jeg følte mig klar, og efter min vallak er kommet hjem igen er min angst helt væk, jeg kan springe, galoppere og nyder at ride ham igen, red ham til ringridning her i weekenden og meget andet..
    Det har fuldstændig fjernet min angst at jeg har redet min hoppe samt at jeg har indset hvor højt jeg elsker min dreng..

    Så ja hvad er mit råd, enten hypnose eller prøv om du kan ride andre heste uden problemer, hvis du kan det er det nemlig hesten du er bange for som jeg var, og ikke ridning gennerelt..

    Og ja det tog mig 3 år, men nøj hvor jeg nyder at ride nu har aldrig nydt det så meget smiley


  • #7   8. jul 2013 Jeg kan godt forstå at det var en ubehagelig oplevelse. Jeg faldt af i efteråret og fik lårbensbrud, og det tog mig lang tid at blive mig selv igen. Og kan mærke at hvis jeg lander i lignende situationer, så spænder jeg op.

  • #9   8. jul 2013 Det tager tid at komme over sådan et fald. Jeg faldt af min ene hest i februar 2012, og jeg er stadig ikke kommer mig så langt over faldet at jeg kan ride ture på ham endnu.
    Dog kan jeg sagtens ride ture på min anden hest. Men jeg arbejder stadig med at jeg skal blive rolig og afslappet efter faldet på min hest.
    Selvom mit fald ikke var slemt (slog mig ikke eller noget) så har det sat sig psykisk, og man kan ikke gøre andet end at arbejde med det og det er forskelligt hvor lang tid det tager smiley
    Jeg er nærmest blevet en helt andet rytter efter mit fald. Jeg er ikke så modig som før og tør ikke bare ride ud på ture som jeg gjorde førhen.


  • #11   8. jul 2013 Sanni
    Helt enig ang. det med at være blevet en anden rytter, jeg red os gerne ud på tur alene før, det gør jeg bestemt ikke mere..

    Idarose
    Hjælper bestemt ikke at stoppe med at ride, så heller fortsætte men kun skridte f.eks.
    Stopper man først så bliver det kun svære at komme op, taler desværre af erfaring, tog mig som skrevet længere oppe 3år før jeg er blevet glad for at ride igen.. bla. fordi jeg lod hver med at ride en lang periode.. det gjorde mig kun mere utryg ved at sætte mig op


Kommentér på:
anspændt efter fald :(

Annonce